Gå til innhold

[Løst]Finner ikke driver til dataen

Anbefalte innlegg

Formaterte dataen og instalerte XP PRO nå nettopp, problemet er at jeg ikke vet hva lydkortet mitt heter. Har en Stasjonær Medion PC kjøpt i 2006. Hadde vært kjekt å kunne laste ned drivere så jeg fikk hørt musikk.. :D

Håper på at noen vet hvordan jeg kan finne dette ut.

Mvh Sturle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja du må ha driver men du må finne ut om det er pci eller hovedkortet som har brikkesettet for lyd.

Se bak pcen bare er det rød eller blå du setter inn lydledningen?

...

Ja du må ha driver men du må finne ut om det er pci eller hovedkortet som har brikkesettet for lyd.

Se bak pcen bare er det rød eller blå du setter inn lydledningen?

Ringer hvis jeg ikke klarer å finne ut av det her ;)

Endret av -Sturle-
Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort har du?

Du finner det under samme kategori som vist i en tidligere post bare at det står på "hovedkort" på samme siden. Ut ifra dette kan vi finne driveren for deg :)

Hovedkort:

CPU type DualCore Intel Pentium D 820, 2800 MHz (14 x 200)

Hovedkort Ukjent

Hovedkort chipset Ukjent

System minne 1024 Mb

BIOS type Award (12/06/06)

Kommuniksjons port Communications Port (COM1)

Kommuniksjons port ECP Printer Port (LPT1)

Lenke til kommentar

Duy har minimalt med drivere installert, det ser ikke ut til at du har hovedkortets chipsetdrivere på plass engang. Ut ifra det jeg leste i førstepost er dette en prefabrikert, ferdigbygd pc fra medion. Har du resten av navnet på maskinen? Navnet du skal se etter inneholder fire tall og av og til en bokstav forran.

"Medion x1234"

Lenke til kommentar

Sjekk også om du har en cd som fulgte med pcen.

Det er de gamle driverene.

Etter formatering må du legge inn drivere for hovedkortet/lyd/nettverk

Og skjermkortet som minimum.

Med info fra lengre opp fant jeg denne (sort download firkant)

Her.

Endret av War
Lenke til kommentar
Sjekk også om du har en cd som fulgte med pcen.

Det er de gamle driverene.

Etter formatering må du legge inn drivere for hovedkortet/lyd/nettverk

Og skjermkortet som minimum.

Med info fra lengre opp fant jeg denne (sort download firkant)

Her.

Fikk opp feilmelding da jeg prøvde å installere setup.exe :S

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har nesten samme problemet som Sturle, men ikke helt.

Harddisken på min laptop (en Fujitsu Siemens Lifebook E8020) krasja, så jeg måtte reinstallere XP på en ny harddisk. Etter dette fungerte få ting på pcn og jeg lastet ned drivere (hadde mista recoverycdn) fra web-supporten til F-Siemens. Nå fungerer mesteparten av de enhetene jeg trenger, bare ikke mikrofonen min (jeg kobler der den røde pila i bildet til war går inn). Fra web-siden får jeg en Realtek High Definition Audio (spesifikt FSC_RealtekAC97Audio_510005890_1003822.zip) og den grønne lyd utgangene for hodetelefoner fungerer dermed fint. Men ikke den røde for mikrofon.

Jeg legger ved Everest skjermbilde tilsvarende det dere har lagt ut og håper noen av dere kan gi meg noen tips til hvordan jeg kan få mikrofonen til å fungere igjen.

I vedlagte skjermbilde trykket jeg på lydkortet og "produktinformasjon" og "oppdater driver". Da måtte jeg velge mellom 2, 4 og 8 kanals lyd, og valgte 2 (regner med at det betyr vanlige høretelefoner). Derfra fikk jeg lastet ned "ALC260_Reference Design.zip" som jeg håpte skulle hjelpe. Prøvde ved bruk av min mikrofon (claes olson sak) å spille inn lyd i XPs lydinnspillingssoftware under Start - programmer- tilbehør-lydinnspilling, men den reagerte ikke. Så her står jeg, fortsatt uten mikrofon :(

post-182565-1232297198_thumb.jpg

Please hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...