Mokkisjeva Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Google meg litt rundt om dette problemet. Fleste folk med samma problem som meg, skal overklokke å setter ingen grenser lol.. Så maskinen starter ikke lenger, eller, den starter men ingenting skjer. SÅ med andre ord, kommer ikke inn på biosen for å fikse... Leste forskjellige guider om hvordan resette biosen... Men, får det ikke helt til, så tenkte bare å spør om jeg gjør det rett. Jeg setter cmos jumperen på 2-3 når maskinen er av (hadde den der for 2-3min), så setter den tilbake til 1-2 og starter maskinen. Men skjer fortsatt ingenting, så hva gjør jeg galt? Skal jeg starte maskinen mens cmos jumperen er på 2-3 ? Leste også noe om å vente i 3-4 uker, wtf? Kan vel seriøst ikke mene at jeg må sette jumperen på 2-3 og ta ut bios-batteriet i ukesvis før at den skal miste minnet... ? Bruker dette HK: (MSI K9A2 Platinum) http://global.msi.eu/index.php?func=prodde...mp;prod_no=1332 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Du kan gjøre det via CMOS "Jumperen", du kan også ta snarveien ved å plukke ut BIOS batteriet (forsiktig) får å så sette det inn igjen etter feks. et halvt minutt. Da vil BIOS igjen være slik som fra fabrikken. Om du da ikke har skadet komponentene dine med overkokkingen. Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hmm ja, det er det jeg gjor, altså satt jumperen på 2-3. Men når jeg starter får jeg fortsatt ingen bilde... Tviler på jeg skada maskinen heh... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Når du har flyttet om på "Jumperen" må du huske å sette den tilbake igjen, før du starter maskinen. Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Håper jeg ikke ødela noe om jeg starta med jumperen på "0" og 1. Sitter og fommler i mørket, la nettopp merke til det LOL... Vell, får prøve å starte igjen nå... Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Slå av maskinen, ta ut strømledningen, sett "Jumperen" på CLEAR CMOS, sett inn strømledningen igjen, start maskinen (og slå den av igjen), ta ut strømledningen, flytt deretter "Jumperen" tilbake, sett inn strømledningen igjen og start maskinen. Ta også eventuelt ut BIOS batteriet for en liten periode. Lenke til kommentar
Mokkisjeva Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Jadda! Gjor det nokk riktig første gang, men så bare ikke at jeg hadde bomma på pinsa med jumperen da jeg skulle sette det på plass igjen... Takker for hjelpen (var tross alt du som fikk meg til å rote nedi der igjen hehe) Btw, for de som ser etter å kjøpe det hvoedkorte anbefaler jeg et annet.. Kom til å tenke på den elendige plaseringen av diverse tilkomblinger som ligger RETT bak pci-e slottene. Uansett hvor jeg har skjermkorte er noe blokert -_- Endret 13. januar 2009 av Sjeva Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Bra du fikk det til Husk å være forsiktig når du skal overklokke. Bruk eventuelt det innebygde overkokking systemet jeg vet dette hovedkortet har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå