Gå til innhold

"Knekt" ledning på Logitech X-230

Anbefalte innlegg

Hei

Kommer ikke lyd fra mitt Logitech X-230 anlegg, med mindre jeg "bøyer" enden på jack-ledningen på en spessiel måte. Da kommer det lyd fra sub og en høytaler.

Hva skal jeg gjøre for å få tilbake lyden på begge høytalerne (fikse ledingen)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hatt samme anlegg selv, så veit hva du tenker her...;)

Du kan klippe ledningen og koble de sammen igjen med sukkerbit (koblingsklemmer)...hvis du skal gjøre dette så sier jeg bare i fra...det går 6 ledere inne i den svarte tynne kablen, og de er neimen ikke store...:p

Hei

Kommer ikke lyd fra mitt Logitech X-230 anlegg, med mindre jeg "bøyer" enden på jack-ledningen på en spessiel måte. Da kommer det lyd fra sub og en høytaler.

Hva skal jeg gjøre for å få tilbake lyden på begge høytalerne (fikse ledingen)?

Hvis det er jack kontakten som ikke fungerer helt som den skal så må du nok bytte denne...:)

Lenke til kommentar

Kva plugg er det snakk om? Ein vanleg 3,5mm minijack er null problem å skifte sjølv. Du kan kjøpe ein plugg som er klar for kabel eller ta pluggen frå noko anna utstyr, klippe ledningen, tvinne ledarane og tape det saman, funker heilt fint.

Når eg søkte etter X-230 på Google kom det opp eit bilete av ein kabel som likna mistenkeleg på ein VGA-kabel, kan det være tilfelle at det er same kabel og ein vilkårleg VGA-kabel kan brukast? Merkeleg om det skulle være den, er jo aldri i bevegelse.

At 3,5mm jack-pluggar med tida får dårleg kontakt i pluggen er ikkje noko nytt, skjer på mykje utstyr det, ikkje noko dramatisk heller.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Kva plugg er det snakk om? Ein vanleg 3,5mm minijack er null problem å skifte sjølv. Du kan kjøpe ein plugg som er klar for kabel eller ta pluggen frå noko anna utstyr, klippe ledningen, tvinne ledarane og tape det saman, funker heilt fint.

Når eg søkte etter X-230 på Google kom det opp eit bilete av ein kabel som likna mistenkeleg på ein VGA-kabel, kan det være tilfelle at det er same kabel og ein vilkårleg VGA-kabel kan brukast? Merkeleg om det skulle være den, er jo aldri i bevegelse.

At 3,5mm jack-pluggar med tida får dårleg kontakt i pluggen er ikkje noko nytt, skjer på mykje utstyr det, ikkje noko dramatisk heller.

Tror jeg har skjøta alle kablene til dette anlegget jeg...:p Fungerte som hakka møkk helt til jeg presterte å sprenge det...! Trodde ikke det var fysisk mulig jeg, etter alle de timene jeg har spilt det på MAX...!!!

Lenke til kommentar

I så fall er det sannsynlegvis ein ganske enkel operasjon.

Edit: Ah, du skulle ha dei lengre ja.

Eg kikka litt på nettet og så vidt eg kan sjå vil ein vanleg VGA-kabel fungere, det må i så fall være på eigen risiko. :p

Hadde eg hatt 5500-anlegget eg gav vekk skulle eg prøvd.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...