wunderbjarne Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei har en xbox 360 som er ca 1 år gammel. den er flashet. Problemet nå er at det berømte ring og death har oppstått, har prøvd alle triks. tatt opp xboxen, byttet kjølepasta, brent gpuen i noen minutter. Dette funket en stund, men nå har det gjennoppstått og gidder ikke demontere igjen for å svi av gpu, kommer bare til ring of death etter en stund alikevel. Men lurte litt på om hvis jeg kjøpte en ny xbox 360 billig versjon om jeg kunne bare hive over den gamle flasha dvd rommen til den nye xboxen. skal ikke spille live. ? Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Om du kjøper ny 360 kan du like godt flashe drevet som står i den. Om du av en eller annen grunn ikke vil (eller kan), så må du allikevel re-flashe drevet i din gamle 360 om du skal bytte, siden hver 360 bruker unike drevnøkler, og drevet vil kun fungere med riktig nøkkel. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hver enkelt DVD-rom har et unikt serienummer som må stemme overens med 360en. Skal du bytte DVD-rom må du også bytte drivekey så nei, det vil ikke fungere å bare flytte over DVD-rommen. Lenke til kommentar
wunderbjarne Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 ok...nei da blir det å kaste xboxen...og kvitte seg meg alt extra. kjøper heller ps3 Lenke til kommentar
wunderbjarne Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 hmm...maskinen har fryst seg mange ganger i det siste, derfor jeg er lei denne, men nå når jeg skulle gjøre den klar for evt salg, formaterte jeg disken og etter det har den funket fint...hmm...må prøve litt mere Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Minner på at vi ikke bruker forumet til kjøp og salg. Flere innlegg er fjernet. (Ikke kommenter dette innlegget, reaksjoner på moderering taes via PM) Lenke til kommentar
wunderbjarne Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 testa mere nå...hmmm kan det ha vært noe med harddisken siden den fryste heletiden og fikk ring of death rett etterpå, når den ble helt kald igjen fyrte den opp som normalt. så fort den jobba litt i spille fryste den. Men etter harddisk formatering funker det som smurt hmmm..... hmm...maskinen har fryst seg mange ganger i det siste, derfor jeg er lei denne, men nå når jeg skulle gjøre den klar for evt salg, formaterte jeg disken og etter det har den funket fint...hmm...må prøve litt mere Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Kan jo bare teste om du får igjen enn ny. Må uansett ikke betale noe om de ikke vil reparere den. Birger Lenke til kommentar
funkiee Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 du kan montere inn en x-clamp fix noe som gjør levetiden lengere Lenke til kommentar
marama Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Låner denne tråden.. fikset boxen med x-clamp fix... har nå funket i ca 6mnd.. men i dag fikk jeg igjen røde lys... E74 står det som feilkode på skjermen når jeg slår den på.. noen som vet hva det er, å om det kan fikses?? Endret 14. januar 2009 av marama Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Fra llamma.com: E74: AV cable error... There is a problem with the AV cable, try using a different AV cable. If the cable is known to be working then there is a 90% chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip connected directly to the AV cable) in rare cases it is the GPU. Lenke til kommentar
marama Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 takker for svar.. kabelen er det ikke.. for jeg bruker den samme kabelen på en annen 360.. må vel bare plukke i stykker å prøve.. Lenke til kommentar
wunderbjarne Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Hei igjen. Sitter fortsatt på gjerdet her. Fikk som sagt opp xboxen igjen, men døde etter noen dager igjen. Og er bannet fra Live. Hva skjer hvis jeg kjøper ny arcade konsoll og tar med den gamle harddisken over dit(formatere selvsagt først). Skal spille på live med den nye boksen med orginale spill.? Kan jeg bli bannet fordi jeg tok over disken fra en konsoll som er bannet? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det er uproblematisk å flytte en harddisk mellom en bannet og en ubannet konsoll. Lenke til kommentar
Lassi3 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Føler Boxen min begynner å slite litt med frameraten. Vet noen om dette kan være tegn på RROD? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå