Gå til innhold

Gassmaske for filtrering av røyk/THC

Dikky

Anbefalte innlegg

Jeg går mye sammen med venner som røyker hasj/marihuana.

Det er en overveiende risiko for at jeg i nær fremtid kan bli krevd urinprøve for å teste for narkotika.

Dette er et problem for meg da jeg ikke har særlig lyst til å slutte å gå sammen med mine kompiser pga noe så teit som dette. Derfor lurer jeg på på om en militær gassmaske med standard militær filter vil være nok til å filtrere bort THC partikler fra luften jeg ånder inn. Jeg er nødt til å vite at jeg kan stole 100% på gassmasken og kan muligens vurdere å gå til anskaffelse av et finere filter hvis dette er nødvendig. Dessverre vet jeg svært lite om dette emnet, gassmasken er en type som er sertifisert til å benyttes som ABC-verns utstyr, mer vet jeg ikke.

Vil dette holde?

Rommet vil ofte være svært røyklagt og luftsirkulasjonen vil og være svær dårlig over lengre perioder (2-3 timer), hvor ofte vil det evt anbefales å bytte filter?

(NB; forsøkte å finne riktig forum for dette, men diskusjon.no er jo så "rent" at man ikke engang kan diskutere rusmidler OMGWTF???)

På forhånd takk, jeg vet at personen med riktig kunnskap leser dette forumet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette tiltaket vil være særdeles overdrevet,å ha gassmaske på seg over tid er ganske ubehagelig og ser helt på trynet dumt ut.

Åpne heller et vindu, kjøp en vifte eller noe.

Da jeg var i militæret sa de til oss at du ikke kunne teste positivt pga passiv røyking,men de framla ikke noe bevis da.

Lenke til kommentar

De fleste proffmasker tar partikler ved alle filtertyper (filtre for organiske damper).

3M sin 4000-serie er en behagelig maske jeg har brukt mye i jobbsammenheng.

Filtre: http://multimedia.3m.com/mws/mediawebserve...s6EVs6E666666--

3M 4000 halvmaske: http://solutions.3m.no/wps/portal/3M/no_NO...DbeBXG281LQ4Dgl

Men, likevel; Kan du ikke rett og slett holde deg unna passiv røyk? Altså holde deg fysisk unna eller be dem ikke røyke?

Synes det blir nokså stakkarslig å gå med vernemaske. Det blir som regel en del kondens inni maskene pga utånding, og det blir vanskelig å høre hva du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...