IdLeR_ Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Ser litt på 30" skjermer men usikker på hvilken jeg evt skal velge. HP skjermen som hw.no anbefaler ser fin ut, men det er jo en stund siden den ble lansert(?) Skal bruke skjermen til alt, men mye video. De skjermene som ligger i samme prisklasse (10-12k) er vel mest aktuelle. Kan noen gi meg en lowdown på ulemper og fordeler med de forskjellige modellene?: Takker for input Endret 4. mai 2009 av IdLeR_ Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Dell sin 30" skal være utrolig bra ettersom jeg har hørt. Men er det virkelig verdt de 6-8k mer for enn 30" kontra en 26" ? Fikk min 26" igår, og må si jeg ble veldig imponert. Gigantisk. Kostet meg den nette sum av 3.4k med frakt fra netshop. Fikk den dagen etter de sendte den Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Bumper denne i stedet for å lage ny. Jeg har nå ventet siden januar med innkjøp av ny skjerm i håp om at prisene skulle gå ned litt. Dessverre har utviklingen vært motsatt, spesielt for 30". PCen jeg kjøpte i september i fjor koster fremdeles 1000 penger mer enn da jeg kjøpte den. Det virker lite fornuftig å bruke tre ganger så mye penger på en 30" som en 26" koster, selv om jeg er villig til å betale noen lapper mer for en med 2560x1600 oppløsning. Om man vil bruke hd-kabel (dual?) og ellers ha en skjerm som duger på alle måter, hva er da fornuftig å bruke på en 26"? 5.000,-? TM Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Et godt alternativ til en stor skjerm om du har dårlig råd er flere små. en 2560x1600 oppløst skjerm har ca. 4MP oppløsning, to 22" har 3.3 MP effektiv oppløsning, og to 24" har ca. 4.6MP effektiv oppløsning (ved 1920x1200) Jeg ville vurdert to samsung 23" wide (2048x1152 16x9) skjermer om du trengte "mange pixler" men ikke har så veldig god råd, da har du 4.7MP for rundt 3200kr . Legger du til en til så har du 7MP - men da bør du ha ganske bred pult... Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Hvis en 26" hadde kostet 8k hadde det vært enklere å bruke 11k på en 30". Slik pc-kroken min er akkurat nå spørs det om jeg har bordplass til flere skjermer. Jeg har verdens minste pc-bord .. Jeg "klarer meg" strengt tatt med 21", men noe skal man jo bruke penger på Endret 7. mai 2009 av IdLeR_ Lenke til kommentar
IdLeR_ Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Leste en anmeldelse som i sum konkluderte med at HP LP3065 er bedre for gaming mens Samsung 305T har mer naturlig fargegjengivelse og er bedre for film. Jeg finner dessverre ikke igjen denne sammenligningen. Jeg ser mer film enn jeg spiller så da prisvarsel tikket inn om tilbud under de magiske 10 høvdingene var det bare å la fingrene rase over tastaturet Bildet er av en SyncMaster 215TW ved siden av SyncMaster 305T. Bildet er ikke spesielt godt, men skulle gi en ide om forskjellen i størrelse Forøvrig første gangen jeg har bestilt noe fra yaha.no. Bestilte etter lunsj og fikk skjermen på døren dagen etter. Imponert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå