Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kameraten min deltok i demonstrasjonene i oslo

Anbefalte innlegg

Hei, er litt oppgitt nå! På mandag kom kameraten min på skolen og fortalte at han hadde knust en rute under demonstrasjonene i oslo. Han hadde absolutt ikke skyldfølelse, og fortalte om hvor "kult" det hadde hvert og være der nede. Vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjør, skal jeg konfrotere han med en film jeg fant av han på nettet? Noen som har opplevd noe lignende, som vet hva en må gjøre? Håper på svar..... :(

Endret av Venstre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøvd å diskutere med ham. Prøve å overbevise ham.

Spør ham hvorfor han knuste ruten. Han svarer, det er ikke et godt svar. Spør igjen, og spør hva en selvstendig næringsdrivende på Karl Johan har gjort ham.

Uten å ta en hel debatt med mulige spørsmål, motspørsmål, argumenter med mere, tror jeg du tar poenget.

Det ville jeg gjort.

Hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar

Vel, ikke for å være nedlatende, men de fleste 13-åringer har et litt snervert syn på verden, og kan ha vanskelig for å forstå konsekvensene av sine handlinger.

I prinsipp er ikke dette så mye annerledes enn hærverk, og det har folk i den aldersgruppen gjort i alle tider. Jeg har faktisk aldri knust en rute selv, men jeg kjenner kjernefolk som gjorde det da de var på den alderen.

Jeg ville ikke dømme ham, men jeg ville forsøkt å få ham vekk fra tanken på å knuse ruter. Det er fullstendig unødvendig.

Lenke til kommentar

Så klart, det å knuse en rute i seg selv er ikke så ille, men det at han er de nede med masse folk han absolutt ikke burde være med, og kommer inn i et miljø han ikke burde være i. Det er det jeg ikke liker. Han er jo metern kortere enn resten av gjengen :ermm:

Lenke til kommentar
hvis dere er så gode venner som det framstår, bitch slap han og be han skjerpe seg

vil du være en god venn, så anmelder du han.

Om han spør hvorfor du gjorde det, svarer du at du bare vil at han skal på rett kjør og stå for det han har gjort. Betale for vinduet/ene og få saken ut av verden. Det er en god lærdom for en liten kropp. Ingenting kommer gratisk og man må ta konsekvensene av hva man gjør.

Lenke til kommentar

DRAMAQUEENS!

La nå guttungen kose seg litt mens han fortsatt ikke kan bli arrestert. Folkens, han har knust én jævla rute i noen opptøyer, det er lett å bli dratt med i øyeblikket, mobmentalitet, dette er ikke starten på et liv i rennesteinen eller noe sånt i det hele tatt. Faktisk, av de vennene mine som knuser ting og gjør litt småherverk og de som ikke gjør det så vil jeg si at de som gjør det har kommet seg lenger i livet enn de som ikke gjør det, dette er da bare personelige eksempler så ubrukelige som argument, men jeg bare sier det. Poenget er i hvert fall at dere er alt for snerpete og høyt oppe på deres høye hest og burde kommer dere ned og gjøre noe ugang, kjipe jævler.

Lenke til kommentar

gjort mye ugang i livet ja, du har kanskje så smått rett i det, men han burde innse at det ikke er riktig å gjøre det han gjorde, man må lære av sine feil, det er DET som er viktig.

(husker når jeg var liten, sikker 10,11 år så var jeg og en kompiss ute, også så vi en tier, ja en tier, i vinduet på en bil, så vi tok en feit stein og begynte å knuse på ruta, klarte aldri å lage høl i ruta men kan vedde på at det ble dyrt, og har selv bil i dag og vet inderlig godt hvor kjipt det ville vært, hadde jeg visst hvem sin bil det var hadde jeg gledelig betalt for å få ruta fiksa i dag)

Endret av simster
Lenke til kommentar
DRAMAQUEENS!

La nå guttungen kose seg litt mens han fortsatt ikke kan bli arrestert. Folkens, han har knust én jævla rute i noen opptøyer, det er lett å bli dratt med i øyeblikket, mobmentalitet, dette er ikke starten på et liv i rennesteinen eller noe sånt i det hele tatt. Faktisk, av de vennene mine som knuser ting og gjør litt småherverk og de som ikke gjør det så vil jeg si at de som gjør det har kommet seg lenger i livet enn de som ikke gjør det, dette er da bare personelige eksempler så ubrukelige som argument, men jeg bare sier det. Poenget er i hvert fall at dere er alt for snerpete og høyt oppe på deres høye hest og burde kommer dere ned og gjøre noe ugang, kjipe jævler.

Ikke dramaqueen, tvert i mot. Mer typen person som klarer å hold hodet kaldt og ikke la seg påvirke av andre. Noe kompisen til TS burde hatt en del leksjoner i. En gang gjør masse ville ting _uten_ å ødelegge tredjepart sin eiendom.

Lenke til kommentar
Ikke dramaqueen, tvert i mot. Mer typen person som klarer å hold hodet kaldt og ikke la seg påvirke av andre. Noe kompisen til TS burde hatt en del leksjoner i. En gang gjør masse ville ting _uten_ å ødelegge tredjepart sin eiendom.

Ja, dere har nok rett, rett i rennesteinen med han der ja.

Lenke til kommentar

Det eneste du kan gjøre, er å si at du ikke liker at han gjør det. Jeg har en mistanke om at du ikke har gjort det ennå, stemmer det? (Ville nok ikke turt det selv på din alder). Du har alt igjen for å begynne å si ifra. :)

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Jeg tror du ikke skal annmelde han. Tror ikke jeg ville ha gjort det.

Jeg selv ville kanskje ha gått bananas i Oslo. Det de gjør der nede er bare for "Gøy" noen få bryr seg. Hvorfor banke opp Jøder? Hva faen er vitsen i det? Jeg ville heller ha knust et parr ruter og bænga en politibil. Men seff kanskje ikke.

Det er jo ganske så spennende og gjøre noe slikt i livet. Feks komme seg i millitæret, noe som er spennende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hvorfor banke opp Jøder? Hva faen er vitsen i det? Jeg ville heller ha knust et parr ruter og bænga en politibil.

Fliiir. Å banke jøder "for fred" er det liten vits i, men å "bænge" politibiler er derimot produktivt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...