Octogon Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei, sliter litt med pcen min for tiden og tror skjermkortet er problemet. Har ATI Radeon x850 skjermkort, på ett Asus A8N-SLI Deluxe hovedkort. Jeg vet dette begynner å bli rimelig gammelt og kankje tid for oppgradering uansett. Problemet starter som regel når jeg kjører 3d-spill og andre 3d-programmer, hvor det dukker opp flimmer og merkelige streker på skjermen. Skjermkortet setter da igang VPU recover ett par ganger, så stopper pcen bare helt opp. Tempen ved idle er rundt 43 grader, ved load rundt 70. Det som er merkelig er at innimellom crasher det i idle også, alt bare fryser, så da kan det ikke være at skjermkortet er for varmt ihvertfall. Lasta ned nyeste driveren, men det ble faktisk værre. Skal også nevne at jeg hadde problemer med hovedkort-kjøleren en tid tilbake, limte denne på med superlim og har virket uten problemer ett halvt år ihvertfall. Tempen på hk ligger under 50 grader. Dessuten ville ikke pcen starte i det hele tatt da jeg hadde dette problemet, men utelukker ikke helt dette heller. Nettopp at jeg har problemer når jeg starter 3d-spill tyder på at det er noe med skjermkortet. Tok det ut og renset masse støv fra det og alt virker ellers som det skal. Takker for alle synspunkter og svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå