Gå til innhold

Norske Palestinere drapstruet på SMS fra Israel

Anbefalte innlegg

(VG Nett) De seks som organiserte demonstrasjonen mot Israel i Arendal lørdag, har blitt truet via sms-meldinger sendt fra et israelsk mobilnummer.

ALVORLIGE TRUSLER: Sari A. Halim (t.v.) fikk beskjed om at hodet hans skulle kappes av da han ringte opp nummeret som trusselmeldingene ble sendt fra. Amir Alameer Ouf (t.h.) er ikke skremt og vil fortsette å demonstrere mot Israel. Foto: Stein Harald Øigård, Agderposten

Ifølge Agderposten er flere nå skremte etter å ha mottatt følgende meldingen i etterkant av den fredelige demonstrasjonen: «Advarsel. Enhver palestiner som demonstrerer mot staten Israel skal bli utsatt for skade», står det i meldingen.

- Mobilen min kan ikke ta arabiske tegn, så jeg så bare at det var et utenlandsk nummer. Jeg ringte opp nummeret, og det svarte i den andre enden. Jeg spurte hvem er du, og jeg fikk til svar «I will cut your head off and kick your ass», forteller Sari A. Halim til avisen.

Den ukjente mannen skal ha vært helt kald og ledd da han fremførte den alvorlige trusselen.

Selv om nummeret tilhører er et israelsk mobilabonnement, så mistenker trusselmottakerne at det er en klar forbindelse til Arendal. Nummeret til Sari A. Halim er ikke oppført hos nummeropplysningen, og Amir Alameer Ouf står oppført med flere forskjellige mobilnummer.

- Meldingen kom rett til den mobilen jeg bruker til vanlig. Det gjelder de andre også, forteller Ouf til VG Nett.

Selv er han ikke veldig skremt, men forteller at det er andre som er blitt redd etter truslene.

- Jeg ringte nummeret og snakket med vedkommende på engelsk. Han sa han kunne gjennomføre truslene fordi han var i Israel. Han sa også at han hadde folk som kunne gjøre det i Norge, forteller Amir Alameer Ouf.

De har vært i kontakt med politiet angående truslene og vurderer å gå til en samlet anmeldelse.

- Vi har fått beskjed om å kontakte politiet med en gang, dersom det skjer noe mer i saken, forteller Ouf.

Han er imidlertid i tvil om hvorvidt en politianmeldelse vil ha noen praktisk betydning.

- Når Israel ikke en gang hører på FN, så er det tvilsomt om de vil bry seg om en politistasjon i lille Arendal i Norge, forteller Amir Alameer Ouf.

De fredelige demonstrantene lar seg ikke stoppe av truslene. Allerede førstkommende lørdag vil de igjen protestere mot Israels angrep på Gaza

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=535794

Er dette noe dere Israelvenner synes er ok?

Er dette en forsøk på å kneble Norsk yttringsfrihet?

Er det ikke nok at Israel bedriver utdrivelse av Palestinere om de ikke skal begynne å plage Norske statsborgere?

Hvor går grensen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(VG Nett) De seks som organiserte demonstrasjonen mot Israel i Arendal lørdag, har blitt truet via sms-meldinger sendt fra et israelsk mobilnummer.

ALVORLIGE TRUSLER: Sari A. Halim (t.v.) fikk beskjed om at hodet hans skulle kappes av da han ringte opp nummeret som trusselmeldingene ble sendt fra. Amir Alameer Ouf (t.h.) er ikke skremt og vil fortsette å demonstrere mot Israel. Foto: Stein Harald Øigård, Agderposten

Ifølge Agderposten er flere nå skremte etter å ha mottatt følgende meldingen i etterkant av den fredelige demonstrasjonen: «Advarsel. Enhver palestiner som demonstrerer mot staten Israel skal bli utsatt for skade», står det i meldingen.

- Mobilen min kan ikke ta arabiske tegn, så jeg så bare at det var et utenlandsk nummer. Jeg ringte opp nummeret, og det svarte i den andre enden. Jeg spurte hvem er du, og jeg fikk til svar «I will cut your head off and kick your ass», forteller Sari A. Halim til avisen.

Den ukjente mannen skal ha vært helt kald og ledd da han fremførte den alvorlige trusselen.

Selv om nummeret tilhører er et israelsk mobilabonnement, så mistenker trusselmottakerne at det er en klar forbindelse til Arendal. Nummeret til Sari A. Halim er ikke oppført hos nummeropplysningen, og Amir Alameer Ouf står oppført med flere forskjellige mobilnummer.

- Meldingen kom rett til den mobilen jeg bruker til vanlig. Det gjelder de andre også, forteller Ouf til VG Nett.

Selv er han ikke veldig skremt, men forteller at det er andre som er blitt redd etter truslene.

- Jeg ringte nummeret og snakket med vedkommende på engelsk. Han sa han kunne gjennomføre truslene fordi han var i Israel. Han sa også at han hadde folk som kunne gjøre det i Norge, forteller Amir Alameer Ouf.

De har vært i kontakt med politiet angående truslene og vurderer å gå til en samlet anmeldelse.

- Vi har fått beskjed om å kontakte politiet med en gang, dersom det skjer noe mer i saken, forteller Ouf.

Han er imidlertid i tvil om hvorvidt en politianmeldelse vil ha noen praktisk betydning.

- Når Israel ikke en gang hører på FN, så er det tvilsomt om de vil bry seg om en politistasjon i lille Arendal i Norge, forteller Amir Alameer Ouf.

De fredelige demonstrantene lar seg ikke stoppe av truslene. Allerede førstkommende lørdag vil de igjen protestere mot Israels angrep på Gaza

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=535794

Er dette noe dere Israelvenner synes er ok?

Er dette en forsøk på å kneble Norsk yttringsfrihet?

Er det ikke nok at Israel bedriver utdrivelse av Palestinere om de ikke skal begynne å plage Norske statsborgere?

Hvor går grensen?

Det er vel ikke for ingenting at samtlige nordmenn som har tjeneste gjort i libanon HATER israelere tenker jeg...

Noen ganger syntes jeg neste at det er synd at Hitler misslyktes med utryddelsen av jødene... for maken til oppførsel og dritt som de har stelt i stand skal en vel lete med lys og lykter etter og for HVA? For den jødiske gud? For jødene?

Jødene har en gylden regel og det er at det aldri skal skje en slik utryddelse av jøder igjen. At DE utrydder andre folkeslag og grupperinger er IKKe så nøye....... så lenge de overlever... :no:

Trist at verden har reiligion, for den lager så store skiller og får folk til å gjøre så utrolig mye idiotisk i den tro at de tjener en gud... :no:

Men når vi tenker etter er det vel ikke lenge før hamas lar en eller annen selvmords bomber smelle av en bombe i en av europas storbyer heller.... :no: Bare for å "straffe" de som støttet israel under denne krigen....

Selv støtter jeg ingen av dem, så for min del kunne de godt utrydde begge partene... De har holdt på i over seksti år nå og hvor går DEN grensa?

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Det som er synd er at Israel som land egentlig er et greit sted, mellom 15 og 37% er ikke religiøse, hadde det ikke vært for den jævlige makt bruken av militære og det at de sikkert bruker tortur på mistenkte terrorister så hadde jeg hatt en mye bedre bilde av dem, men den bruken samt at de spiser opp det lille landet Palestinerne har igjen er bare uakseptablet, de bruker samme makt som Det britiske rike brukte mot afrikanere og indiere på 1800tallet, og det har ingen plass i 2009

Lenke til kommentar
Men når vi tenker etter er det vel ikke lenge før hamas lar en eller annen selvmords bomber smelle av en bombe i en av europas storbyer heller.... :no: Bare for å "straffe" de som støttet israel under denne krigen....

Hamas er vell ikke de mest ivrige til å "dele seg", men du skal ikke se bort i fra at krigen mellom de gjeldende parter strekker seg utenfor landets grenser. drapstrussler er allerede mottatt.

Selv støtter jeg ingen av dem, så for min del kunne de godt utrydde begge partene... De har holdt på i over seksti år nå og hvor går DEN grensa?

Krigen har faktisk pågått i over 3000år med pause i korte interval.

Slik jeg ser det startet det med dette:

1.

Viser til GT: 15 Slik skal du gå fram i alle byene som ligger langt borte fra deg og ikke tilhører folkene her. 16 Men i de byene som tilhører disse folkene og som Herren din Gud vil gi deg til eiendom, skal du ikke skåne en eneste skapning. 17 Du skal bannlyse hetittene, amorittene, kanaaneerne, perisittene, hevittene og jebusittene, slik som Herren din Gud har befalt deg.

2.

Utfallet ble dette:

12 Men Manasse-sønnene greide ikke å drive befolkningen ut av disse byene; det lyktes kanaaneerne å bli boende der i landet. 13 Da israelittene siden ble sterkere, drev de dem ikke bort, men satte dem til å gjøre tvangsarbeid.

1100 f.kr: Hebreerne erobrer Kanaan

Bibelen inneholder mye som kan bekreftes av funn og andre kilder. I Joshvas bok fortelles det om hebreernes erobringer som stemmer godt overens med arkeologiske funn av kanaanittiske byer som ble ødelagt på 1200-tallet. Kanaanittene som levde i området hadde en kultur og religion (polyteisme) som stemmer med Bibelens fortelling om hebreernes kamp mot mot lokale gudedyrkelser. På 1100-tallet f.kr. var det kamper i Palestina mellom to religøse tradisjoner (polyteisme og Javhe-kulten som blir stadig mer monoteistisk) og folk (Hebreerne fra Egypt og Kanaanitter). Egypt som tidligere hadde hatt overherredømmet over området hadde nå mistet sitt fotfeste, og uten et sterkt Egypt lå veien klar for de mindre semittiske folkeslagene til å overta området.

NB: kanaaneerne dyrket "gud/EL" før erobringen som senere skulle dukke opp i Hebraiske Tanak under definasjonen "gud".

3.

ca 600 år evt dukker mohammed opp. Han var en politisk, religiøs leder, profet og grunnleggeren av Islam.

han gjenreiste og fullbrakte "den opprinnelige monoteistiske religionen", slik denne ble formidlet til menneskene gjennom en lang rekke profeter, deriblant Adam, Abraham og Jesus. Muslimer mener andre trossamfunn med tiden har forvridd eller misforstått tidligere profeters lære. Slik jeg tolker det førsøkte han å gjenreise den opprinnelige Kanaanitiske religionen og la til en del politisk og personlig agenta. Litt på samme måte som Vigrid. (Odin dyrkere og religionen som skal befri oss fra jødisk og kristen folkemord og undertrykkelse)

Litt på samme måte som "historiske jesus". Føkket opp og avviklet hebreernes tro-monopol og gjorde herverk på tempelplassene.

4.

Litt om bakgrunnen til opprettelsen av staten Israel

http://www.dagbladet.no/2009/01/13/magasin...israel/4296519/

Det er vel ikke for ingenting at samtlige nordmenn som har tjeneste gjort i libanon HATER israelere tenker jeg...

Noen ganger syntes jeg neste at det er synd at Hitler misslyktes med utryddelsen av jødene... for maken til oppførsel og dritt som de har stelt i stand skal en vel lete med lys og lykter etter og for HVA? For den jødiske gud?

For jødene?

Hadde Hitler klart det ville denne krigen ha vært over for ca 60 år siden. Så mye kan man iallefall konstantere.

«Den endelige løsning på det jødiske problem» var kanskje ikke en optimal løsning, men bedre løsning enn å putte dem tilbake i Kanaan området og skyve problemet over til Palestinerene var det kanskje. Spørsmålet er hva man ønsker å oppnå...

støtte en alliert på religiøst grunnlag, opptre "humant" og kaste problemet over til andre og ha ryggen fri når problemene oppstår, eller avvikle en tidløs konflikt.

Endret av analkløe
Lenke til kommentar

Forkastelig, håper politiet klarer å spore opp hvor meldingene kommer fra å pågripe de skyldige.

Noen ganger syntes jeg neste at det er synd at Hitler misslyktes med utryddelsen av jødene... for maken til oppførsel og dritt som de har stelt i stand skal en vel lete med lys og lykter etter og for HVA? For den jødiske gud? For jødene?

Nå drar du den vel litt langt? Tilber ikke jødene og kristene den samme guden, Yahweh/Jehova?

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

hvor grensen skal gå?

det skal jeg si deg , den dag de jævlene slutter å terrorisere oslos gater, har gjort skadeværk for millioner av kroner. !! norske statsborgere my ass, når de oppfører seg slik er de fiender av vårt land Norge ! send dem ut, vi skal hjelpe med fredsforhandlinger der nede men der går også grensen !

Lenke til kommentar

Ja jeg er lei av oppstyret og legger heller ikke skul på det! :)

Å utrydde begge parter er selvfølgelig å dra dette litt langt, er klar over det, men hva skal vi gjøre da som ikke har vært prøvd i de 60 årene jødene har vært der nede? Det har vært slik så lenge jeg har levd, på og av med kriger til ingen lenger er sikre på hvor mange slike kriger det har vært der nede og en skulle nesten tro at vi ikke løser noenting med diplomatiske løsninger som "våpenhviler", for det eneste vi har oppnådd så langt er jo bare en endesløs rekke med ende større uroligheter og kriger... Kanskje vi bare en gang skulle prøve å la de ordne opp selv? Er klar over at dette vil bety enorme ødeleggelser og drap på mangfoldige mennesker men det vil det jo etter alle solemerker fortsette med ved videre våpenhviler også, vil det ikke? Hamas sin agenda er jo død over jødene og jødenes agenda er å ta tilbake alt land de tror de har krav på og en klarer åpenbart ikke å lage fred med slike forutsetninger? Hvis ikke hadde det vel vært fred i dag der nede skulle en jo tro....

Jeg tror vi nå må gjøre noe mer enn bare våpenhviler som ofte bare er tomme løfter... Men det er liksom den STORE prinsipp saken mellom to (og/eller flere) religioner dette, der "alle" står steilt på sitt. Nå er ikke jeg noen legmann på evnet, kan bare konstantere at situasjonen har vært uforandret så lenge jeg har levd og at ingen av partene er noe bedre enn den andre....

Kan noen være så snill og lage en tidsmaskin og dra tilbake til 1948 og fortelle de som har tenkt å gi jødene dette landet om hva som kommer til å skje? :)

Dette har alltid, og vil alltid ser det ut til, være konflikten uten løsning... :no:

Lenke til kommentar

Huff!

Hadde Hitler klart det ville denne krigen ha vært over for ca 60 år siden. Så mye kan man iallefall konstantere.

«Den endelige løsning på det jødiske problem» var kanskje ikke en optimal løsning, men bedre løsning enn å putte dem tilbake i Kanaan området og skyve problemet over til Palestinerene var det kanskje.

Mer huff!

Er dere alvorlige, eller bare flåsete? Mener dere alvorlig at et folkemord kan legitimeres av de overlevendes oppførsel i ettertid?

Geir :)

Lenke til kommentar

Huff!

«Den endelige løsning på det jødiske problem» var kanskje ikke en optimal løsning, men bedre løsning enn å putte dem tilbake i Kanaan området og skyve problemet over til Palestinerene var det kanskje.

Mer huff!

Er dere alvorlige, eller bare flåsete? Mener dere alvorlig at et folkemord kan legitimeres av de overlevendes oppførsel i ettertid?

Kan bare svare for meg selv og kan på det svare nei, som jeg skrev i det forrige innlegg.... Det var å sette det på spissen.

:)

Lenke til kommentar
Joda, det er klart. Utsagn som "Synd hitler ikke fikk utrydded jødene", Får det til å virke som om det som har skjedd skjer fordi gjerningsmennene er jøder.

Som sagt var det flåsete sagt og sagt for å sette det litt på spissen....

Men nå har det vel litt å si at dette er jøder, har det ikke? Eller tror du/dere dette hadde skjedd om britene hadde forsatt å ha landet etter 1948 og bare byttet ut jødene med briter?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Det har nok noe å si at det er israelere, og det er uten tvil påvirket av deres oppvekst og kultur, men jeg tror ikke det har noe som helst å si at de er jøder.

Jeg vet ikke jeg.... De også er jo underlagt en del dogmaer som de som jøder er alene om.. tror jeg. Har liksom vanskelig for å tro at foreksempel storbritania eller an ennen nasjon hadde reagert på samme måte....

Som sagt, jeg er ikke noen legmann i dette, jeg konstanterer bare at det ALLTID har vært bråk og ufred der nede så lenge jeg har levd og er vel egentlig litt lei av hele greia fordi jeg mistenker at de kommer til å fortsette til den dagen jeg dør....

Og jeg har heller ingen favoritt i dette oppgjøret, bare så det er sagt! Krig er noe dritt samme om du "vinner" eller "taper", det viste annen verdenskrig oss....

Lenke til kommentar

Huff!

Mer huff!

jeg legitimerer ikke noe som helst. jeg sier bare at å putte jødene i det tidligere Kanaan slik at de kan gjennoppta sitt tidløse folkemord ikke er noe bedre løsning enn å gasse et folkeslag. Jeg vet ikke om du tolket det dit hen at jeg støtter gassing av jøder, men det gjør jeg altså ikke. Selv om en fullbyrdelse av dette trolig ville ha hatt en effekt av at denne krigen har opphørt.

En annen ting...hvorfor er det ingen som kommenterer at jeg assosierer kanaanitterene med palestinerene?

Lenke til kommentar
Det er kanskje viktig å skille mellom Jøder og Israelitter før man kaster rundt seg med hvem som har ansvaret for hva.

Ja, for jeg trodde faktisk at det var jøder i det store og hele som bodde i israel jeg, at dette var en fristat for nettopp jøder.... ???

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...