Gå til innhold

Barbermaskin eller skjeggtrimmer i mitt tilfelle?


Anbefalte innlegg

For å gå rett på sak. Jeg bruker høvel når jeg skal glattbarbere ansiktet mens ute i uka når det er litt mer hektisk på morgenen liker jeg helst å ha en slags trimmer om dere skjønner.

 

For eksempel kjøpte jeg i august 2007 for 799 kroner på Expert en Braun Cruzer3 som har noe de kaller for en "langhårtrimmer" som man skyver ut og tar det værste skjegget med. Jeg kjøpte Cruzer3 KUN pga denne trimme muligheten og den har fungert bra helt til den nå har begynt å lugge i stedet for å skjære skjeggstubbene. Veldig synd da det fungerte greit til det ene formålet den hadde men lugging på det viset kan jeg ikke ha noe av!

 

Ettersom om da min Cruzer3 etter relativt kort levetid ikke ser ut til å virke lengre er jeg på jakt etter en ny trimmer. Ja jeg skriver trimmer da det er det jeg selv TROR jeg trenger da jeg allikavel ikke bruker barbermaskin funksjonen.

 

Problemet mitt er bare at jeg vet ikke hvilken lengde i mm Cruzer3 sin "langhårtrimmer" illustrert her (trykk på Cruzer3 og velg langhårtrimmer) opererer med.

Jeg liker at en trimmer kan gi meg en 2-3 dagers "skjegg look" men er usikker på hvilken trimmer jeg skal velge i et stort marked samt at jeg jo er skuffet over levetiden på Cruzer3.

 

Noe jeg derimot likte med Cruzer3 var at den kunne brukes med ledning rett fra strømuttaket dersom jeg hadde glemt å lade den.

 

Ett tips jeg har fått fra en kompis på nett er Philips Norelco T980 Turbo Vacuum Trimmer men jeg vet jo ikke hvor kort den "trimmer".

Hvem vet, kanskje har jeg klagerett på Cruzer3 som er omtrent 18 måneder gammel?

 

Noen tips til et bra valg med tanke på kvalitet, pris og at den ivaretar 2-3 dagers looken?

Endret av enurweb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs om ikke skjærebladene har blitt sløve.

 

Hvis du kan ta skjørehodet ut, så bør du gi det noen omganger med symaskinolje eller annen tynntflytende olje. Og du bør helle på så pass rikelig at det tar med seg skjeggstubber som ligger igjen og som børsten ikke får tatt. Så må skjæreshodet stå et døgn og renne fra seg.

Lenke til kommentar
Det spørs om ikke skjærebladene har blitt sløve.

 

Hvis du kan ta skjørehodet ut, så bør du gi det noen omganger med symaskinolje eller annen tynntflytende olje. Og du bør helle på så pass rikelig at det tar med seg skjeggstubber som ligger igjen og som børsten ikke får tatt. Så må skjæreshodet stå et døgn og renne fra seg.

 

Takker for svar,

 

Men om du trykker deg inn på den linken og velger Cruzer3 og "langhårtrimmer" så ser du mekanismen og hvordan den er festet. Det er umulig å ta skiten fra hverandre på toppen der. Om man bruker Cruzer3 til vanlig barbering i fronten der kan man selvsagt rengjøre og plukke fra hverandre men det hjelper fint lite akkurat for min del :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...