dredg Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 iPhone 3G ble annonsert 8 juni og var i butikken 11 juli i Norge. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 hmm, selv om jeg tviler på at kameraet er noe å skryte av, så er det i alle fall en forbedring fra i dag. I tillegg til at man kan sende mms, bruke telefonen som modem, det kommer tom tom og at de lager p2p-apps. Begynner jo å ha like mange muligheter som en vanlig telefon jo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 12:01 pm The iPhone 3G 8GB will be available for $99 today. 12:00 pm Apple wants the iPhone to be more affordable. The existing 8GB iPhone 3G will remain -- for $99. Jeg må innrømme at jeg heller vil oppgradere til iPhone 3G 8GB til den prisen enn å oppgradere til 3GS mølet Lenke til kommentar
Marasmus Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Møl og møl. Den skal være mye kjappere, og det er verdt sin vekt i gull. Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 3GS == møl? Mobilen er vesentlig raskere (CPU, HDSPA, osv.), har større lagringskapasitet, har bedre batteritid, støtter videoinnspilling, har bedre kamera, digitalt kompass, osv. For meg hersker det ingen tvil om at jeg vil kvitte meg med min 3G når 3GS kommer på det norske markedet. Det eneste jeg savnet var mer informasjon om RAM: 3G kan være litt ustabil på grunn av for lite minne (OS'et stopper applikasjonen dersom telefonen er iferd med å gå tom for minne). Hadde vært kjekt med f.eks. 128 MB RAM. Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Min egen ønskeliste lenger oppe: Større lagringsplass (>64 GB)Bedre kamera med blitz Opera Mini Ordentlig navigasjonssoftware DVB-H Høyere oppløsning på skjermen+større skjerm Raskere lading av batteri Flash+java Minnekortplass Trådløs USB LTE/E-UTRA Bedre kamera, muligens snart på nivå med tre år gamle SE-telefoner, samt litt mer men enda ikke nok lagringsplass, mulighet for navigasjonssoftware som er mulig å få også med 3G. Ellers ingenting av stor interesse. Egentlig litt fint, da kan telefonen min leve enda et år, til iPhone 4G blir lansert med resten av ønskelisten min, eventuelt om det kommer en annen telefon som klarer å gi meg "the special feeling". Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 skal ha denne med en gang den kommer, endelig skikkelig navigasjon på mobilen igjen, tomtom ruler. resten av funksjonaliteten var ikke så veldig viktig for meg, men kjekt med litt bedre kamera da. Spennende å se hvor mye raskere den er. Det de som kritiserer iphonen ikke skjønner er at styrken ligger i API og tilleggsprogrammene som blir laget, kjøpte kartplotter app til båten i går for 139 kr som har hele kystlinjen til Norge! superintuitiv og rask å bruke Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 12:01 pm The iPhone 3G 8GB will be available for $99 today.12:00 pm Apple wants the iPhone to be more affordable. The existing 8GB iPhone 3G will remain -- for $99. Jeg må innrømme at jeg heller vil oppgradere til iPhone 3G 8GB til den prisen enn å oppgradere til 3GS mølet Møl? mest sannsynelig kommer 3GS med dobbelt så mye RAM, dobbelt så mye Internminne og 50% økning på hastigheten på CPU.. Bedre kamera(Kanskje vi er vitne til en produsent som ikke kun bryr seg om megapixel?), elektronisk kompass og støtter 7200mbps HSDPA.. Lenke til kommentar
dredg Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Ingen som vet noe om CPU og RAM enda, og hva er forskjellen på 3G og 3GPS på HSDPA, begge har det jo? Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 snip... støtter 7200mbps HSDPA.. RAWR! 7200 millibit per sekund (= 7.2 bit per sekund) Eller mente du 7200 Megabit per sekund (= 7.2 Gbps)? HSDPA i Norge skal vel makse ut på 7.2 Mbps, når det er fullt utbygd. Sorry, er ganske pedantisk når det gjelder benevninger og prefikser. Lenke til kommentar
mortenmm Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Spent på om de norske prisene holder seg på det samme nivået for den nye eller om de hever den... Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 (endret) Spent på om de norske prisene holder seg på det samme nivået for den nye eller om de hever den... Hadde vært typisk av Telenor/Netcom å heve prisen på den nye 3Gs, og fortsette med samme prisen på 3G, istedenfor å følge apple sine priser. Målet til apple er jo at flere skal ha råd til iPhone, derfor senker de prisen på iPhone 3G til 99$. Før keynoten i går sa jeg til meg selv at jeg blir iPhone eier dersom kameraet blir oppgradert, og muligheten for å ta opp video blir bedre. Jeg syns apple innfridde til gangs. 1. Blir spennende å se hva de ulike produsentene klarer å utvikle av trådløst ekstrautstyr 2. At TomTom har laget en skikkelig GPS lå i kortene før presentasjonen, men uansett en velkommen nyhet. 3.Bedre batteritid skulle etter min mening bare mangle, ettersom batteriet til 1.gen holdt ut lenger enn 2.gen. 4. 32gb lagring er mye! Så det var noen som etterlyste 64gb over, noe jeg ikke helt skjønner poenget med. High-def filmer trenger man ikke på så liten skjerm. Et musikkbibliotek på over 20gb er rotete og unødvendig, jeg selv har aldri mer enn 10gb. 5. Dette med spill bryr jeg meg ikke særlig om - men jeg registrer jo at det er mange andre som gjør det. For disse tror jeg 3Gs vil bli perfekt; jeg tror ikke mange andre mobiler vil komme i nærheten av den grafikk og hastighet på spillene som 3Gs vil kunne klare. Jeg er kjempefornøyd med 3Gs, og apple sin presentasjon forøvrig! Endret 9. juni 2009 av Stonewyck Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 4. 32gb lagring er mye! Så det var noen som etterlyste 64gb over, noe jeg ikke helt skjønner poenget med. High-def filmer trenger man ikke på så liten skjerm. Et musikkbibliotek på over 20gb er rotete og unødvendig, jeg selv har aldri mer enn 10gb. Hvordan blir et bibliotek rotete hvis det er over 20 gig? Den gamle iPoden min hadde ingen problemer med å være lett å finne fram i med over 50 gig musikk, og når man i tillegg har navigeringssoftware med innebygde kart, applikasjoner, bilder og video som krever sin plass og man (med enkle midler) kan bruke den til å flytte filer mellom maskiner man bruker ofte, kan det fort bli snaut med 64 gig også. Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 4. 32gb lagring er mye! Så det var noen som etterlyste 64gb over, noe jeg ikke helt skjønner poenget med. High-def filmer trenger man ikke på så liten skjerm. Et musikkbibliotek på over 20gb er rotete og unødvendig, jeg selv har aldri mer enn 10gb. Hvordan blir et bibliotek rotete hvis det er over 20 gig? Den gamle iPoden min hadde ingen problemer med å være lett å finne fram i med over 50 gig musikk, og når man i tillegg har navigeringssoftware med innebygde kart, applikasjoner, bilder og video som krever sin plass og man (med enkle midler) kan bruke den til å flytte filer mellom maskiner man bruker ofte, kan det fort bli snaut med 64 gig også. Greit, om du hører på 50GB med musikk så skjønner jeg at 32GB lagringsplass blir snaut. En iPod shuffle med 1gb lagring kan holde 300 låter. 50gb blir da ca 15000 (femtentusen) sanger. Eller ca 750 timer musikk. Ca 1 måned(!) uavbrutt spilletid. Du må lade Iphone 3Gs 25(!) ganger for å spille alle sangene, OM du hadde fått plass til alle. Jeg tror de fleste sier seg enige om jeg sier at for majoriteten vil 32gb være mer enn nok... Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nei, da misforsto du meg. Litt av poenget mitt er at det sikkert ikke er uvanlig å ha mer enn 20 gig musikk i samlingen, og så lenge det er plass og man har organisert det godt i iTunes er det ikke noe problem å ta det med seg. Det som derimot er problem er å sette seg ned og velge ut 1/3 av all musikken man har, fordi man ikke har plass til å ta med seg alt. Og jeg mener ikke å si at jeg har spesielt mye musikk, jeg vil heller tro at i den aktive brukermassen av iPod var jeg ganske gjennomsnittlig. Hvorfor ha med seg alt? Ikke fordi det er en ting å høre gjennom 30 dager i strekk med musikk, men fordi man har mye musikk man har et nært forhold til, og man vet aldri når man får lyst til å høre på en spesiell sang. Lenke til kommentar
Stonewyck Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nei, da misforsto du meg. Litt av poenget mitt er at det sikkert ikke er uvanlig å ha mer enn 20 gig musikk i samlingen, og så lenge det er plass og man har organisert det godt i iTunes er det ikke noe problem å ta det med seg. Det som derimot er problem er å sette seg ned og velge ut 1/3 av all musikken man har, fordi man ikke har plass til å ta med seg alt. Og jeg mener ikke å si at jeg har spesielt mye musikk, jeg vil heller tro at i den aktive brukermassen av iPod var jeg ganske gjennomsnittlig. Hvorfor ha med seg alt? Ikke fordi det er en ting å høre gjennom 30 dager i strekk med musikk, men fordi man har mye musikk man har et nært forhold til, og man vet aldri når man får lyst til å høre på en spesiell sang. Tror ikke jeg misforstod deg Olaaaaaaaaaaaaa. Poenget mitt var nemlig at det nok ER uvanlig at man har mer enn 20gb musikk i samlingen sin! 1/3 av 20gb musikk er nesten 7gb musikk. Eller 2100 låter. Ca 140 album, dersom hvert album har gjennomsnittlig 15 låter. Jeg tror det er en musikkmengde som er mer representativ for majoriteten av potensielle iPhone kjøpere, enn mengden du antyder. Uansett mener jeg 50gb må forbeholdes en meget snever kundegruppe. Dette leder meg til min forrige uttallelse: "32gb må være mer enn nok...", men med en presisering: "...for majoriteten av potensielle iPhone kjøpere". Lenke til kommentar
Olaaaaa Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nå må du lese hva jeg skriver da I den aktive brukermassen av iPod'er, vil jeg tro at det er vanlig å ha over 20 gig musikk. Siden slutten av 2005 har det ikke vært mulig å få tak i iPod (classic) med mindre enn 30 gig lagringsplss, og det er nok en grunn til at denne plassen ble utvidet opp til 160 gig på et tidspunkt, selv om de største man får kjøpt i dag er på 120. 1/3 av 50 gig ~ 16 gig, som er det meste jeg får med meg på telefonen min. Ettersom Apple til stadighet har økt mengden plass på iPoder, regner jeg med at det er fordi kundegruppen ikke har fått nok plass, og krever mer. Mest trolig kommer vel iPod Touch til å bli oppgradert til 64 gig til høsten, og folk kommer til å kjøpe den. Tror du de som betaler de ekstra kronene for å få den største modellen vs de mindre modellene gjør det selv om de vet at de ikke har bruk for all plassen? Du trenger ikke liste opp for meg hverken antall låter du tror jeg har eller hvor lenge jeg kan spille, sånt klarer jeg å finne ut av selv. Jeg vet også hvor aktivt jeg bruker biblioteket mitt, og hvor mange unike album jeg hører på på en gjennomsnittlig dag. For min egen del pleier jeg å ha med både telefon og iPod når jeg skal ut av huset, så jeg kan finne fram den musikken jeg vil ha alltid. Nå driver vi og sporer av lasset her, men min lille mening er at 32 gig ikke på langt nær er nok for alle, og at i neste iterasjon av påde iPod Touch og iPhone kommer dettte til å bli doblet. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 nå må dere da ikke glemme at de også kan spille video Også glemmer vi den diskusjonen Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Et godt poeng bufodill Skal jeg ha en dedikert mp3/medie spiller forventer jeg mye lagringsplass, små spillere som ipod shuffle og sånt skjønner jeg at det ikke er noe poeng i og ha 160GB på, de er i mine øyne sånne ting man tar med seg ut for å f.eks jogge. Men litt større spiller som man også gjerne har med på ferie turer osv syntes jeg det burde være en god del GB i, slik at man kan ha det meste av musikken sin med seg. Ikke er det så dyrt og produsere lengere, og ikke tar det mye plass i spilleren heller. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 "Iphone får olje-motstandsdyktig skjerm": http://ipod1.no/artikkel/3224/iphone-3g-s-...dsdyktig-skjerm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå