Gå til innhold

Videregående skoler i Trondheim

sindrejibb

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å starte på medier og kommunikasjon til neste år.

Problemet er bare hvilken skole jeg skal velge. Nærskolene mine med media er Tiller (får media fra neste år) og Byåsen, men Katta og Ringve har også media.

Så har jeg jo selvfølgelig hørt at katta er freaks, tiller er sopere osv.

Noen som vet noe om de forskjellige skolene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv elev ved Byåsen Videregående skole, riktignok på studespesialisering, men kan trygt anbefale deg skolen. Den er ny (ferdig i 2004) og jeg har inntrykk av at MK har mye nytt utstyr. Alle får egne bærbare PC'er (skryt, skryt :love: ) og skolen er meget pen innvendig med lyse, åpne arealer, høy teknologisk standard og en meget flott kantine, med varm servering hver dag. Les mer om Byåsen VGS her.

Godt mulig dette ble litt for mye reklame, men som sagt synes jeg absolutt du kan velge Byåsen VGS. Jeg har lite/ingen erfaring med de andre skolene du nevner, men begge er jo mye eldre/nedslitt en Byåsen da. Lykke til med valget! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ja, du sier noe. Jeg har også inntrykk av at de har satt ned inntakskravene noe voldsomt de siste årene. Men når jeg begynte her, fikk jeg inntrykk av at det var vanskelig å komme inn på media her, nemlig at det var mange søkere og at det derfor var nødvendig med ganske gode karakterer. Men du kan jo høre med rådgiver på skolen din om hvordan inntakskrav det er på de andre skolene du nevner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Byåsen VGS er hvertfall en kjekk arbeidsplass. Hvordan det er å være elev der kan jeg ikke uttale meg så mye om, men det er en ny skole i god teknisk stand. Skolen minner nesten litt om en flyplass og kan være litt upersonlig i forhold til eldre godt etablerte skoler.

Snittet er kanskje litt høyt, men ikke unormalt. Det er nok minst like høyt på f.eks Ringve med tanke på media-linjen.

Jeg syns Byåsen Byåsen har tatt inn litt mange elever på noen linjer i det siste (ikke noe de bestemmer selv).

Media er vel fult opp med 3 årskull for første gang i år (90 elever tror jeg ca.).

Har ikke noe erfaring med Tiller VGS, men har hørt mye dårlig om den skolen. :hmm:

edit: Tja, mente snittet for å komme inn, du snakket vel om nivået på klassene (er vel ganske proposjonalt) Det vet jeg lite om.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

=Øyvind= kommer med noen treffende beskrivelser. Jeg synes også at Byåsen likner en flyplass eller et hotell. Men det synes jeg bare er flott! Skolen har store glassflater og god plass. (Nå skal jeg ikke skryte mer :sick: ).

Men er også enig i at skolen har tatt inn mange elever de siste årene. Vi lider nesten av plassmangel på ST, i forhold til de første årene er det veldig mange elever her nå (over 1000...)

Har også inntrykk av at skolen har et godt miljø, med lite mobbing, gode lærere og god trivsel. Velkommen til oss på Byåsen Videregående skole! :thumbs:

Lenke til kommentar
=Øyvind= kommer med noen treffende beskrivelser. Jeg synes også at Byåsen likner en flyplass eller et hotell. Men det synes jeg bare er flott! Skolen har store glassflater og god plass. (Nå skal jeg ikke skryte mer :sick: ).

Men er også enig i at skolen har tatt inn mange elever de siste årene. Vi lider nesten av plassmangel på ST, i forhold til de første årene er det veldig mange elever her nå (over 1000...)

Har også inntrykk av at skolen har et godt miljø, med lite mobbing, gode lærere og god trivsel. Velkommen til oss på Byåsen Videregående skole! :thumbs:

Var godt å gå der første året når man praktisk talt var alene.

Uansett så er Byåsen å anbefale.

Lenke til kommentar

Noe jeg merket meg når jeg begynte på videregående var at elevmassen kanskje er minst like viktig som selve skolen. Selv søkte jeg Brundalen siden den lå nærmest og kunne tilby meg R1 matte. Skolen er jo helt grei den, men for meg virker det nesten som om hele klassen min gir blanke i skolen og bare er på skolen for å være på skolen. Sånn sett vil jeg ihvertfall anbefale deg og kanskje finne ut litt om de forskjellige kravene slik at du kommer med noen særiøse elever.

Lenke til kommentar

Dette er nok et godt poeng. Jeg ser tendensen til dette også til Byåsen. Året før jeg begynte der var det skikkelig vanskelig å komme inn, 4,8 i snitt eller noe sånt. Men så senket de kravet noe så enormt, og nå er det mange som bryr seg minimalt om fagene og er en plage å ha med på gruppearbeid. Å undersøk kravene slik som Tinmar anbefaler er nok ikke så dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...