Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Russland og deres problemer.

Gjest Bruker-127711

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-127711

Vi har fått En oppg i samf om Russland. Temaet er demografi, og jeg forstår det ikke helt.

Hvilke utfordringer mener du landet står ovenfor fremover. Si noe kort om hvordan kan disse tenkes å løses.

Takker stort for hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi har fått En oppg i samf om Russland. Temaet er demografi, og jeg forstår det ikke helt.

Hvilke utfordringer mener du landet står ovenfor fremover. Si noe kort om hvordan kan disse tenkes å løses.

Takker stort for hjelp

Kommer litt ann på hva du vil fokusere på. Demografi er befolkningslære..hvor man kan fokusere på vekst, og sammensettning (kultur,etniske identiteter, institusjoner ol)... Jeg ville fokusert på etniske grupperinger og om de har noen innvirkning (noe å si) i forhold til staten..(noe ala samene maybe?)

Eller du kan fokusere på staten generellt..Om det er demokrati, politistat, diktatur eller noe sånt..Selv om de utgir seg for å være en demokratisk stat, trenger det ikke å stemme..

Du kan jo også fokusere på utenrikspolitikken..Militær opprustning, olje krangelen med ukraina (veldig tidsriktig), eller mer generelt...

Har læreren gitt noen tips?

Sjekk ut http://no.wikipedia.org/wiki/Russland kanskje du får noen ideer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...