kjartanclubman Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei!! Har senket min Omega B 40mm. Tenker på godkjenning hos biltilsynet. Må dette godkjennes? Kan jeg event vente til EU kontrollen? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) 2´er-feill hvis du ikke har dette godkjent før EU Edit: Husk Forstillingskontroll før du bestiller time Endret 13. januar 2009 av Pluggen Lenke til kommentar
kjartanclubman Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hei!! Har senket min Omega B 40mm. Tenker på godkjenning hos biltilsynet.Må dette godkjennes? Kan jeg event vente til EU kontrollen? Forstillingskontroll? Kan du spesifisere dette nærmere? Takker! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er en kontroll/justering som sørger for at hjulene dine står riktig etter at du har hatt ut fjærbeina på bilen din Du må også huske å ta med papiret som sier at alt er greit til BT.. Lenke til kommentar
NoEvo Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Når du senker bilen blir hjulstillinga feil og blant annet dekk vil slites skjevt. Du må også ha med deg utskrift fra firehjulskontrollen på at vinklene er riktig når du skal godkjenne på biltilsynet Lenke til kommentar
kjartanclubman Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 OK takker så meget for svar!! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 hvid du har greie TüV papirer(på et språk som en mekanikker forstår) på at delene som er brukt er godkjent for bilen så må du ikke ha det i vognkortet (selv om det er greiest). Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Du skal jo vise til hjulstillingspapirer, pluss at de skal sjekke at det ikke subber, og riktig montert.. Så jo, godkjenning er nok nødvendig før EU Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 ja glemte det i innlegget mitt. du bør vise til en hjulstillingskontroll. men det er ikke et krav til å få godkjent et "senkesett" til en bil. hvis ikke de som sjekker bilen på EU finner feil med hjulstilling(som du nevner pluggen blant annet subbing og mulig feil montering). jeg har hittil til gode å finne noe regelverk som sier du må ha det notert i vognkortet når bilen senkes. jeg har selv hatt 1 bil gjennom EU med å vedlegge TÜV papirer på senk uten å ha det notert i vognkortet. kjenner iallefall 3 til som har det. men skal du ha det skrive inn i vognkortet så er det absolutt å anbefale at du tar hjulstillingskontrollen etter montering og før visning. og det er absolutt enklere å ha det i vognkortet. Lenke til kommentar
kjartanclubman Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Takker! Da tar jeg bilen med til et verksted å får hjulstillingskontroll på den, også drar jeg inn til biltilsynet!;P Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Har til gode å se én som ikke har det skrivd inn i vognkortet som ikke har fått mangel på dette på EU.. Hva i kontroll da? Klar beskjed om å inn på BT hvis de har mistanke om senking uten at det står i vognkortet.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 problemet ligger stort sett i at de som kontrollerer ikke skjønner bæret av TÜV papirene som ofte er på tysk og da får man mangel siden de ikke kan godkjenne det. derfor er det greiest. samme med kontroll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå