H-kon Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Kona ønsker seg ny mobil til bursdagen sin om noen dager, og kravene er få men strenge: Klapptelefon, store og gode taster. Ideelt en ren oppfølger til Nokia 6131 med en god del mer minne som hun bruker nå, men den begynner å bli rimelig brukt for å si det mildt. Hun påstår at det har vært den beste telefonen hun har hatt i 2,5 år så da tør jeg ikke å rote for mye med nye merker etc Et godt kamera og plass til spill og noen programmer tror jeg også hadde blitt godt mottatt. Har satt pris til ca 2500,- uten abonnement (Onecall). Jeg får også en telefon i gave til min bursdag som var i går, men vi fant ingenting som fristet i hyllene på Lefdal i går. så da spør jeg i samme slengen også om en anbefaling til ca samme pris uansett merke. Har ikke så mange krav bortsett fra en stor og god skjerm, rask å bruke og brukervennlige taster (ikke bittesmå da jeg har store hender) til opplysning har jeg en halv-defekt Nokia 3110 classic nå. Kan øke prisen noen hundrelapper på hver telefon hvis det er verdt det Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) En god klapptelefon med store taster er Sony Ericsson W980 (Nokia 2760 har jo digre taster, men er elendig på kamera). Denne ligger dessverre fra 3092 og oppover eks frakt iflg prisguide, men du kan få den ny fra butikk til 2392 inkl frakt totalt, som kan brukes med onecall: Telenor har nemlig en bra kampanje på den nå på deres nettbutikk, og Telenor opererer slik at hvis du tegner binding på en telefon, så får du operatørlåskoden gratis straks bindingen er tegnet bare du kontakter kundeservice. Den billigste totalprisen får du ved å binde til telenor super - da betaler du 1399 for telefonen, 200 i etableringsavgift, 59 i mnd og 85 i frakt. Regnestykket blir slik: 1399 + 200 + 12*59 + 85 = 2392. Jeg snakker ikke om å bytte til Telenor som operatør, jeg snakker om å tegne et nytt nummer som du ikke bruker, for å få ned totalprisen. Simkortet kan du legge i en skuff for den del, og husk å avslutte abonnementet når bindingstiden er gått ut. Telefonen er operatørlåst når du får den, men det er raskt og enkelt å få låst den opp gratis med hjelp fra Telenor for bruk med alle operatører (les mer her). Dette sparer du fra 700 kr og oppover på i forhold til å kjøpe det hos en annen nettbutikk, pluss det en annen butikk evt tar i frakt. Endret 13. januar 2009 av srbz Lenke til kommentar
H-kon Skrevet 14. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2009 Høres ut som et godt tips på å skaffe seg en billig telefon. Fungerer det slik hos andre operatører også, eller gjelder dette kun Telenor? W980'n ser ut til å være akkurat det hun er ute etter så da blir det vel den tenker jeg. Er hun ikke fornøyd så skylder jeg på deg hehe Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) 6600 Fold - Syntes jeg er en grei erstatter for 6131. Den har gode taster, og samme brukervenligheten som man finner i 6131, men et mer elegant design. * 6600 Fold i Prisguiden * TEST: Nokia 6600 Fold Edit: "* Fungerer det slik hos andre operatører også, eller gjelder dette kun Telenor? *" Kun Telenor som gir ut operatørlåskoden ved binding av abonnement. Endret 14. januar 2009 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) Høres ut som et godt tips på å skaffe seg en billig telefon. Fungerer det slik hos andre operatører også, eller gjelder dette kun Telenor? W980'n ser ut til å være akkurat det hun er ute etter så da blir det vel den tenker jeg. Er hun ikke fornøyd så skylder jeg på deg hehe W980 er en veldig god telefon på mange punkter. Den har bl.a. bedre kamera enn ovennevnte 6600, den har GPS, den har 8GB internminne (dessverre ingen minnekortstøtte, men med så mye minne bryr hun seg neppe) og ikke minst er den veldig god på musikk. Den ble faktisk kåret til årets musikktelefon 2008 på Gulltasten i Oslo i fjor høst, og den har tom. FM-sender som gjør at du f.eks. kan høre musikk via bilstereoen når du kjører bil. Og ikke minst så er den jo veldig pen Jeg kjenner ikke til at andre operatører driver slik. Tele 2 gjør det ikke, de er det et helvete å få denne koden fra selv etter at 12 mnd har gått, og jeg tviler også på at Netcom gjør det. Jeg regner ganske mye på priser ved denne metoden, og i mine øyne ser det ut som W980 er det beste tilbudet fra Telenor per dags dato. Denne har gått kraftig ned i pris siden i fjor. Jeg jobber i en butikk som Telenorforhandler og bruker litt tid på å regne meg fram til gode tilbud. I tillegg vet jeg at metoden fungerer, jeg har bl.a. kjøpt flere telefoner (og spart mye penger) på denne måten selv. Det å få låst opp telefonen er ingen sak, du kan ringe kundeservice eller sende dem mail. Husk å ha foran deg både telefonnummer du har bundet telefonen til samt IMEI-nummer på telefonen (15 siffer, starter på 35, står på telefonens salgspakke eller inne på telefonen hvis du taster *#06#). Husk også å be dem sende deg operatørlåskoden per epost (da får du også en grei veiledning), og oppgi både tlf.nr. og IMEI dersom du sender epost. Da bør du være sikret at det går kjapt og greit. En liten ting ang dette: jeg låser som sagt opp mange telefoner slik, og kundebehandlerne har en tendens til å sende operatørlåskoden som vedlegg av typen .rtf, men der filnavnet starter og slutter med bindestrek (slik at maskinen oppfatter endelsen som .rtf- og følgelig kanskje ikke åpner den automatisk ved dobbeltklikk, avhengig av operativsystem). Dette bør kunne løses ved å dobbeltklikke på filen der du har lagret den på harddisken, og velge "åpne i <ditt vanlige tekstredigeringsprogram>". Du må gjerne sende meg en pm hvis du ikke forstår åpningsprosedyren, men så lenge du leser hele rtf-dokumentet bør det være forståelig. Endret 14. januar 2009 av srbz Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Ja, W980 er nok en bedre telefon enn det 6600 Fold er, foreslo da jeg tenkte hun ville fortsette med Nokia siden det var det hun var vant med og bruke. Og med regnestykket til srbz er det et veldig godt tilbud. "* Jeg kjenner ikke til at andre operatører driver slik. Tele 2 gjør det ikke, de er det et helvete å få denne koden fra selv etter at 12 mnd har gått, og jeg tviler også på at Netcom gjør det. *" Tele2 er helt nazi på det der. De krever telefon nummeret telefonen ble solgt med for å få frem operatørlåskoden, og mange forhandlere selger telefoner uten og kjøre utstyrsendring på abonnementet til kunde, og dermed blir den vansklig og få låst opp. Netcom gir ut koden automatisk via web, dersom Netcom ikke alerede har glemt og låse den, noe de er flinke til. Ellers får du koden fra Deltaservice, dersom Netcom ikke kan finne den, ved og vise kvittering på et den er over 1 år gammel. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 (endret) "* Jeg kjenner ikke til at andre operatører driver slik. Tele 2 gjør det ikke, de er det et helvete å få denne koden fra selv etter at 12 mnd har gått, og jeg tviler også på at Netcom gjør det. *" Tele2 er helt nazi på det der. De krever telefon nummeret telefonen ble solgt med for å få frem operatørlåskoden, og mange forhandlere selger telefoner uten og kjøre utstyrsendring på abonnementet til kunde, og dermed blir den vansklig og få låst opp. Hehe, takk du, jeg har prøvd. Fikk en Tele2-låst telefon av dama der bindingen var gått ut, og nummeret hennes sto på faren. Jeg oppga hennes nummer, IMEI, hennes navn, hennes fødselsdato, farens navn, farens telefon, men ga opp når de ba meg om farens fødselsdato som jeg seff ikke visste (eller har giddet å bry meg om å finne i ettertid). Vurderte faktisk en tid å gå over på Tele2, men jeg har hørt mye dritt om de og det der var dråpen. edit: Det at netcom gir ut koden gratis via web kjenner jeg også til. Har faktisk hatt litt problemer med det når kunder har vært innom, men jeg er ikke særlig bevandret i å låse opp netcomlåste telefoner. Låste dog opp en fra Tele2 i går, det gikk merkverdig bra (men nå hadde kunden allerede skaffet operatørlåskoden fra før). Ett eneste problem har jeg møtt på ved opplåsning av Telenorlåst telefon, det var en feil fra deres side. Telefonen var beviselig låst til Telenor, og bindingen var gått ut, men de hadde ingen låsekode, verken på nett eller hos kundeservice. Telenor måtte kontakte Deltaservice, noe som medførte mange dagers behandlingstid, men kunden var merkelignok fornøyd. edit2: en ting jeg har erfart kan være vanskelig er å få bestilt nytt nummer på telenors nettsider når du ikke er kunde hos telenor fra før (dette har med kredittvurdering å gjøre). Om dette gjelder i alle tilsvarende tilfeller vet jeg ikke, men hvis du går til en Telenorforhandler og ber om å få et nytt abonnement uten binding hos dem (husk leg!), fortrinnsvis Super siden dette gir best totalpris på de fleste telefoner sett bort ifra brukspris, så er det ingen problem å bestille fra nettet (såfremt Lindorff anser deg for å være kredittverdig). Endret 14. januar 2009 av srbz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå