ilpostino Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 er det noen som vet hvordan jeg får brukt Dameware til å koble opp fra en maskin på et nettverk til en annen maskin på et annet nettverk? den eneste måten jeg vet om at det kan bli gjort på er å bruke ip-adressen eller nettbios-navnet men så lenge maskinene er på hver sine nettverk med sine egne, interne ip-adresser går det ikke å bruke dette. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 er dette mulig da? tror du må sette opp port forwarding eller lignende for å få brukt det mot ett annet nettverk. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Er ingen forskjell fra DW til andre applikasjoner? Standard ruting applies. Lenke til kommentar
Vanter Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Evt er kanskje VPN en løsning hvis du må ha maskinene på samme subnet. Lenke til kommentar
Twingo Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 er det noen som vet hvordan jeg får brukt Dameware til å koble opp fra en maskin på et nettverk til en annen maskin på et annet nettverk? den eneste måten jeg vet om at det kan bli gjort på er å bruke ip-adressen eller nettbios-navnet men så lenge maskinene er på hver sine nettverk med sine egne, interne ip-adresser går det ikke å bruke dette. Hei ja, joda. det går så fint så. Du må enten vite intern ip adresse, og eller ha tilgang til dette, alternativt så må du vite dns oppslagsnavnet, hostnavnet..feks pcnavn1.domenenavn.no I tillegg må du vite lokaladmin passord og brukernavn på denne konto, evt domenepassord og brukerid. ved lokaladmin passord, forsøk først å la felt for pc navn stå undret, evt med domenenavn fyllt i, evt med pc navnet. skal funke så lenge brannmurer ikke hindrer slik trafikk.. og det kan det jo. . . Lenke til kommentar
docp Skrevet 11. juli 2009 Del Skrevet 11. juli 2009 Vi kjører dameware på tvers av nettverk, men vi har en stor fin cisco-ruter som kobler nettene sammen via leide fiberlinjer, da.. // Dr. P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå