wlm Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 skal kjope kamera til filming av ski kjoring.. twintip. altsa hopping.. http://vimeo.com/1440195 se bare litt av filmen der og dere forstar. uansett ser ikke etter 10 000 kroners, mere rundt 5000. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 uansett ser ikke etter 10 000 kroners, mere rundt 5000. dette opptaket var meget skarpt, det er lyst med snø, men likevel ser du at det under panorering er godt detaljnivå. dette klarer ikke hd kamera i denne prisklassen. du bør nok se etter et godt dv kamera, og da er det ikke mye å velge i lengre. så det spørs på ambisjonsnivået - men sjekk ut panasonics gs 320 eller 500. https://prisguiden.no/vis_kategori.php?ca...ering=min_price du bør har gode manuelle instillingsmuligheter slik at du kan sette lukkertiden ned og om nødvendig bruke manuell fokusering for å prefokusere i tilfelle af systemet begynner å lete. Lenke til kommentar
wlm Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 tror dere at ett jvc mg-20 blir for dårlig ? kostet 6000 for et par år siden skulle få det for ca 2000. Lenke til kommentar
wlm Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Hva med dette? trenger ikke være så lite. mye av kvalitet går bort med når ting blir så smått pluss at prisen er dyrere i forhold til sammen kamera i "vanlig" størrelse. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 tror dere at ett jvc mg-20 blir for dårlig ? kostet 6000 for et par år siden skulle få det for ca 2000. det kan fungere det - spørs hvor store krav du stiller, men et slikt kamera kan gi helt ok bilder. siden du skal filme i godt lys er ikke forskjellene så store teknisk nødvendigvis. og som i alle grener av fotoverden kan en god jobb bak kamera kompensere for svakheter i kameraet. men mg20 er jo en meget gammel modell - er det brukt? prisen for to år siden er helt irrelevant, så jeg ville nok ikke betalt mer enn tusenlappen for et slikt. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå må vi ikke glemme at Canon HV 30 også kan filme i SD. = mye bevegelse uten hakking. Lenke til kommentar
wlm Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 tror dere at ett jvc mg-20 blir for dårlig ? kostet 6000 for et par år siden skulle få det for ca 2000. det kan fungere det - spørs hvor store krav du stiller, men et slikt kamera kan gi helt ok bilder. siden du skal filme i godt lys er ikke forskjellene så store teknisk nødvendigvis. og som i alle grener av fotoverden kan en god jobb bak kamera kompensere for svakheter i kameraet. men mg20 er jo en meget gammel modell - er det brukt? prisen for to år siden er helt irrelevant, så jeg ville nok ikke betalt mer enn tusenlappen for et slikt. hmm okei, men som han under deg skriver at man kan filme i sd på det der canon cameraet, man kan filme i sd på det jcv kameraet jeg også skulle få. blir det bedre kvalitet på sd en og filme det inn på hdd ?. ja det er brukt. vet du hvor gammel modellen er ? Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 skal kjope kamera til filming av ski kjoring.. twintip. altsa hopping.. http://vimeo.com/1440195 se bare litt av filmen der og dere forstar. uansett ser ikke etter 10 000 kroners, mere rundt 5000. HV20/30 pga Cine Mode, suverent for å bevare detaljer i snø. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 hmm okei, men som han under deg skriver at man kan filme i sd på det der canon cameraet, man kan filme i sd på det jcv kameraet jeg også skulle få. blir det bedre kvalitet på sd en og filme det inn på hdd ?. for raske bevegelser, mest sannsynlig. men oppløsningen er jo vesentlig lavere, så i stille partier blir det ikke riktig så skarpt. men at bildet er skarpt har også mye med fokus og blender å gjøre, så det styrer fotografen. canon hv serien har ikke verdens beste manuelle fokus, tror enkelte panasonic dv er bedre på det da de har fokusring, men du mister hd. skal du filme sport skarpt må du nesten alltid prefokusere på det område du vet ting vil skje, det er ingen af systemer verken for video eller speilrefleks i denne prisklassen som henger med på feks biler, basketball, el. ja det er brukt. vet du hvor gammel modellen er ? min far så på det sommeren for et par år siden, så da er det (helt) sikkert eldre enn det , 2005 kanskje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå