ray_and Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hei. Jeg har funnet ett "Tips en venn" script på nettet, men får det ikke til å virkelig sende avgårde mailen. Her er full kode: Formen: <form action="tips.php"> <b>Tips en venn:</b> <input type="text" size="15" name="fra" value="Din email"> <input type="text" size="15" name="til" value="Mottakers email"> <input type="Submit" value="Send tips"> </form> Fila tips.php <p class="storre">Tips sendt</p> <? $myname = $fra; $myemail = $fra; $contactemail = $til; $message = "<h2>Heisann!</h2>\nJeg ville tipse deg om en nyttig side jeg fant. Adressen dit er www.bruktplassen.no.<br><br>Mvh $fra."; $subject = "Et lite tips."; $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: $myname\r\n"; $headers .= "To: $contactname\r\n"; $headers .= "Reply-To: ".$myname." <$myreplyemail>\r\n"; $headers .= "X-Priority: 1\r\n"; $headers .= "X-MSMail-Priority: Low\r\n"; $headers .= "X-Mailer: Just My Server"; mail($contactemail, $subject, $message, $headers); ?> Formen ser bra ut, og jeg blir videresent til tips.php hvor det står at tips er sendt. Men jeg mottar ikke noen mail. Altså alt ser ut til å fungere, men den sender ikke mailen avgårde til den adressen jeg skriver inn. Kan noen hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) <?php $myname = $fra; $myemail = $fra; $contactemail = $til; ?> Post-data har aldri blitt hentet ut slik siden steinalderen! Prøv følgende. <?php $myname = $_POST['fra']; $myemail = $_POST['fra']; $contactemail = $_POST['til']; ?> Endret 13. januar 2009 av Jonas Lenke til kommentar
ray_and Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 <?php $myname = $fra; $myemail = $fra; $contactemail = $til; ?> Post-data har aldri blitt hentet ut slik siden steinalderen! Prøv følgende. <?php $myname = $_POST['fra']; $myemail = $_POST['fra']; $contactemail = $_POST['til']; ?> Takk for tips, men fungerer fremdeles ikke. Det skjer rett og slett ingenting når jeg trykker på send. Får opp bare tips er sendt, så den henter opp tips.php, men sender ikke mail avgårde. Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Med mindre register_globals er slått på (jeg tror det heter register_globals elns) - eller kanskje det bare var med $_GET? - fan, nå rota æ mæ bort Prøv Jonas sitt forslag, skal funke bra! EDIT: Hvor har du webserver? Endret 13. januar 2009 av Famen Lenke til kommentar
ray_and Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Har webserver jos one.com. Men kjører phpbb forum bla.annet og det fungerer jo bra det. Skal gå fint å bruke php på min webhost. Har prøvd forslaget til Jonas ovenfor, men er ingen forandring. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Bytt ut $_POST med $_GET, eller sett method="post" i <form> taggen. Og one.com er litt spesielle av seg (driver bla med snik reklame) mail($contactemail, $subject, $message, $headers); Prøv mail($contactemail, $subject, $message, NULL, $headers); Men $headers må jo da skrives om før den funker. Er litt jobb, men prøv først med å bytte ut post eller sett inn method Lenke til kommentar
Kald Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) <form action="tips.php" method="post"> <b>Tips en venn:</b> <input type="text" size="15" name="fra" value="Din email"> <input type="text" size="15" name="til" value="Mottakers email"> <input type="Submit" value="Send tips"> </form Lagt til method="post" <p class="storre">Tips sendt</p> <? $myname = $_POST['fra']; $myemail = $_POST['fra']; $contactemail = $_POST['til']; $message = "<h2>Heisann!</h2>\nJeg ville tipse deg om en nyttig side jeg fant. Adressen dit er www.bruktplassen.no.<br><br>Mvh $fra."; $subject = "Et lite tips."; $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: $myname\r\n"; $headers .= "To: $contactname\r\n"; $headers .= "Reply-To: ".$myname." <$myreplyemail>\r\n"; $headers .= "X-Priority: 1\r\n"; $headers .= "X-MSMail-Priority: Low\r\n"; $headers .= "X-Mailer: Just My Server"; mail($contactemail, $subject, $message, $headers); ?> Da skal informasjonen følge med mail scriptet ditt. Endret 14. januar 2009 av Giba Lenke til kommentar
Kris Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg prøvde den, men den funket ikke. Jeg får opp "tips sendt" men mailen kommer aldri fram. Noen som vet hva som er feil? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) bytt ut mail($contactemail, $subject, $message, $headers); med if(mail($contactemail, $subject, $message, $headers)) { echo 'Mail sendt'; } else { echo 'Feil'; } Endret 17. januar 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
Kris Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Nå kommer det opp Tips sendt Feil Det er jo bra at det kommer opp at de ikke blir sendt, men mailene blir jo ikke sendt så da hjelper det ikke mye. Vet du hva jeg må endre for at den skal bli sendt? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 hva er i $contactname ?? skal være en email adresse i "To:" feltet i $headers altså $contactemail Lenke til kommentar
Kris Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Kan du vise hvordan ved å endre så hele koden blir riktig? Uansett hva jeg endrer så får jeg noe feil. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Kan du vise hvordan ved å endre så hele koden blir riktig? Uansett hva jeg endrer så får jeg noe feil. Ser nå at det er en del variabler som ikke er satt (er dette hele scriptet?) Men jeg har gjort noen få endringer som gjør at det skal funke med det som du har gitt oss <?php error_reporting(E_ALL); //Midlertidig $myname = $_POST['fra']; $myemail = $_POST['fra']; $contactemail = $_POST['til']; $message = "<h2>Heisann!</h2>\nJeg ville tipse deg om en nyttig side jeg fant. Adressen dit er www.bruktplassen.no.<br><br>Mvh $myname."; $subject = "Et lite tips."; $headers .= "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: $myname\r\n"; $headers .= "To: $contactemail\r\n"; $headers .= "Reply-To: ".$myname." <$mymail>\r\n"; $headers .= "X-Priority: 1\r\n"; $headers .= "X-MSMail-Priority: Low\r\n"; $headers .= "X-Mailer: Just My Server"; if(mail($contactemail, $subject, $message, $headers)) { echo 'Mail sendt'; } else { echo 'Feil'; } ?> Kjør dette og se om dette funker EDIT: Bruk <?php ikke <? Endret 17. januar 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 du fikk ikke noen tilbakemeldinger bortsett fra mail sendt? hvis ikke så kan du fjerne det som er merket midlertidig Lenke til kommentar
Kris Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Fikk bare opp "mail sendt", så jeg fjerner det som står som midlertidig Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hvis trådstarter ikke har problemer lenger så kan du være så snill å markere denne som løst med løst knappen. Du hjelper fremtidige personer som kan ha samme problem Lenke til kommentar
ray_and Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Hvis trådstarter ikke har problemer lenger så kan du være så snill å markere denne som løst med løst knappen. Du hjelper fremtidige personer som kan ha samme problem Hei. Beklager sent svar her, men det tok litt tid før svarene kom, så jeg glemte rett og slett hele innlegget. Men ja nå funker det endelig. Takker så mye for veldig god hjelp. :-) Hilsen Raymond Endret 19. januar 2009 av ray_and Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Skal være en knapp som ser sånn ut øverst til høyre, ved siden av "svar" osv EDIT: Ser du fant den Endret 19. januar 2009 av AlecTBM Lenke til kommentar
ray_and Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Skal være en knapp som ser sånn ut øverst til høyre, ved siden av "svar" osv EDIT: Ser du fant den Jepp, hehe. Har bare ett lite spørsmål til om det er greit selv om den er satt til løst. Hvordan kan jeg få til at teksten som står i boksene blir borte når en klikker i dem? Om du skjønner hva jeg mener? Og jeg har lest at når en har en slik tips en venn sak på nettside, så er det lett at det blir brukt til spam. Stemmer dette? Er det stor risk for det liksom? Hilsen Raymond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå