sigg92 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 jeg lurer bare på om man kan bruke kjølevann som er til bil eller motorsykkel til pcen?? sån som man får kjøpt på bensinstasjonen. eller må man bestille sån spesial kjøleveske?? for jeg har bestilt meg thermaltake bigwater 745 og THERMALTAKE AquaBay M1 men så følger det bare meg 500cl kjøleveske og jeg tror ikke det holder til alt det.. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Bruk batterivann fra en hvilken som helst bensinstasjon. I tillegg må du ha en form for anti-alge- og korrosjonsvæske. Jeg brukte kjølevæske fra Shell en periode, men den fungerte ikke som forventet (og slik jeg ble fortalt her på forumet). Det dannet seg belegg inne i vanntanken. Jeg har derfor gått over til en tilsetning fra AquaComputer kalt ACFluid. Den fungerer mye bedre, og brukes bare i bittesmå mengder i batterivannet. Vannet er fortsatt rent og pent etter flere måneder. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Så lenge du bruker kun batterivann, og har vasket alt i loopen godt og ikke blander metaller er ikke anti-alge- og korrosjons hindrende veske nødvendig. Men jeg vil uansett anbefale å bruke det da den gjør at vannet tar opp varme mer effektivt. Selv bruker jeg konsentrat og batterivann fra esso. Aldri hat noe problem med det. Blandignsforholdet mitt er 1-2DL antifreez pr liter batterivann. Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Litt viktig å ha i litt tilsetninger slik at pumpa får smøring. Noen dråper glykol er gull. Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Glykol er ikke smart å bruke i en vannkjølings loop da man ofte har produkter med akryl glass. Akryl glass vil sprekke da pga Glykol har alkohol i seg. Pumpene som brukes i vannkjøling er laget slik at de ikke trenger smøring. Annet enn vann. Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Se der ja. Her blir man retta på med en gang. Er lett å blande overbevisning og kunnskap noen ganger. Danke schøn! Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Kan man øke varmekapasiteten til vann med noen dråper ettellerannet? Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Med bruk av frostveske ja. Men man må passe på at den ikke inneholder alkohol. Blandingsforhold 1dl konsentert frostveske pr liter batterivann. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Var av den oppfatning at rent vann er mest effektivt, har du noen tester som underbygger det du sier? Om det stemmer så er jo det gull. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Var av den oppfatning at rent vann er mest effektivt, har du noen tester som underbygger det du sier? Om det stemmer så er jo det gull. Akkurat. Lenke til kommentar
kimosabi Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Med bruk av frostveske ja. Men man må passe på at den ikke inneholder alkohol. Blandingsforhold 1dl konsentert frostveske pr liter batterivann. Hvor finner man frostvæske uten glykol? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå