Gå til innhold

Tv fra vanlig antennekabel inn i Onkyo

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt meg en onkyo sr606 nå. Tv uttaket i leiligheten er via vanlig antennekabel. Men nå som jeg har onkyoen vil jeg ha alle signaler gjennom den (og kun hdmi fra den til tven). Men er jo ingen inngang for vanlig antennekabel i recieveren. Er det mulig å få noen overgang fra antennekabel til noe annet, slik at jeg kan få koblet den i forsterkeren? (komponent, s-video, hdmi...)

Eller hvordan er dette når antennekabelen fører signalene til alle kanalene?! (Onkyo recieveren skal jo oppskalere signalene, så derfor jeg er interessert i å kjøre det gjennom denne).

Hva anbefales å gjøre?

Takk for all hjelp!

Endret av DKH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å sende et antennesignal til reciveren og få HDMI ut. Det er kanskje mulig å sende antennesignalet gjennom reciveren og til antenneinngangen på TVen via kompositt inn/utgangene.

For å få TV-signalene via HDMI må du ha en boks for digital kabel-tv, parabol, eller RiksTV.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oups, her er det misforståelser på gang !

Det du får inn på kabelTV kabelen, eller en vanlig antenne for den del er radiosignaler. Disse må mottas av en tuner som den du finner i et hvert TV apparat. Ut fra tuneren får du videosignalet som du ønsker deg. Slike videosignaler kan du helt riktig svitsje gjennom receiveren din for å velge hvilken videokilde du vil se på. Slike videokilder kan være DVD spiller, X360, parabol/kabelTV tuner, digitaldekoder/pvr boks, etc.

HDMI og DVI er digitale videosignaler og er det beste alternativet om du kan velge.

Resten er analoge og nevnes her i synkende kvalitetsrekkefølge:

Komponent (rød,grønn,blå rca), VGA, RGB scart, s-video, kompositt (en gul rca coax, eller som scart uten RGB).

k-orm nevner antennesignal via kompositt innganger, men det er heller ikke mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...