Gå til innhold

Bibble 64 bit for linux?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er noen 64-bit linux versjon av bibble på vei? Tenkte jeg skulle teste ut både lightzone og bibble, men bibble hadde jo så klart ingen 64-bit versjon.

Det ser ut som det da heller blir lightzone på meg, siden jeg ikke vil gå ned på mengde ram igjen. Men jeg kunne gjerne hørt litt om forskjellige erfaringer med bibble og lightzone. Er for.eks et av de mye bedre enn det andre?

Er det noen killer feature det ene for.eks har som det andre ikke har? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eric fra Bibble Labs skriver dette på sitt forum, og gjelder for den kommende versjon 5 og alle plattformer.

Can't give you an aboslute answer there, but the likly answer is that at launch likly not. For a point release late, likly. So while we are commited to 64 bit bit bibble, its going to have to wait a little longer then bibble 5.0

It doesn't make sense for use to release 64 bit till we can do so on all platforms.

Edit; kan ikke se at Lightzone har en dedikert 64 bit versjon til noen plattformer heller...

Endret av Thunderhead
Lenke til kommentar

Sorry, surra litt i går kveld. Glemte at det fulgte med 32 bits bibliotek. Synd at de som lager spesiellt minnekrevende programvare holder tilbake 64-bit. Dette er noe de burde begynt å forberede seg på for lenge siden. Kan lightzone da benytte seg av alt tilgjengelig minne når det kjører i 32-bits kompatibilitetslag? 

Edit : Fint at de i bibble gir alle plattformer like mye "love". Selv om de er alt for seint ute med 64-bit.

Bibble installerte fint med 32-bits bibliotek å. Men jeg synes grensesnittet var mye mer rotete enn lightzone. Men java programmer (lightzone) funker nå mye bedre med fri/åpen java enn med sun's egen.                 Betraktelig ytelsesøkning hos meg føles det som ihvertfall. 

Endret av rocknrolf77
Lenke til kommentar
Sorry, surra litt i går kveld. Glemte at det fulgte med 32 bits bibliotek. Synd at de som lager spesiellt minnekrevende programvare holder tilbake 64-bit. Dette er noe de burde begynt å forberede seg på for lenge siden.

Jeg har brukt Bibble (32bit) på 64-bit linux en stund nå, men jeg er aldri kommet i nærheten av å bruke det minne en 32 bits applikasjon kan ta (4GB). Med 2GB ram har Bibble god plass til å kjøre. En 64 bit versjon vil derfor ikke gi noe gevinst når det gjelder minnebruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...