Gå til innhold

Tilkobling av flere ipkameraer

Anbefalte innlegg

Har ipkameraer koblet til server. Kameraene har ip fra 192.168.1.241 og oppover på statisk og port 80 og 8080 er åpen.

Nå sitter jeg utenfor det lokale nettverket og vil ha tilgang til alle kameraene, men nå kommer dette portproblemet. Må jeg angi ulik port til hver enkelt kamera?

Hvis jeg skal logge meg på med f.eks ip 123.123.123.123:80 (som er eksempelvis wan-ip til dette nettverket) hvordan skal jeg kunne logge meg på riktig kamera?

håper noen skjønte dette :p

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ipkameraer koblet til server. Kameraene har ip fra 192.168.1.241 og oppover på statisk og port 80 og 8080 er åpen.

Nå sitter jeg utenfor det lokale nettverket og vil ha tilgang til alle kameraene, men nå kommer dette portproblemet. Må jeg angi ulik port til hver enkelt kamera?

Hvis jeg skal logge meg på med f.eks ip 123.123.123.123:80 (som er eksempelvis wan-ip til dette nettverket) hvordan skal jeg kunne logge meg på riktig kamera?

håper noen skjønte dette :p

- forskjellig port: dersom kameraene kan konfigureres til forskjellige porter, så kan du gjøre dette ja. Eksempelvis 8081, 8082, 8083 osv. Da må du selvfølgelig åpne og nat'e disse portene også.

Alternativt så kan du sette opp en webserver på innsiden som er proxy for alle kameraene. Da kan du ha forskjellig navn på alle kameraene, selv om det bare er en ip (wan-ip).

Selvfølgelig, har du først en webserver på innsiden, så kan du jo lage en webside som lr deg velge kamera osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...