formatted Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Vi har en del terminal servere som kjører Win2003 for 100+ brukere. Nylig gikk vi over til Office 2007, og har møtt en del utfordringer etterhvert. Brukerne rapporterer om ekstremt treg respons på f.eks Outlook, mens andre programmer funker som smurt. Serverne er greit spec'a, med 2x Quad Xeon og med 8gb ram pr server. Cpu forbruk ligger på 20-30% maksimum, mens minne kan ligge opp mot maks 70-80%. Så det burde være tilgjengelig kraft. Noen andre som har vært borti lignende problemer? Lenke til kommentar
fkirkeng Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Jeg kjenner ikke til dette på Terminal servere, men jeg har selv erfaring med at Outlook 2007 spiser forholdsvis mye mer ressurser enn sine forgjengere, og har spesielt en veldig mye tregere oppstart. Jeg vil anta at dette også gjør seg gjeldende over Terminalserver forbindelsen Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Outlook er jo et problem på terminal server hvis det er exchange server. Den kan du ikke kjøre i offline modus, så den må hente ned pst fila hele tida. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 23. februar 2009 Del Skrevet 23. februar 2009 (endret) Prøv å skru av (evt. på) buffret exchange modus i outlook hvis du kjører exchange. (Kan sikkert gjøres via GPO hvis du finner ut at dette løser problemet). Endret 23. februar 2009 av JKJK Lenke til kommentar
formatted Skrevet 6. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2009 Tenkte å komme med en liten oppdatering. Kjørte en reinstall av Office, og har latt være å kjøre inn Office SP1. Dette så ut til å gjøre susen! Det at ikke SP1 kjøres inn, kan jo diskuteres, men det var eneste løsning jeg fikk ønsket respons på. Lenke til kommentar
Doofynor Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 Prøv å skru av (evt. på) buffret exchange modus i outlook hvis du kjører exchange. (Kan sikkert gjøres via GPO hvis du finner ut at dette løser problemet). krmt buffret exchange modus er jo flott å ha på. Man ønsker vel ikke at brukere skal lagre 30 gb med info på exchange serverene vel? Det er bedre at man har lokale kopier på hjemmeområdene dems eller lokal maskin for å avlasta belastning på exchange storene. Lenke til kommentar
Ruff Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 krmt buffret exchange modus er jo flott å ha på. Man ønsker vel ikke at brukere skal lagre 30 gb med info på exchange serverene vel? Det er bedre at man har lokale kopier på hjemmeområdene dems eller lokal maskin for å avlasta belastning på exchange storene. Ved bruk av buffret exchange så vil dataene både bli lagret på din lokale disk og på server. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Er det i det hele tatt mulig med buffered mode på en TS? Best practice er det vel i alle fall ikke? Unødvendig å skape enorme profiler på en server som i prinsippet alltis skal ha kontakt og kort vei til Exchange-serveren. Jeg kjører selv en TS i et langt mindre miljø, men også med langt dårligere specs. Har ikke merket et fnugg til overgang fra 2003 til 2007, og her snakker vi semi heavy brukere i Office. Og jo, selvfølgelig ønsker man å lagre 30 GB e-post sentralt der det er lett å styre den fremfor distribuert unntatt fra de fleste muligheter for sentral management. Men jeg regner med at du snakket litt rundt deg selv Endret 18. mars 2009 av enden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå