mviken Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg skal kjøpe min første bil om ikke så alt for lenge. Har et godt øye for en Chrysler Stratus, 98 modell. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Men har hørt at det er mye feil med disse bilene fra årsmodell 95 til 98. Stemmer dette, og er det dyre deler til den? Takk for svar Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
tommyher Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 tror crysler er kjent for dorlig kvalitet Lenke til kommentar
Penny Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Akkurat den du linker til virker usedvanlig dyr i forhold til jevnaldrende Stratus. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Ikke hør på de som sier Stratus er en dårlig bil, de vet ikke hva de snakker om. Jeg har hatt Stratus i snart 12 år nå. Det er mye bil for pengene. Ingen rust (galvaniser kaoseri. Registerreimen skal skiftes på 144000, så hver våken på serviceheftet når du kjøper bilen. Skrur du selv så husk at den SKAL ha syntetisk olje på motoren. Det påstås ofte at Stratus'en har høyt forbruk av bremseskiver og hjullager, men dette er lett å bytte og rimelige deler hos Bilextra. Lenke til kommentar
mumbasa Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Jeg skal kjøpe min første bil om ikke så alt for lenge. Har et godt øye for en Chrysler Stratus, 98 modell. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=BildeMen har hørt at det er mye feil med disse bilene fra årsmodell 95 til 98. Stemmer dette, og er det dyre deler til den? Takk for svar Jeg har en Stratus 2,5 LX 1995. Det har vært lite feil med den egentlig - måtte bytte bremseskiver og bremserør i fjor, og bensinpumpa røyk for et halvt år siden. Og nå er det visst start releet som er lite samarbeidsvillig. Men dette er ikke så ille, jeg har hatt den i 4 år og kjører den hver dag. DOG - deleprisene er ublu, heldigvis er det en del man kan få tak i hos hoggeren. Det er vel den mest driftssikre bilen jeg har hatt, og jeg har hatt mange. Ingen andre biler har det vært så lite med heller - og jeg har hatt Mazda, Toyota, Ford, Audi m.m, og da har de vært yngre enn min Stratus. Det jeg kan si, er at kjørekomforten til Stratus er uovertruffen. Jeg kjører glatt strekningen Stavanger-Oslo uten å kjenne det en plass! Den er så sprek og behagelig å kjøre at jeg tilgir den glatt bensinforbruket og småfeilene som tynger den med alderen ) Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Blæh.. Jeg har skrudd en del på dem og mener hvertfall det er noe forbanna herk. Det kreves hvertfall en del spesialverktøy for og skru på dem. Mange verksteder styrer unna sånne biler så det blir mye merkeverksted. Også ganske dyre deler og litt lang ventetid på enkelte ting. "Det har vært lite feil med den egentlig - måtte bytte bremseskiver og bremserør i fjor, og bensinpumpa røyk for et halvt år siden. Og nå er det visst start releet som er lite samarbeidsvillig. Men dette er ikke så ille, jeg har hatt den i 4 år og kjører den hver dag. DOG - deleprisene er ublu," Et veldig godt argument til og ikke kjøpe en sånn bil. "Det påstås ofte at Stratus'en har høyt forbruk av bremseskiver og hjullager, men dette er lett å bytte og rimelige deler hos Bilextra." Enda ett... Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Har en Chrysler Sebring selv som deler mye med Stratus. Har byttet litt slitedeler nå i det siste, ting som foringer, støtdempere, skiver+klosser samt fire bremsekalippere. Har enda ikke vært borti noe spesialverktøy, alt har vært "normale" ting. Bilen runder straks 200.000 forøvrig - en av de første i Norge som gjør det. Deleprisene er latterlige lave for min del, siden jeg kjøper av fra USA (www.rockauto.com). Lenke til kommentar
Stringer Bell Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 Ikke kjøp Stratus. Om Du skal kjøpe, kjøp så en dyr en. Kjenner en som kjøpte seg Stratus til 35K, har hatt verkstedsregninger for 50K. Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 (endret) Hallois Kjøpte nylig en 1999 Chrystler STRATUS 2.0 LE. Når jeg kjørte en tur fra Bergen til Trondheim i helgen var jeg så heldig at en hyggelig sjåfør i motgående kjøreretning ikke syntes det å holde siden sin i trafikken var noe særlig, så nå har jeg et sprengt sidespeil :-( Prøvde å finne sidespeil på bilxtra.no og rockauto.com som nevnt i denne tråden, men finner det ikke.. Får jeg kjøpt slikt som reservedel og hvilken pris kan jeg forvente? Er det mye stress å skifte ut selv? Cheers! Endret 18. oktober 2009 av GKSaue Lenke til kommentar
Pelleronis Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg skal kjøpe min første bil om ikke så alt for lenge. Har et godt øye for en Chrysler Stratus, 98 modell. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Men har hørt at det er mye feil med disse bilene fra årsmodell 95 til 98. Stemmer dette, og er det dyre deler til den? Takk for svar jeg kjøpte ny Stratus LS m/automatgear i 1998. Har hatt 0 problemer >> kun skiftet slitte slitedeler. Snill og grei bil som nå brukes som konebil, og hun vil ikke skifte. De delene jeg hittil har kjøpt er relativt billige. Litt avhengig av hvor du kjøper de. I dag kan du også, på enkelt vis importere fra USA og da er det langt billigere deler enn til de aller fleste europeere/japser. Jeg kjører bar amerikanske biler - gir minst problemer og mest kjøreglede. Har også hatt både Toyota, Audi og Volvo. Og det har vært "skitt" i forhold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå