Gå til innhold

[ikke løst likevel]xfx GeForce 7600GS crash etter overklokking.

Gjest Slettet+5413241

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5413241

Hei.

Jeg har akkurat skaffet meg et xfx GeForce 7600gs 512mb til min gode, gamle Dell Dimension 4600.

Kortet gikk fint til å begynne med, men bestemte meg for å overklokke (xfx selger selv en overklokket versjon av kortet) og gikk for 530/510. Så ut til å funke fint til å begynne med og kortet rakk neppe å bli særlig varmt, men etter en stund var det bare fargede striper å se. Ved reboot kommer piper kort eller mb i høy puls, som om man holder inn en tast ved boot, før skjermen går i sort.

Er kortet dødt, eller er det mulig å nullstille clock speed+

Systemet ellers er en 400w psu, en p3 socket 478 3ghz og 4gb ram.

Edit: Prøvde nå å bytte skjermkort tilbake til det gamle (radeon 9800se) og får samme problemet, så det er vel ting som tyder på at det er hovedkortet. Noen med forslag til løsning?

edit 2: Siden det skjedde med skjermkortet, tenkte jeg ikke umiddelbart på å sjekke memory, men ved å ta ut og sette inn igjen ram-brikkene, løste problemet seg. Hvordan memory ble rammet (pun intended) er for meg et mysterium, men det får være det samme så lenge pc'n funker.

Endret av Slettet+5413241
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5413241

Ser ut til at jeg jublet for tidlig. Forsøker ulike kombinasjoner av ny og gammel ram, og hurtig pulspiping forekommer fremdeles etter noen minutters drift eller ved boot. Kan jeg glemme hele skjiten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...