Sheldon Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei Kommer ikke lyd fra mitt Logitech X-230 anlegg, med mindre jeg "bøyer" enden på jack-ledningen på en spessiel måte. Da kommer det lyd fra sub og en høytaler. Hva skal jeg gjøre for å få tilbake lyden på begge høytalerne (fikse ledingen)? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hatt samme anlegg selv, så veit hva du tenker her... Du kan klippe ledningen og koble de sammen igjen med sukkerbit (koblingsklemmer)...hvis du skal gjøre dette så sier jeg bare i fra...det går 6 ledere inne i den svarte tynne kablen, og de er neimen ikke store... HeiKommer ikke lyd fra mitt Logitech X-230 anlegg, med mindre jeg "bøyer" enden på jack-ledningen på en spessiel måte. Da kommer det lyd fra sub og en høytaler. Hva skal jeg gjøre for å få tilbake lyden på begge høytalerne (fikse ledingen)? Hvis det er jack kontakten som ikke fungerer helt som den skal så må du nok bytte denne... Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Skal se om noen litt elektrokyndige kan se på det, takk for svar Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Kva plugg er det snakk om? Ein vanleg 3,5mm minijack er null problem å skifte sjølv. Du kan kjøpe ein plugg som er klar for kabel eller ta pluggen frå noko anna utstyr, klippe ledningen, tvinne ledarane og tape det saman, funker heilt fint. Når eg søkte etter X-230 på Google kom det opp eit bilete av ein kabel som likna mistenkeleg på ein VGA-kabel, kan det være tilfelle at det er same kabel og ein vilkårleg VGA-kabel kan brukast? Merkeleg om det skulle være den, er jo aldri i bevegelse. At 3,5mm jack-pluggar med tida får dårleg kontakt i pluggen er ikkje noko nytt, skjer på mykje utstyr det, ikkje noko dramatisk heller. Endret 13. januar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Kva plugg er det snakk om? Ein vanleg 3,5mm minijack er null problem å skifte sjølv. Du kan kjøpe ein plugg som er klar for kabel eller ta pluggen frå noko anna utstyr, klippe ledningen, tvinne ledarane og tape det saman, funker heilt fint. Når eg søkte etter X-230 på Google kom det opp eit bilete av ein kabel som likna mistenkeleg på ein VGA-kabel, kan det være tilfelle at det er same kabel og ein vilkårleg VGA-kabel kan brukast? Merkeleg om det skulle være den, er jo aldri i bevegelse. At 3,5mm jack-pluggar med tida får dårleg kontakt i pluggen er ikkje noko nytt, skjer på mykje utstyr det, ikkje noko dramatisk heller. Tror jeg har skjøta alle kablene til dette anlegget jeg... Fungerte som hakka møkk helt til jeg presterte å sprenge det...! Trodde ikke det var fysisk mulig jeg, etter alle de timene jeg har spilt det på MAX...!!! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Korleis klarer du å ødelegge den tjukke signalkabelen? Tar jo aldri den ut og inn til vanleg. Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Er vanlig 3,5mm jack... Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Korleis klarer du å ødelegge den tjukke signalkabelen? Tar jo aldri den ut og inn til vanleg. Få litt lengde på de... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) I så fall er det sannsynlegvis ein ganske enkel operasjon. Edit: Ah, du skulle ha dei lengre ja. Eg kikka litt på nettet og så vidt eg kan sjå vil ein vanleg VGA-kabel fungere, det må i så fall være på eigen risiko. Hadde eg hatt 5500-anlegget eg gav vekk skulle eg prøvd. Endret 13. januar 2009 av Zeph Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 I så fall er det sannsynlegvis ein ganske enkel operasjon. Brukte 10 min på kutte og koble sammen ledningene igjen så det er ikke store operasjonen nei... Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Er det en av disse jeg trenger? http://www.clasohlson.no/Product/Category....5;251362;251305 Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Er det en av disse jeg trenger? http://www.clasohlson.no/Product/Category....5;251362;251305 Slik en trenger du... Lenke til kommentar
Sheldon Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ok, takk... skal jeg bare stappe den inn da? Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ok, takk... skal jeg bare stappe den inn da? Veit ikke åssen den skal kobles, men du må nok ty til dine pratiske ferdigheter... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den der må loddes, mykje lettare å finne ein kabel på eit ubrukt sett eller kjøpe ein plugg med kabel og klippe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå