Nordlys Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei dere. Er det noen her som er bevandret i lover og regler? For over et år siden, kjøpte jeg en mobil på firmaet mitt med bindingstid. På grunn av dårlige tider, la jeg ned selskapet i sommer. Brønnøysundregisteret fikk også melding om dette. Nå flere mnd etter at bedriften ble oppløst, så sender Telenor regning på avgifter i forbindelse med brudd på bindingstid. Men gjelder dette når bedriften legges ned? Noen som har peiling på dette, så hadde det vært fint. På forhånd takk. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Om du bare avviklet bedriften får du nok disse gebyrene. Om du gikk konkurs, måtte telenor ha meldt i fra til bobestyrer og rettet kravet den veien. Tror du må betale... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Var det et AS og gikk konkurs, må de henvende seg til boet. Om det var et enkeltmannsforetak, så står du personlig ansvarlig uansett. (det gjør du for øvrig som styremedlem/styreleder i ASet også, om du har opptrådd uaktsomt (eller noe i den duren)). Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Men gjelder dette når bedriften legges ned? Noen som har peiling på dette, så hadde det vært fint. På forhånd takk. Som Herrbrun sier; hvis det var et enkeltpersonforetak står du uansett personlig ansvarlig for alle forpliktelser. Du kan avslutte abonnementet og bindingen mot å betale et gebyr til Telenor. Lenke til kommentar
Nordlys Skrevet 15. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2009 Ok, takk skal dere ha . Jeg får vel heller betale da. Sure penger, men men... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå