Gå til innhold

priser og slikt i egypt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg og 4 kompiser drar til egypt nå snart.

skal bo i naama bay, ved sharm el sheik(h)

og lurer litt på prisene der nede på endel ting, så håper noen som har vært der i senere tid kan fortelle meg litt om det =) Er vel en dårlig tid å reise nå, valuttamessig? Og hvordan er aldersgrensene på barer og klubber? vi er alle 19år.

Lurer mest på prisene på;

Mat og drikke

Alkohol

snorklig-utflukt

klær og div

n00B

Endret av N00by89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

og lurer litt på prisene der nede på endel ting, så håper noen som har vært der i senere tid kan fortelle meg litt om det =) Er vel en dårlig tid å reise nå, valuttamessig? Og hvordan er aldersgrensene på barer og klubber? vi er alle 19år.

Mat og drikke

Alkohol

snorklig-utflukt

klær og div

n00B

Var i Egypt, Hurghada rett før sommern. Egypt er ikke plassen man drar for å feste for å si det slik, men det finnes selvsagt noen steder man kan slå seg løs. Søk på "uteliv i egypt" så finner du litt om noen plasser i Sharm El Sheik. Men det er ikke på langt nær hvordan det er andre plasser, som Playa Del Ingles, Aya Napa, Bulgaria osv.. Det er forbudt å drikke i muslimske land om jeg ikke tar helt feil. Gjelder kun de innfødte. Bortsett fra Iran og noen til..

Nå dro ikke jeg dit for å feste, men slappe av og kose meg. Det første du opplever når du annkommer landet er MAS. Selgere, som nærmest drar deg inn i butikkene. Mange er svært høflige, og det kan være vanskelig å avvise dem. Men etterhvert så finner du ut at det ikke er noe annet å gjøre. Gå rett forbi, uten å si et ord til de.

Bortsett fra dette, som bare er en liten bagatell, er Egypt et fantastisk land og feriere i. Mat og drikke er svært billig. Du får gode middager til gode priser, samme gjelder drikke. Prisene varierer selvsagt hva og hvor du spiser. Alkohol er jeg usikker på. Kjøpte litt drinker osv i hotelbaren, men disse var dyre iforhold til andre land. Det ble fort 40-50 kroner. Det er garantert billigere på barer osv. Kom ikke over en eneste butikk hvor de solgte sprit osv, men i vanlige marked solgte de ØL, og dette var BILLIG. 20-30 kroner for en sixpack à 0,33.

Utflukter er det heller ingen upriser på. Var med på en dagstur, dykking og snorkling. Betalte vel 200 kroner inkl mat og drikke. Da snorklet du så mye du orket. Betalte også et lite tillegg for et 20 minutters dykk. Ca 100 kroner. Det anbefales på det sterkeste. Andre utflukter var også billige. Det henger nok prislister på hotellet deres til diverse.

Klær selges det over alt, men kvaliteten kan man diskutere. Det var lite motebutikker der jeg var, men fant blant annet Adidas og Puma, samt noe orginalt Lacoste osv. Disse prisene var på vårt prisnivå her hjemme. Vannpipe er et must å kjøpe med hjem, og en koffert full av frukttobakk. Lover deg, du blir hekta ;)

Alt i alt, anbefaler jeg alle å reise hit for feriens skyld. Shopping og festing ville jeg ha dratt andre plasser for å gjøre.

God tur!

Endret av Pettesh
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hei.

Mat og drikke

Alkohol

snorklig-utflukt

klær og div

n00B

Når reiser dere ? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...