yahord Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei. Jeg kjøpte nylig et club 3d 4850 OC edition kort. Kortet er koblet til en PC skjerm og en 37" Tatung TV. VGA til PC skjermen og DVI til TVen. Dessverre får jeg ikke bilde på TV'en. Catalyst control center anerkjenner at kortet er koblet til TVen (modellnavn og greier), men på TVen får jeg "no signal". Jeg har prøvd å bytte om på koblingene og å bare kjøre DVI - TV alene, men uten suksess. Det virker heller ikke som om det har noe å si hvilken driver jeg har installert. Har prøvd den som kom med kortet og den nyeste (til og med beta). Jeg hadde et x1950 pro kort som gjorde dette problemfritt inntil jeg byttet det i går. Interessant nok så kan jeg kjøre dual screen hvis jeg setter en HDMI adapter på DVI koblingen på kortet og bruker en HDMI kabel til TVen. MEN denne vil ikke kjøre riktig oppløsning, bare 1280x720 og 1920x1080, når bildet er ser best ut på 1360x768 (som DVI skulle gjøre) Vet at dette er et litt knudrete problem, men gode råd ville bli satt STOR pris på! - Pål Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 først må du fortelle oss hvilket operativsystem du bruker, samt hvilken driver du bruker til skjermkortet. en kamerat av meg hadde et merklig problem med hd3850, der svid og vga ikke ville fungere samtidig, løsningen var å flytte vga, da kunne begge kjøres samtidig. Lenke til kommentar
yahord Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) først må du fortelle oss hvilket operativsystem du bruker, samt hvilken driver du bruker til skjermkortet. en kamerat av meg hadde et merklig problem med hd3850, der svid og vga ikke ville fungere samtidig, løsningen var å flytte vga, da kunne begge kjøres samtidig. Hei Kjell. Jeg bruker Vista Ultimate 32 bit. Driveren er catalyst 08.12 (som sagt beta versjon, har prøvd andre også) --- Intel E8400, @ 3600 Asus P5N-E SLI 2GB DDR2-800 Endret 13. januar 2009 av yahord Lenke til kommentar
yahord Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Dobbel Endret 13. januar 2009 av yahord Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 og du har testet både ccc(catalyst control centere) og standard saken til windows? Lenke til kommentar
yahord Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 og du har testet både ccc(catalyst control centere) og standard saken til windows? jepp Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 tipper egentlig at dette har noe med "hd-tv" suport saken til catalyst. har du sjekket hvilke instillinger catalyst lar driverne dine bruke? eller om det er noen gamle profiler som ligger å krøller til fra det eldre x1950 kortet. jeg fåreslår uansett full avinstalering av CCC (drivere bør ikke være nødvendig å avinstalere) deretter restart, og se om du får tilgang til flere oppløsninger via desktop properties =) Lenke til kommentar
yahord Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 tipper egentlig at dette har noe med "hd-tv" suport saken til catalyst. har du sjekket hvilke instillinger catalyst lar driverne dine bruke? eller om det er noen gamle profiler som ligger å krøller til fra det eldre x1950 kortet. jeg fåreslår uansett full avinstalering av CCC (drivere bør ikke være nødvendig å avinstalere) deretter restart, og se om du får tilgang til flere oppløsninger via desktop properties =) Hei. Jeg en helt ny Vista install (ble gjort etter byttet), og jeg har også prøvd å reinstallere driverene og sånt mange ganger.... Lurer på om det er noe galt med TV'en. Den skal uansett på reperasjon i morgen ang. noe urelatert. Kan sjekke nærmere i etter det Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 jeg har en tatung tv, den hadde ivertfall ingen problemer med å raportere 1366x768 som riktig oppløsning på hdmi eller vga. verken på mitt hd3850 eller 3450 (tre-skjerm oppsett) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå