Chivas Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Min stajonære maskin bruker for tiden ethernet kabel. Pga flytting og lang vei til uttak, må jeg nå skifte til trådløs på den stasjonære maskinen Det jeg lurer på er hvilket trådløs kort det anbefales å bruke? Jeg har en Asus WL-566gM trådløs router som det skal fungere mot. Den stasjonære brukes mye til online spilling, og nedlasting - så kortet jeg putter i bør være veldig bra, samt funke knirkefritt med min trådløse router. Jeg tenkte kanskje det er lurt å bruke et Asus kort, og har funnet dette: http://www.datakjeden.no/webshop/PartDetai...1593455;c:36180 Vil dette fungere bra? Andre anbefalinger? Kan også opplyse at maskin vil stå på soverom, og trådløs router i stue. Avstand er ca 10-15 meter, med 1 dør og gang imellom. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 64/128-bit WEP, WPA, WPA2, TKIP, AES, WPA-PSK, WPA2-PSK, 802.1x Hvilken kryptering støtter routeren din? Du vil ikke ha noe under WPA2 Isåfall er det på tide å bytte den ut også snart iallefall sjekk det ved neste kjøp. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 64/128-bit WEP, WPA, WPA2, TKIP, AES, WPA-PSK, WPA2-PSK, 802.1xHvilken kryptering støtter routeren din? Du vil ikke ha noe under WPA2 Isåfall er det på tide å bytte den ut også snart iallefall sjekk det ved neste kjøp. Ser ut til å være dette: WPA2, TKIP, AES WPA-PSK 64/128-bit WEP Nå er ikke denne routeren gammel, men ser ut til at jeg må få meg en 802.11n router for at dette skal fungere optimalt ( ? ) Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Sagt på en annen måte: Vil dette fungere? Har aldri hatt trådløs på stasjonære før... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå