Guest345 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Noen som kan anbefale noen japanske samurai filmer som går i stil med 'Twilight Samurai'? Helst filmer som tar for seg litt kultur og er realistiske, ikke bare overnaturlig kamper. Takk. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 RAN, den eneste filmen jeg vet som som viser et fullt samurai slag, men filmen er litt tung, mye dialog og frem og tilbake Lenke til kommentar
Montag Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hehe, se min signatur... Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Yojimbo, Tsubaki Sanjuro, Seven Samurai. Lenke til kommentar
huffadhemi Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Helt klart denne trilogien fra Montag sin liste. Den er rett og slett fantastisk. Består av: - Samurai I: Musashi Miyamoto. - Samurai II: Duel at Ichijoji Temple. - Samurai III: Duel at Ganryu Island. Ha en fin dag. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) The Twilight Samurai er ikke akkurat den mest actionfulle samuraifilmen. Å kalle den en samuraifilm kan vel mest rettferdiggjøres fordi den foregår i 1800-tallets Japan, og det er en del samuraier i den. Har du sett noen av menneskedrama-filmene til Kurosawa satt til denne perioden? Kan også anbefale Seppuku. Edit: Ikke spesielt glad i Mushashi-trilogien forresten -- selv om den siste filmen var grei. Endret 14. januar 2009 av Juℓenissen Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Sjekk Shogun Assassin og denne. Endret 14. januar 2009 av Cpt Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Seven Samurai, helt klart. Litt i lengste laget for meg, men ellers svært bra. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Sjekk Shogun Assassin og denne. Unngå for all del Shogun Assassin -- i alle fall til man har sett Lone Wolf & Cub-serien (første filmen i serien er den andre linken i Cpt's post). Shogun Assassin er en ganske fæl amerikansk versjon hvor de to første filmene i serien er klippet sammen, dubbet om, og en del snedige omskiftinger er gjort. Men Lone Wolf & Cub er vel uansett et stykke unna det trådstarter spurte om. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Sjekk Shogun Assassin og denne. Unngå for all del Shogun Assassin -- i alle fall til man har sett Lone Wolf & Cub-serien (første filmen i serien er den andre linken i Cpt's post). Shogun Assassin er en ganske fæl amerikansk versjon hvor de to første filmene i serien er klippet sammen, dubbet om, og en del snedige omskiftinger er gjort. Men Lone Wolf & Cub er vel uansett et stykke unna det trådstarter spurte om. Tja, kanskje litt, men vil si det funker bra forde. Vil si det er litt skjarm over Shogun Assasin, men det kan være fordi jeg liker exploit-lignende filmer. Endret 15. januar 2009 av Cpt Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Elsker Lone Wolf & Cub -- hvis det ble uklart. Men det er kanskje derfor jeg også har så mye imot Shogun Assassin. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Elsker Lone Wolf & Cub -- hvis det ble uklart. Men det er kanskje derfor jeg også har så mye imot Shogun Assassin. Skjønner, Shogun er vel kanskje for spesielt interiserte, eller folk med bånd til filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå