Kakebakelate Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg prøver å få virtualisert windows xp, men når jeg prøver å få startet installasjon kommer bare den her feilmeldingen opp: VERR_VM_DRIVER_NOT_INSTALLED (rc=-1908) The VirtualBox Linux kernel driver (vboxdrv) is either not loaded or there is a permission problem with /dev/vboxdrv. Re-setup the kernel module by executing '/etc/init.d/vboxdrv setup' as root. Users of Ubuntu or Fedora should install the DKMS package at first. This package keeps track of Linux kernel changes and recompiles the vboxdrv kernel module if necessary. jeg har gjort alt rett etter de guidene jeg har sett på nettet, men jeg ser også at det er andre som sliter med det. Bruker Linux Mint 6 Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har ingen erfaring med Mint. Men jeg bruker Arch, og jeg la til "vboxdrv" i modules delen i rc.conf fila. Så kanskje det er løsningen for deg også. Hvis ikke finnes det utallige tråder om dette problemet rundtomkring. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har ikke vært bort dette problemet selv. (bruker også arch og ikke mint) Men har du prøvd dette: /etc/init.d/vboxdrv start eller hvis det ikke fungerer, prøv: modprobe vboxdrv Mulig du må slenge på sudo foran. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 La du inn VB med Synaptic? I så fall må du legge inn virtualbox-ose-modules også. Denne må samsvare med linux-image-..... Så hvis linux-image er 2.6.27-9 må virtualbox-ose-modules være 2.6.27-9. I tillegg må du legge deg selv til som bruker i vboxuser gruppen. Dette finner du under Users And Groups i menyen. atlef. Lenke til kommentar
Kakebakelate Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 modprobe vboxdrv funket, tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå