Gå til innhold

Hvordan gjør man honnør?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Åssen skal den andre hånda være da? Og føttene?

Hånden skal gå på skrå over høyre øyenbryn slik som løytnanten på bilde viser, og helene skal være samlet. Dette er ihvertfall slik vi gjøre det her til lands. Hvorfor er du så interessert i dette da? Skal du danne en opprørsgruppe, eller er det fordi du har et filmprojekt på skolen. :)

Det er jo når man står i grunnstilling (det med helene). Hvis man gir honnør mens man går så er det jo bare å løfte hånden og gjøre det på korrekt måte. Da jeg gjennomførte verneplikten min i 08 på Setermoen i Pbn, så stoppet jeg (og alle andre) aldri opp når vi gjorde honnør til overordnet befal/offiserer. Men på en annen side så skal det sies at jeg aldri gjorde honnør til befal eller offiserer når jeg befant meg utenfor kasernen da stemningen i Setermoen Garnison er såpass uhøytidelig at det ikke var nødvendig i det hele tatt. (Så bare hei, eller god dag, eller ingenting. alt etter som) Har hørt at det er strengere i andre leirer, men jeg tror det gjenspeiler seg det operative nivået til den avdelingen man tjenestegjør i.. De fleste operative avdelinger; pbn,2bn,tmbn,Ebn etc er heller "slække" på å gjøre honnør da det blir for dumt å reise hånden hvert 10 sekund da man hele tiden går forbi et befal..

Lenke til kommentar

Uhøytidelig stemmning på Setermoen? Det der fjernet kansje noen av fordomene jeg har for Hæren. Kansje folk i hæren ikke er noen hjernedøde idioter av noen imbesiller med retardede beretter, likevel. :tease:

Hat er viktig i forsvaret. Det står kansje i regelverket at man skal ha barnerumpeskinnende marshstøvler til en hver tid. Men det står ingenting om at du ikke kan hate befalet ditt.

Gjør alt de ber om, og saboter når de tenker seg om.

MVH Flysoldaten(høres tøffere ut enn matros/utskrevet menig og menig til sammen). :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...