OscarMike1 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ok, da har første dump i veien kommet. Jeg koblet min PC til tv'en (full HD) med DVI - HDMI kabel. Det gikk fint, men bildet var ikke tilpasset tven. Pc'en sendte heller ikke med oppløsningen jeg ville. Jeg gikk inn på innstillinger for skjerm og satte oppløsningen til 1920x1080. Pc'en klarte tydeligvis ikke å sende dette, så den gikk i stå. Ved restart så jeg windows logoen helt fint, men før selve skrivebordet dukket opp fikk jeg beskjeden "ikke videosignal". Tilsvarende beskjed får jeg om jeg kobler til min galme pc'skjerm. Er det noen måte å endre oppløsningen pc'en sender før skjermene går i svart? Bruker Windows xp. Takk Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Start i Safe Mode (F8). Enten kan du sette oppløsningen der, eller så kan du slette drivere til skjermkortet (i Enhetsbehandling) og la de installere på nytt. Klarer skjermen 1920x1080p eller bare 1920x1080i? Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hei. Takk for tips, skal prøves! Jeg mistenker at skjermkortet kun kan kjøre "i". Rart jeg ikke har hørt om andre som har gjort samme feil som meg - det var ikke så vanskelig å drite seg ut. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hmm. Det fungerte heller ikke. Den startet i safe mode, men så fort windowslogoen forsvinner går skjermen i sort. Flere tips? Lenke til kommentar
Uffda Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Ja, start i vga modus, da resetter den skerm oppløsningen din. Du finner denne i samme valget som safe mode. Endret 13. januar 2009 av Uffda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå