Gjest member-97590 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Hallo! Har en pc med disse specsene: HK: MSI P35 Neo GPU: 8800 GTS (640mb) CPU: Intel Q6600(ikkje overklokket) RAM: 4 gb Har alltid kjørt 32bit XP på denne maskinen, helt til for litt siden, da eg bestemte meg for å prøve Vista 64bit. Alt fungerte bra, helt til eg skulle spille. Spillet starter opp, og når loadingskjermen er ferdig, og eg kan begynne å spille(når det grafiske begynner), kan eg spille i kanskje 2-3 sekunder, før det bare fryser, og eg kan ikkje gjøre annet enn å trykke Ctrl+alt+del. Så når eg kommer ut til skrivebordet igjen, kommer denne meldingen opp: "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered" Eg tenkte med en gang, at dette var et problem med Vista, så eg avinstallerte det og gikk tilbake til XP. Så når eg hørte om det nye Windows 7 beta, skaffa eg meg 64bit-versjonen, og når eg skulle begynne å spille på Windows 7, skjedde akkuratt det samme(bortsett fra at feilmeldingen ikkje kom opp, noe som helt sikkert har sammenheng med at det er beta). Alle drivere er oppdatert, og alt fungerer forsatt flott i XP 32bit. Men nekter å fungere i 64bit Vista/W7. Har de siste dagene testet RAM, der fant eg ingen feil. I tilleg testet eg skjermkortet mitt hos en kompis sin PC med Vista 64bit med samme driver, og der fungerte det fint. Så nå aner eg ikkje ka som er galt, og lurer på om det kanskje er selve hovedkortet sin feil, eller noe annet. Derfor trenger eg hjelp fra dere til å løse problemet. Har søkt meg i hel i det siste, og ikkje funnet noen løsning. M$ har sluppet en fix til Vista, men den fungerer ikkje, og det finnes en fix til man kan prøve, men fungerte heller ikkje hos meg. Er åpen for alle mulige forslag. I morra skal eg få lånt et 8800GT også, bare for å utelukke skjermkortet helt. Takker for all hjelp og forslag. EDIT: Har nå funnet ut at eg får akkuratt samme problem i Windows 7 32bit. Endret 16. januar 2009 av member-97590 Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hvordan gikk det med lånet av 8800GT? Etter litt googling så fikk jeg kanskje et svar for deg: http://forums.techarena.in/vista-help/1013462.htm After a few days of nightmarish attempts to fix this; including buying a new, higher wattage power supply; adding another case fan and trying out different nvidia driver schemes I've finally found something that looks promising: I jettisoned the nvidia drivers and installed the omega version. (http://www.omegadrivers.net/) I'm on Vista 64-bit. Looks like I wasted some cash getting parts maybe I didn't need but at least I appear to be back in business. Etter enda mere googling så ser det ikke iallefall lyst ut hvis en ser på denne tråden her hos guru3d-folkene: http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=229865 Når det gjelder bumping så kan du lese mer her. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Takker for svar. Med 8800GT kortet, skjedde akkuratt det samme som med mitt eget kort, ingen forskjell. MEN, ved å teste driveren fra "Omegadrivers", fikk eg i det minste begynt å spille. Før det frøs i noen sekund, og deretter frøs helt. Er i det minste fremgang, og er definitivt et driverproblem. Har lest gjennom utallige forumsider med folk med samme problem, og allikavel skylder nvidia på Microsoft, og Microsoft skylder på nvidia. Sånt blir det iallefall ingen løsning av. Lenke til kommentar
G_e_r_o_n_i_m_o Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 har oxo ett 8800gts, fikk problem med bluescreen og display drivere som feilet visste seg og være ett temp problem, vifta på kortet auto justerte seg ikke, fikset det enkelt med og installere rivatuner og manuelt sette vifte hastighet Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 har oxo ett 8800gts, fikk problem med bluescreen og display drivere som feiletvisste seg og være ett temp problem, vifta på kortet auto justerte seg ikke, fikset det enkelt med og installere rivatuner og manuelt sette vifte hastighet Prøvd dette nå, satt vifta på fullt, satt opp vinduet på rommet mitt og lukka opp sidedøra på kabinettet. Skjer akkuratt det samme. Har også prøvd å underklokke kortet ganske mye, uten effekt. Fikk forresten opp erroren opp i Windows 7 også nå, samme som i Vista. Lurer virkelig på kva som kan løse problemet, folk har hatt problemet med ATI-kort også, bare at det er en annen fil som krasjer. Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Tenkte eg skulle informere om at eg har testet i Windows 7 32bit nå, og der funket det like dårlig som i 64bit. Dette problemet bare må eg få fiksa, kan ikkje holde på XP resten levetiden på denne pcen, spesielt når Windows 7 kommer i år. Men er så forferdelig merkelig at det det fungerer jo hos veldig mange andre. Så begynner å lure på om det er noe galt med hovedkortet eller noe. Minnet og skjermkortet er det iallefall ikkje da i så fall. (dog det viser seg å være et driverproblem med skjermkortet) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå