ida1801 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 jeg skal feire bursdagen min, og har invitert 17 gjester. problemet er at jeg ikke helt vet hva jeg skal servere ettersom jeg er student og ikke flyter av penger..noen som har noen forslag? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Reker er billig og godt! Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det spørst jo litt hva folk liker, men pizza er vell alltid en hit? Eller hva med og lage noe sammen? Kanskje alle kan ta med seg litt hver? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hjemmelaget pizza og kake er ganske rimelige alternativer. Og det smaker ganske godt også. (med mindre man virkelig fucker opp maten ) Lenke til kommentar
Battone Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Gryterett er vel noe av det billigste.. Husk engangstallerken.. Spe ut med mye ris om du er fattig, du klarer vel fint å lage mat til rundt 17 stykker for ca. 50 kroner.. Foruten engangstallerken da.. Vet ikke prisen på det.. Endret 13. januar 2009 av Battone Lenke til kommentar
ida1801 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 takk for forslagene jeg er jo ikke lutfattig - men vanskelig å finne på noe til 17 stk som ikke koster skjorta, men mange fine forslag her :D Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Kjøp noen ørreter, den typen som er vakuumpakka hel i frysedisken. Koster gjerne rundt 30 kr/kg, kan stekes i ovn og gir mye mat for pengene Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Chili con carne? Enkelt, godt og relativt billig. Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Ahh.. Studenttid Her er det vel bare å ta for seg hva som evt er på partivare/tilbud rundt i de forskjellige kjedene. Alltids noe brukbart der. OBS har f.eks ofte tilbud på sånne kasser med kyllingvinger/-lår. KIWI har begynt med noe nytt helgetilbud opplegg, og RIMI/ICA har vel partivarer hver uke. Ellers er vel hjemmelaget et stikkord her. Nå vet jeg ikke hvor gammel du blir, men du kan jo invitere på "barnebursdag" da. Kjøpe inn en (eller fler) stor(e) pakke(er) med pølser, lomper samt pynte med ballonger og sånne papirremsekrøller (i mangel av en bedre forklaring). Husk selvfølgelig også boller (hjemmebakt) og saft Dersom budsjettet strekker til kan du jo kjøpe inn sånne hatter osv også. Føler nesten at dette blir litt som når noen skal kjøpe seg en ny pc og ber om hjelp på forumet. Kan kommer stort sett spørsmålet: "hva er budsjettet ditt og hva skal den brukes til" tilbake Har du noe budsjett ? Edit: Glemte jo helt den obligatoriske "fiskeleken". Kjøp inn litt godteri og fordel i poser, så kan du henge opp et laken i en døråpning og la folk "fiske". Endret 14. januar 2009 av Nero Burningwr00m Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Fikk akkurat en børek av en kollega her. Det kunne jo kanskje vært noe ? Kan jo lange mange forskjellige varianter, og det kan da umulig koste så mye. Min er med potet og er veldig god. Dersom du er student i Oslo, så kan du jo stikke innom børek-bakeriet på forskningsparken t-banestasjon for litt inspirasjon Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Kylling er jo relativt billig, og populært. Til helgen skal det være tilbud på Kiwi tror jeg. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Gryterett er vel noe av det billigste.. Husk engangstallerken.. Spe ut med mye ris om du er fattig, du klarer vel fint å lage mat til rundt 17 stykker for ca. 50 kroner.. Foruten engangstallerken da.. Vet ikke prisen på det.. Er enig i at gryterett er billig, men mat til 17stk for 50kr? Hvordan i alle dager får du til det? Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Reker/krabber, loff, majones, sitron og alt annet som trengs. Samt øl og vin gjør faktisk kvelden til helaften! Er kos å slappe av utover kvelden med denne retten, spesielt på sommeren! Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Angående gryterett. Trenger da vitterlig ca. 2,5 kg kjøttdeig hvis man regner 150g til hver. Og da snakker vi 200 kr. Så kommer 5 Toro-poser, og da er vi fort oppe i 350 kr.. Papp-service til 50 kr. En enkel salat bør vel også settes på bordet. 50 kr til. 450 kr. for en middag til 17 personer er jammen meg ikke galt. Endret 14. januar 2009 av Andreasfe Lenke til kommentar
Battone Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Nope. Her er oppskrift på en grei og enkel gryterett til ca. 17 personer.. Jeg gjetter litt nå med mengden.. Men tar litt ekstra i.. Jeg tar selvsagt utgangspunkt at du allerede har krydder og slikt. Kyllingkjøttdeig på rema - 20 kroner 8 løk - ca. 6 kroner 2 paprika - ca. 10 kroner. 2 boks med mais 10 kroner Ris.. Tja, ikke lett å si, men 500 gram kanskje.. 10 kroner Fres løk og kjøttdeig, paprika og mais.. Hiv så en meljevning over kjøttdeigen til den blir litt mørkere.. Ha dette over i en Stor kasserolle og hell over 5 liter vann.. Tilsett kulør for å gi farge og bruk ev. mer meljevning om du ønsker den litt tykkere. Ha kokt ris oppi gryteretten (mindre søl).. Voila, mat til sytten personer.. ************** Glemte selvsagt tomatpurrê, 5 kroner. ************************** Også kalt rambogryte av de som bodde sammens med meg på studenthybler.. Endret 15. januar 2009 av Battone Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Pokker meg billig! Hvor du handler? Når jeg skal på butikken og kjøpe meg feks. middag til et par dager ender jeg med å måtte gi bort 300-400 kroner. :| Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Nope. Her er oppskrift på en grei og enkel gryterett til ca. 17 personer.. Jeg gjetter litt nå med mengden.. Men tar litt ekstra i..Jeg tar selvsagt utgangspunkt at du allerede har krydder og slikt. Kyllingkjøttdeig på rema - 20 kroner 8 løk - ca. 6 kroner 2 paprika - ca. 10 kroner. 2 boks med mais 10 kroner Ris.. Tja, ikke lett å si, men 500 gram kanskje.. 10 kroner Fres løk og kjøttdeig, paprika og mais.. Hiv så en meljevning over kjøttdeigen til den blir litt mørkere.. Ha dette over i en Stor kasserolle og hell over 5 liter vann.. Tilsett kulør for å gi farge og bruk ev. mer meljevning om du ønsker den litt tykkere. Ha kokt ris oppi gryteretten (mindre søl).. Voila, mat til sytten personer.. ************** Glemte selvsagt tomatpurrê, 5 kroner. ************************** Også kalt rambogryte av de som bodde sammens med meg på studenthybler.. 1. Dette er ikke 50kr. 2. Prisene dine stemmer ikke med noen butikk jeg har sett. Hvor i alle dager handler du? 3. Dette er overhodet ikke nok mat til 17stk. Ikke halvparten engang! 400gram kjøttdeig til 17stk? Haha! 4. Dette så ut som traurig mat. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 400 gram kjøttdeig spiser jeg og to venninner opp. Så dette må være riv-ruskende-gærnt. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 400g kjøtt holder kanskje til 4 . hvis du har en del ris.. men jeg ville ha laga lasagne... med salat og baguetter... blir rundt 200 kr for alt samma.. Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) 400g kjøtt holder kanskje til 4 . hvis du har en del ris.. men jeg ville ha laga lasagne... med salat og baguetter... blir rundt 200 kr for alt samma.. Nei? 1 lasagne går til 3-4 personer. 1 lasagnepakke + 1 kjøttdeig koster ca 80 kroner. 80 * 5 = 400. i tillegg kommer 100-200 kroner for salat og baguetter. Endret 16. januar 2009 av poof Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå