Merk. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 God aften herrer og herrinner Jeg er da på jakt etter noen asiatiske filmer for å spice opp hyllen min. "KUROSAWA", roper dere. Nei, svarer jeg. "MIYAZAKI", hyler dere videre. Nei, svarer jeg igjen. Jeg leter etter noe som ligner Ichi the Killer, og da tenker jeg ikke på volden. Ichi er en drittøff film hovedsaklig grunnet av den originale regissørjobben Miike hadde gjort. Så er det noen som vet om et par asiatiske filmer som er... ganske sprø og utradisjonelle. Har forresten tittet litt på Tetsuo, som virker moro Helst Japansk/Koreansk, og helst ikke Indisk. Vil ikke ha noe dansing og synging midt i filmens klimaks Takk for svar! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Sjekk ut noen av filmene til denne karen. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Joda, jeg har og elsker Vengeance-trilogien, men mer konkret? JSA og I'm a Cyborg har jeg jo hørt mye godord om når jeg tenker etter Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Joda, jeg har og elsker Vengeance-trilogien, men mer konkret? JSA og I'm a Cyborg har jeg jo hørt mye godord om når jeg tenker etter JSA og I'm a Cyborg er gode filmer. Vil også anbefale noen filmer av Pen-Ek Ratanaruang. Som som for.eks: Last Life in the Universe og Ploy. Takashi Miike har faktisk en liten rolle Last life in the universe også. Men ikke samme type film som hans sine da. Endret 13. januar 2009 av BadSmile Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Noen anbefalinger, forskjellige typer film og opprinnelsesland... ; Kataude mashin gâru (aka Machine Girl) Tian bian yi duo yun (aka The Wayward Cloud) - sprø men herlig Taiwansk erotisk musikal... Tôkyô zankoku keisatsu (aka Tokyo Gore Police) Meatball Machine Tetsuo anbefales, men den er....ja, noe.... Egentlig synes jeg denne beskrivelsen fra en anmeldelse på IMDB dekker det ganske godt; Weirder then Lynch and Cronenberg together! Lenke til kommentar
Xanman Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Sikkert ikke noe du er ute etter i det hele tatt, men: Ringu, Battle Royale og A Tale of Two Sisters. Tetsuo høres damn creepy ut... Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvis du følger mjaus tips får du i alle fall noe du ikke ser til vanlig i vestlig film. Det skal sies at 'The Machine Girl' var fjorårets største skuffelse for min del. Tetsuo er en favoritt her i huset. Helt klart en filmopplevelse utenom det vanlige -- og en det aldri kommer til å glemme. Liker du den kan du også se 'Tetsuo II: Body Hammer'. Nummer 2 har farger og har dermed ikke det flotte "gritty" svart/hvitt-bildet. Den er også litt lettere å fordøye pga. at handlingsforløpet er mer normalt osv. Du kan også prøve filmen Haze av samme regissør. Jeg for min del er veldig glad i en del 70-talls samuraifilmer og exploitfilmer. Meiko Kaji har hovedrollen i flere, som Female Prisoner Scorpion-filmene (1 2 3 4 (min favoritt er film nr. 2 med nr. 1 like bak)) og Lady Snowblood (filmen Tarantino unektelig har lånt mest fra da han lagde Kill Bill). Samuraifilmer som Lone Wolf & Cub må sees. Alle sammen. Disse er dessverre ikke så lett å kjøpe til en billig penge. Zatoichi-filmene er stort sett litt mer konvensjonelle, men hele rekken med filmer anbefales her også (27 stk. er det vel kommet opp i). Her i huset foretrekkes også japansk film, men det er også mye morsomt som er laget i Kina/Hong Kong. Lik Wong er kanskje det kuleste som er kommet fra Asia noensinne: Se filmen hos Youtube Andre småsprø kinesiske filmer jeg anbefaler er blant annet kinas første superhelt The Super Inframan, Drunken Arts and Crippled Fist og Jimmy Wang Yus Master of the Flying Guillotine (Den origianle filmen brukt i Kung Pow er forresten en Jimmy Wang Yu-film). Stephen Chow-filmer som Kung Fu Hustle og Shaolin Soccer er også å anbefale. Har ikke sett for mye koreanske filmer. Men hvis du vil ha noe utenom det vanlige kan du prøve deg på 'Resurrection of the Little Match Girl' i alle fall. Og hvis du er en av de få som ikke har fått sett den thailandske filmen Ong Bak enda, vet du hva du må gjøre. Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Joheunnom nabbeunnom isanghannom Så den i dag og den skikkelig morsom, ganske sprø og en del inspirert av The Good, The bad And the ugly. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Hvis du liker slossing så anbefaler jeg mange av Jackie Chans filmer (verdens tøffeste mann) og Ong Bak Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring - knallbra buddistisk kjærlighetsdrama. Etterlater noe i sjelen etter at man har sett den. Bin Jip Litt spesiell. Usedvanlig lite dialog. Siden du liker Ichi så kan du prøve The Happiness of the Katakuris - zombiemusikal av Miike Survive Style 5+ - Helt unik. Ett sammensurium av absurde parallelle tråder som blir noe fint. Bla. en øksemorder som ikke går helt overens med kona, og møter henne i døra etter å ha begravd henne. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Joheunnom nabbeunnom isanghannom Så den i dag og den skikkelig morsom, ganske sprø og en del inspirert av The Good, The bad And the ugly. Så.. Hvor fikk du tak i denne da? Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Takk for svar, her fant jeg mye interessant så jeg kan nok ikke kommentere alles. Filmen som topper vil-se listen min er Suna no onna (eller Woman of the Dunes), selv om den virker mer treg enn "sprø" Kan dere forresten skrive titlene på engelsk så jeg vet hva jeg skal søke på? Og apropos Machine Girl og Tokyo Gore Police, hvor... usmakelig er filmene? Ichi the Killer gikk helt greit, og var ikke for sjokkerende Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Og apropos Machine Girl og Tokyo Gore Police, hvor... usmakelig er filmene? Ichi the Killer gikk helt greit, og var ikke for sjokkerende Ikke noe ille der i gården. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Vil også anbefale noen filmer av Pen-Ek Ratanaruang. Som som for.eks: Last Life in the Universe og Ploy. Hvordan er Ploy sett i forhold til Last life? Eller kan du prøve noe Seijun Suzuki, som t.eks. Branded to Kill eller The Brute The Brotherhood of War Summer Time Machine Blues Zebraman Full Time Killer Funky Forrest Gun & Talks Attack the Gasstation My Sassy Girl Sex is Zero Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Mou gaan dou (Infernal affairs)er å anbefale. Kanskje ikke så spesiell, men absolutt en bra film. Endret 14. januar 2009 av Romvesen Lenke til kommentar
Robåt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Joheunnom nabbeunnom isanghannom Så den i dag og den skikkelig morsom, ganske sprø og en del inspirert av The Good, The bad And the ugly. Så.. Hvor fikk du tak i denne da? Så den på TIFF. Engelsk tittel er "The Good, the Bad, the Weird". Hvis du bor i Tromsø så går den i dag, i morgen og overimorra. Den får karakteren 8/10 av meg. Lenke til kommentar
xanth0s Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Versus morro med zombie kung fu Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 - Nowhere To Hide. - Public Enemy. - Bullet In The Head. - Kick The Moon. - Sonatine. - Hana-bi. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå