fillefrans Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Skjermen nekter å slå seg på når jeg slår på maskinen, det står bare "no signal". Har testet skjermen på en laptop, og den fungerer brillefint der. Da må det være datamaskinen som fusker, men ser ikke helt hva jeg kan gjøre utenom å sende den på reparasjon? Edit: maskinen ville ikke slå seg på like før jeg fikk dette problemet. Den virket igjen først da jeg tok ut og inn strømledningen, men da fikk ikke skjermen signal. Endret 13. januar 2009 av fillefrans Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har du sjekket med både VGA og DVI utgangen på skjermen? Lenke til kommentar
fillefrans Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Har én utgang fra skjerm til pc, om det er det du tenker på. Strømledningen funker, tydeligvis. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ok! De fleste skjermer har både en analog VGA og en digital DVI inngang i tillegg til utgang for strøm. Ha du hatt noen uforutsette strømbrudd eller maskinvare oppdateringer den siste tiden? Lenke til kommentar
fillefrans Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Nei, ikke såvidt jeg vet. MEN: maskinen ville ikke slå seg på like før jeg fikk dette problemet. Den virket igjen først da jeg tok ut og inn strømledningen, men da fikk ikke skjermen signal. Burde selvsagt nevnt dette i første posten. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det har vært en mengde med tilsvarende problemer i denne kategorien (også flere aktive nå). Som oftest har det da vært strømforsyningen som har takket for seg. Uten at man med sikkerhet kan stadfeste at det er situasjonen her, er det verdt og merke seg. Har du muligheten for å test med en annen strømforsyning? Eventuelt et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå