-Sturle- Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Formaterte dataen og instalerte XP PRO nå nettopp, problemet er at jeg ikke vet hva lydkortet mitt heter. Har en Stasjonær Medion PC kjøpt i 2006. Hadde vært kjekt å kunne laste ned drivere så jeg fikk hørt musikk.. Håper på at noen vet hvordan jeg kan finne dette ut. Mvh Sturle Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Everest Ultimate Her ser du hardwaren din. Vet du om du plugger rett i hovedkortet/kabinettet eller i en pci/-e kort bak pcen? Endret 13. januar 2009 av War Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Everest UltimateHer ser du hardwaren din. Vet du om du plugger rett i hovedkortet/kabinettet eller i en pci/-e kort bak pcen? Det stod: VIA VT8237A/8251 High Definition Audio Controller er dette lydkortet? Hvis det er det så finner jeg ingen drivere til det.. :S Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Er kontaktene på hoverkortet? Lyd inn. Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Lyden funket for 8 timer siden før jeg formaterte.. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ja du må ha driver men du må finne ut om det er pci eller hovedkortet som har brikkesettet for lyd. Se bak pcen bare er det rød eller blå du setter inn lydledningen? Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 ring medion og oppgi info du har, har medion selv, når jeg var mindre og ikke så mye kunnskap måtte jeg ringe de, de er veldig greie Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Ja du må ha driver men du må finne ut om det er pci eller hovedkortet som har brikkesettet for lyd.Se bak pcen bare er det rød eller blå du setter inn lydledningen? ... Ja du må ha driver men du må finne ut om det er pci eller hovedkortet som har brikkesettet for lyd.Se bak pcen bare er det rød eller blå du setter inn lydledningen? Ringer hvis jeg ikke klarer å finne ut av det her Endret 13. januar 2009 av -Sturle- Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Ikke ledningen på kablene dine men hvor setter du inn ledningen? På 1 eller på 2 Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Ikke ledningen på kablene dine men hvor setter du inn ledningen?På 1 eller på 2 1 Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Da åpner du ultimate igjen og ser hva hovedkortet heter så finner du/vi driveren Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvilket hovedkort har du? Du finner det under samme kategori som vist i en tidligere post bare at det står på "hovedkort" på samme siden. Ut ifra dette kan vi finne driveren for deg Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Hvilket hovedkort har du? Du finner det under samme kategori som vist i en tidligere post bare at det står på "hovedkort" på samme siden. Ut ifra dette kan vi finne driveren for deg Hovedkort: CPU type DualCore Intel Pentium D 820, 2800 MHz (14 x 200) Hovedkort Ukjent Hovedkort chipset Ukjent System minne 1024 Mb BIOS type Award (12/06/06) Kommuniksjons port Communications Port (COM1) Kommuniksjons port ECP Printer Port (LPT1) Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Duy har minimalt med drivere installert, det ser ikke ut til at du har hovedkortets chipsetdrivere på plass engang. Ut ifra det jeg leste i førstepost er dette en prefabrikert, ferdigbygd pc fra medion. Har du resten av navnet på maskinen? Navnet du skal se etter inneholder fire tall og av og til en bokstav forran. "Medion x1234" Lenke til kommentar
War Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 (endret) Sjekk også om du har en cd som fulgte med pcen. Det er de gamle driverene. Etter formatering må du legge inn drivere for hovedkortet/lyd/nettverk Og skjermkortet som minimum. Med info fra lengre opp fant jeg denne (sort download firkant) Her. Endret 13. januar 2009 av War Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Sjekk også om du har en cd som fulgte med pcen.Det er de gamle driverene. Etter formatering må du legge inn drivere for hovedkortet/lyd/nettverk Og skjermkortet som minimum. Med info fra lengre opp fant jeg denne (sort download firkant) Her. Fikk opp feilmelding da jeg prøvde å installere setup.exe :S Lenke til kommentar
-Sturle- Skrevet 13. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2009 Fant noen gamle drivere jeg hadde lagret på en minnebrikke ved hjelp av DriverMax.. Fikk til lyden BTW takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Heffalump78 Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei, Jeg har nesten samme problemet som Sturle, men ikke helt. Harddisken på min laptop (en Fujitsu Siemens Lifebook E8020) krasja, så jeg måtte reinstallere XP på en ny harddisk. Etter dette fungerte få ting på pcn og jeg lastet ned drivere (hadde mista recoverycdn) fra web-supporten til F-Siemens. Nå fungerer mesteparten av de enhetene jeg trenger, bare ikke mikrofonen min (jeg kobler der den røde pila i bildet til war går inn). Fra web-siden får jeg en Realtek High Definition Audio (spesifikt FSC_RealtekAC97Audio_510005890_1003822.zip) og den grønne lyd utgangene for hodetelefoner fungerer dermed fint. Men ikke den røde for mikrofon. Jeg legger ved Everest skjermbilde tilsvarende det dere har lagt ut og håper noen av dere kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan få mikrofonen til å fungere igjen. I vedlagte skjermbilde trykket jeg på lydkortet og "produktinformasjon" og "oppdater driver". Da måtte jeg velge mellom 2, 4 og 8 kanals lyd, og valgte 2 (regner med at det betyr vanlige høretelefoner). Derfra fikk jeg lastet ned "ALC260_Reference Design.zip" som jeg håpte skulle hjelpe. Prøvde ved bruk av min mikrofon (claes olson sak) å spille inn lyd i XPs lydinnspillingssoftware under Start - programmer- tilbehør-lydinnspilling, men den reagerte ikke. Så her står jeg, fortsatt uten mikrofon Please hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå