Gå til innhold

Convertere .MP4 filer til en litt mer normal filtype (Video)

cmi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Hvis det er Nokia sine MP4 filer kan du overføre mp4 filmene til pcen, så renamer du bare .mp4 til .3gp og da kan de spilles av i bl.a quicktime.

Prøvde mange konverteringsprogrammer, men ingen taklet disse mp4 filene.

Lenke til kommentar

De filmene jeg har nå kan man fint spille av i Quicktime, det er der problemet ligger, liker ikke det dritt programmet, holder meg til VLC eller Windows Media Player, men det er enklere og drive med andre filer enn .MP4

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Liker heller ikke det programmet.

Saken var at jeg fant heller ikke noen converteringsprogrammer som tok nokia sine mp4 filer, og de funket kun på nokia sin egen mediaplayer.

Mulig, hvis du renamer mp4 til 3gp at du kan omgjøre 3gp filene, har ikke prøvd det.

Lenke til kommentar

Eg vil no seie at det er meir hendig å spele av i VLC, SMPlayer e.l., enn å konvertere. Konvertering tek tid, og fører til kvalitetstap (kor mykje avheng av konverteringa). Men det er no meg ...

Om ingen av dei andre forslaga fungerer kan du prøve MediaCoder.

Elles so er det faktisk mogeleg å spele av MP4-filer i WMP, om du installerer Haali Media Splitter. Du treng i tillegg noko for å dekode videoen og lyden, der er ffdshow eit godt alternativ. (Har du installert ffdshow eller ein codec-pakke frå før, treng du naturlegvis ikkje installere den på ny).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har en nokia N95 og mp4 filene fra den får jeg ikke spillt av i noen annen mediaplayer enn nokia sin.

Har også prøvd alt av konvertere uten at noen har klart å konvertere.

Den eneste måten jeg har klart å få spillt dem av i noe som helst annet enn nokia sin mediaplayer er å rename til 3gp og spille dem av i quicktime.

Men så har jeg lest at N95 har litt sære mp4 filer, ligger mye om det på nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...