Torri Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Tidligere i år kjøpte en bukse på Carlings i Sandvika. Når jeg kom hjem oppdaget jeg et hull i stoffet som holdt knappen på plass som gjorde at knappen datt ut. Dagen etter leverte jeg buksa til butikken igjen og i å med at de ikke hadde noen byttebukse sendte den til skredder for reparasjon. Nå er buksa reparert og er på butikken i Sandvika. Strålende service så langt!! Men i og med at jeg bor ved Lillestrøm er det litt langt og litt vanskelig fotr meg å hente buksa pga liten tid ( skole, basket osv), derfor spurte jeg om jeg kunne få buksa sendt til Carlings i Lillestrøm og fikk svaret at det var for dyrt å sende et plagg på den måten. Det jeg lurer på da er: har jeg noen rettigheter som kjøper til å få buksa sendt til nærmeste butikk eller er jeg pliktig til å møte opp i butikken i sandvika for å hente buksa? Vet dette er en liten ting som egentlig ikke er et så STORT problem men uansett greit vite. Lenke til kommentar
Star Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 De har jo ingen plikt utover å reparere/ foreta ombytte på det produktet du har reklamert på. Du må nok derfor belage deg på å hente buksen, evnt. betale dem for postgangen. Lenke til kommentar
Torri Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ok Takk for kjapt og bra svar Lenke til kommentar
abrj Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Du kan jo eventuellt sende de en slik ferdigfrankert Smartpakke, ellers må du nok dra dit selv for å hente den. Endret 13. januar 2009 av abrj Lenke til kommentar
kattis Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 jeg jobber på carlings, og du må desverre hente buksen :/ vi kan sende plagg mellom butikker hvis det for eksempel er en str. som en butikk ikke har osv. hvis det er noen som ønsker å kjøpe den, men når buksen er kjøpt et sted og reparert kan vi desverre ikke gjøre noe. blir rett og slett for mye penger som går i tap beklager! håper det ordner seg Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Slik jeg forstod det, så reklamerte trådstarter på varen som hadde en feil/mangel. Da skal selger dekke frakten. Men om ikke reklamasjonsretten dekket dette, og dette kun var en ekstraservice fra butikken, så har nok ikke kunden krav på å få dekket frakt. Lenke til kommentar
Star Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 De har vel på sett og vis "dekket frakten" når den kan hentes i samme butikk som den ble kjøpt? Virker urimelig å sende fordi det passer kjøper bedre.. Da kunne jeg jo kjøpt en 50" plasma i finnmark, klaget på en defekt og krevd at de skulle sende den til min nye bostedsadresse i kristiansand Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 § 30. Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Er lov og sende de en hyggelig mail og spørre om de kan være så snille... Dette er ikke noe du har krav på selvfølgelig, men gjør de det, er det av ren service! Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Er lov og sende de en hyggelig mail og spørre om de kan være så snille... Dette er ikke noe du har krav på selvfølgelig, men gjør de det, er det av ren service! Hvis det er en reklamasjonssak, en feil/mangel altså, så har trådstarter rett å få dekket frakt. Vis meg gjerne en FTU-dom som forteller noe annet. Lenke til kommentar
Kristian. Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Ja, men da riktignok i butikken den er kjøpt? Hvertfall hvis de driver etter franchise-prinsippet? -Rett meg gjerne om jeg tar feil... Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Kunden skal etter lovverket ikke belastes for en krone ved en reklamasjonssak. Så kunden har faktisk kravene på sin side her. Og selger har tre valg. Noe som selger må avgjøre selv: - Få varen sendt hjem til kjøper. - Få varen fraktet til den nærmeste butikk der kjøper bor. - Få kjøper til å hente varen der den er nå. Da har kjøper krav på å få dekket sine reiseutgifter. Når selger ikke vil følge lovverket, så er det bare å klage saken videre til Forbrukerrådet. Reglene er uansett veldig klare. "Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. " Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå