Gå til innhold

God lib.so-side? (utdatert distro)

Anbefalte innlegg

kjører RH6.2 på en 166, og har nå starta med å bruke den igjen. problemet er at opera, og en del andre programmer jeg ønsker å kjøre krever et par so.x-filer (på tross av static libraries, etc).

har googla, men orker ikke bla gjennom enda et hav med sider uten hell (får vondt i ryggen av det; halvveis sitter jeg, halvveis ligger jeg, uten ryggstøtte, etc :p

noen som vet om en stødig side?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kansje en ide og sette den som server og så skaffe deg en ny pc? Koster ikke mye for en "litt" raskere

tror du ikke jeg hadde gjort det for 3 år siden om jeg hadde muligheten til det? <:(

*ikke noe nærmere noen løsning*

Lenke til kommentar

Å oppgradere biblitek kan være et sant h...., så jeg anbefaler deg å starte friskt med en ny redhat (7.0 og opp) eller debian, og bruk apt-get (apt-get redhat på google).

Grunnen til at slikt kan være et herk er at mange program avhenger av et bibliotek, og dersom man 'forcer' en upgrade så kan de slutte å virke. Dersom du absolutt vil oppgradere manuelt, se fram til en del timer frustrasjon med rpm -U * ; finne alle pakker som mangler ; laste ned de ; gjenta x ganger.

En annen mulighet er å bruke ldd <full path til opera> for å se hvilke bibliotek du mangler og bruke rpmfind, laste ned rpm og prøve rpm2tar for å pakke ut og kopiere det biblioteket der ldd rapporterer at det mangler.

Btw, har ikke tort å hatt en upatcha redhat 6.2 boks på nett, den formelt hen kauker 'crack me! me, me! crack me!"

Burre

Lenke til kommentar

den sitter langt inni et LAN, med flere firewalls på veien. burde være relativt ok?

antar jeg blir nødt til å bytte distro. ønsker egentlig ikke å starte med ny RH-distro (på tide å komme videre). debian: install? hvilke WM kan man velge under den vanlige installen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...