LostOblivion Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Hei, Jeg har et problem i Visual Studio 08. Jeg har drevet å fiklet litt med C++ og .NET i det siste og har gledet meg over design editoren, helt til jeg lagde min egen utvidede Panel-klasse som tegner opp en smiley. Jeg har egentlig bare først lagt til en vanlig Panel i formen min, og så byttet ut denne med min egne klasse, DrawPanel, som utvider denne og tegner en smiley til den. Applikasjonen kan kjøres fint og viser smileyen som ønsket, men Design Editoren får hikke når den prøver å forstå seg på min egen klasse. Har det noe med at jeg legger custompanelet til inni InitializeComponent()? En ting til, er det vanlig i C++ .NET å skrive koden i headerfilene sånn som jeg har gjort her? Endret 13. januar 2009 av LostOblivion Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja, det er vanlig, men det spiller liten rolle siden C++ bruker en preprocessor. Jeg vet ikke hvorfor Designeren får hikke, men kanskje den møter på en exception eller noe? Den har en tendens til å bli vrang da. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Okei, godt å høre det med headers. Er vant til Java med dette, så da blir det enklere. Et annet spørsmål. Det står at man helst ikke burde bruke kode editoren til å redigere innholdet i InitializeComponent, men man gjør vel dette en del vel? #pragma region Windows Form Designer generated code /// <summary> /// Required method for Designer support - do not modify /// the contents of this method with the code editor. /// </summary> void InitializeComponent(void) { System::ComponentModel::ComponentResourceManager^ resources = (gcnew System::ComponentModel::ComponentResourceManager(Form1::typeid)); this->MyButton = (gcnew System::Windows::Forms::Button()); Men det må vel være en god løsning på selvlagde klasser og designeren? Ingen som veit dette? Er det et sted jeg kan definere hvordan den burde tolke klassen min eller noe? Har googlet, men finner ingen ting... Endret 13. januar 2009 av LostOblivion Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Fant ut hvorfor designeren klagde. Måtte bare lage en InitializeComponent metode i custom klassen min (dog en tom en). Litt Weird Al og god intuisjon hjalp det... Designeren tegner nå til og med smileyen. Det som er enklest er antakelig å legge til en klasse, Project, Add New Item, Code, Component Class, sånn at VS setter opp en klassestruktur slik designeren krever den. Endret 13. januar 2009 av LostOblivion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå