ZitHless Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Har en ufattelig høy temp på begge mine club3d HD4870 kort.. Når jeg har automatisk viftehastighet så ligger dem rundt 80-85c uansett om jeg spiller eller ikke. Noen ganger når jeg vil ha det stille så tar jeg manuel viftestyring og kjører den på 20%, da hopper begge kortene straks til 100-105c. Er det vanlig at dem er så sykt varm eller? eller er det bare 2stk. mandagsutgaver?:O Og har dere tips til evt. nye vifter å kjøpe til dem? så på http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...px?plid=109893# men tror ikke det blir no bedre kjøling akkurat.. antagelivis tvert i mot da dem ikke har vefte.. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) sjå på denne...http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=112816 trenger litt PC byggings innsikt for å montere... den må av og til moddes for å få til å passe... som f.eks må du kanskje "bende" litt på feste braketten for å få den til å ligge ned på GPUen skikkelig... monter kjøleren og demonter den for å sjekke avtrykket i pastaen for å være sikker på at den sitter skikkeleg på. gjekk frå 60 grader idle til 44 grader... gjekk frå 80 grader load til 59 grader og det på laveste hastighet på medfølgende molex adapter 7V adapter Endret 13. januar 2009 av DArkwIng Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 er dem stor i dimensjon da? sånn nedover.. eller oppover om du vil sei:p Har knabert med plass i kabinettet, har ikke gjort nå med en kjøler med hakket mindre dimensjon: o Men dem så virkelig grei ut:) Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 problemet er viss du har kort avstand mellom PCIexpress portene... men har du plass til 2 slot i mellom burde det gå men da kanskje litt mindre bra kjøling... kortet blir et såkallet 3 slots kort når du monterer en slik. kortet mitt ble ca. 55mm tykt. så kortet vil ta opp 1,5 slot i tillegg til slotten som den er montert i. har HKet ditt 3 PCIe16x porter burde det gå eller viss du har et kort med god avstand mellom . så kanskje den ikkje egner seg så bra til ditt oppsett med crossfire Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Prøvd å kjøre viftehastighet opp i 70-80%? Er jo ikke rart at kortet blir varmt når du kjører på bare 20%. Og ja, viftene tåler å bli kjørt på 100% like mye som den tåler å bli kjørt på 20% (mitt gamle skjermkort har kjørt på 100% i to år, pcen er på 24/7). Endret 14. januar 2009 av Hcw87 Lenke til kommentar
larsere Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Jeg har også et club3d HD4870, jeg laga en bios med automatisk viftestyring som fungerer kjempebra, du kan få den hvis du vil.. Lenke til kommentar
per_andre Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 80-85 grader er helt normalt på disse kortene, de blir veldig varme, men slapp av, de er lagd for å tåle det Lenke til kommentar
ZitHless Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Prøvd å kjøre viftehastighet opp i 70-80%? Er jo ikke rart at kortet blir varmt når du kjører på bare 20%. Og ja, viftene tåler å bli kjørt på 100% like mye som den tåler å bli kjørt på 20% (mitt gamle skjermkort har kjørt på 100% i to år, pcen er på 24/7). Ska eg ha 2 stk vefte me sammenlagt 80db på 24/7 når eg ska søv og da?.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå