Gå til innhold

LG W2600HP-BF (S-IPS) - noen som har denne , - nyttige erfaringer?

gammelost

Anbefalte innlegg

Ser at man nå kan få denne til under 4300..

Skjermen er endel omtalt rundt omkring, men har hørt om få her på berget som faktisk har den.

26 tommer med S-IPS-panel virke jo fristende da.

Va på tur å bestille denne fra computercity i jula men like før jeg fullførte transaksjonen så var det noe som holdt meg tilbake..

Ja har hørt om div issues med banding som visstnok skal være forbedret med rev2, og for sterkt lysnivå etc. (kanskje computercity sitter på en haug av den første utgaven som de prøver å dumpe vekk?)

Men e det noen som har skjermen som kan si noe fornuftig?

vil ha en "bra" skjerm med bra bilde/farge, klar tekst og bra innsyn.

Lite eller ingen spilling, endel film og endel jobbing, vil etterhvert jobbe litt med bilder/video men ikke på proffnivå.

MEN eg vil gjerne beholde synet, det e kanskje største bekymringa ang denne skjermen.

Hater derimot uklar tekst og bilder som forandres ved forskjellig vinkel. Får fnatt av laptopen som bli "svart" bare ved litt forandring vertikalt. Sitter på en gammel crt ved stasjonær-pc så kanskje ikke så rart..

Alternativet no e kanskje gamle gode eizo s2401w (selv om den e TN så e den vel bedre enn laptop-skjermen :roll:

Takker så mycket for svar..

Endret av gammelost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sendte mail til comp.city og spurte om serienr (som avdekker om rev1 eller rev2) på skjermene de hadde, men eneste resultat ble at de forsvant fra sortimentet :roll: Er vel blitt utsolgt sikkert.. Ja ser at det ikke er mange igjen ellers, vil jo si at det er endel som har kjøpt denne... Men ingen her som har noe review.. :hmm: ?

Ville kanskje kjøpt hvis jeg visste 100% at jeg ikke må bruke solbriller foran skjermen ;)

Endret av gammelost
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en av disse like før de forsvant fra Computer Citys sortiment (forrige uke). Den er laget i august med et serienummer som starter på 808, og er dermed en rev. 2-skjerm. Jeg er svært fornøyd med skjermen, og sammenlignet med de tidligere TN-baserte skjermene jeg har hatt før er den milevis bedre. Innsynsvinkelen er svært god, så du trenger ikke å sitte rett foran skjermen slik du må på de fleste TN-paneler. Fargegjenvigelsen er også på et helt annet nivå, og på spill og HD-materiale, som forøvrig er mitt primærbruk, er den helt fabelaktig. Den var ganske lys til å begynne med, men jeg ble fort vant til det (begynte med brightness på 30%, men har nå justert opp til 50%). Jeg kan heller ikke se såkalt "banding", men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke er noen ekspert på området. Ellers er foten meget god med både høydejustering og skikkelig tilt. Byggekvaliteten både ser og kjennes bra ut, samtidig som designet iallfall passer mine øyne godt. Et stort pluss er at man kan slå av power-lyset fra menyen, som jeg synes var litt for skarpt.

Alt i alt er jeg særs fornøyd. Jeg fikk den for 4500,- inkl. frakt, og for den prisen tror jeg ikke du får en bedre 26"-skjerm. Hvis det er noe du lurer på kan jeg prøve å svare så godt jeg kan.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Visstnok samme panel som i NEC 2690WUXi, bare pakket inn i en "barebone"-utgave med enklere software og litt sånt. Så grunnlaget skulle ihvertfall være godt nok.

Tror det er riktig som Flimzes sier at den ikke er i produksjon lenger, panelet er faset ut. NEC har blandt annet annonsert en ny 2690WUXi2 basert på et helt nytt H-IPS panel fra LG som tar over den gamle om kort tid. Så toget forlater perrongen omtrent nå for dem som har lyst på denne, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Visstnok samme panel som i NEC 2690WUXi, bare pakket inn i en "barebone"-utgave med enklere software og litt sånt. Så grunnlaget skulle ihvertfall være godt nok.

En annen ting er at denne skjermen har 8-bit LUT, og ikke 12-bit som NEC har. Hvis du har tenkt å kalibrere skjermen vil LG skjermen vise mer banding enn NEC. Hvor godt synlig dette er, vet jeg ikke.

Jeg var også på nippet av å kjøpe denne skjermen, før den forsvant fra sortimentet til computercity. Eneste som holdt meg tilbake var at minimum brightness nivå var litt høyt. Ellers virker det som en kjempeskjerm, til en meget god pris.

Lenke til kommentar

Hmm..

Leste også på hardforum.com i en anna tråd at denne skjermen e på tur ut.

Men det betyr vel at det e en ny 26 (med ips) fra LG på gang..? Kanskje verdt å vente på, men sikkert mye høgar pris.

Pennywise; takk for tilbakemelding - kom gjerne med meir hvis du har. Korsn e det å jobbe med dokumenter/ web (lys bakgrunn) og slikt over lang tid hvis det e litt mørkt i rommet - går det greit?

E det mye baklys - jevnt, ikkje unaturlig mye farger.. ? 8 vs 12 bit trur eg har lite å si for oss dødelige.

Ser det e noen av disse igjen enda, står no i 4800.. hm hadde nettbanktjenesten min fungert i jula så hadde eg stirra nettopp på en slik no - for 4299 inkl frakt (fikk feilmelding gang på gang når eg skulle signere visatransaksjonen og godkjenne kjøpet. Så kunne eg jo bare bestille postoppkrav men... da kom tvilen og tok meg igjen)

Edit: Ser ut som nesten samtlige nettbutikka lista opp på prisguiden deler samme lager.. :roll: I går hadde alle butikkan 5 på lager, i dag 4.. Nekte å tru at det foregår simultankjøp rundt omkring..

Endret av gammelost
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan se ut som den ikke er på tur ut med det første. Netshop har nå 20+ på fjernlager, opp fra 3 stk for en uke siden. Hos Amentio står det 10-49 på lager. De har den forøvrig for 4600,- nå, så løp og kjøp. http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36167%3br:pg

Har den S-IPS eller er det TFT ? Det står S-IPS i spec men TFT i heading ?

TFT = aktiv matrise = grunnteknologien til alle lcd skjermer.

Det er et s-ips panel.

Lenke til kommentar
I følge nettsiden til Amentio har de den på lager, men vis du mener dette ikke stemmer så har feks. Datakjeden den på lager.

Jeg har aldri sagt noe om det, datakjeden sitt "fjernalger" er forøvrig samme som resten av webmercs butikkene, poenget mitt er, har en av dem skjermen på lager, sa har alle det.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, kjøpte meg en HP LP2475w og er meget godt fornøyd nok en gang med S-IPS :) 26" ble i største laget fant jeg ut. Jeg har en Samsung 24" på jobben som gir hodepine men HP'n er mye mere behagelig å se på. Den fungerer meget bra til spill også COD5 og CSS.

Endret av kasol
Lenke til kommentar
Til dere som har skjermen: Er den støysvak, dvs ikke noen høyfrekvent lyd fra strømforsyningen?

Jeg kjøpte nettopp en 24" med PVA panel som jeg må returnere pga. hodepine grunnet støy.

Hvis jeg slår av hovedmaskinen og legger øret inntil toppen av skjermen, kan jeg høre en svak summing. Denne er dog så svak at den kun høres når jeg klistrer øret inntil, og jeg kan ikke tenke meg at den vil være irriterende for selv de mest støysensitive.

Hvilken skjerm var det du leverte tilbake?

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Skjermen - W2600HP-BF er en genial skjerm - den beste jeg har hatt i mitt 25 årige liv.

Smell i fargene og innsynsvinkel overalt - kan stå helt ved siden av den og skarpt bilde uansett. TN panel og S-PVA som jeg og har brukt i lengre tid kommer ikke nær.

Et virkelig godt kjøp og den var priset meget lavt hos Amentio da jeg kjøpte den. Men til 4500 som jeg så den til sist kan den trygt anbefales... det er jo skjermen en ser på mesteparten av tiden og ikke maskinvaren inni pcen =)

God helg!

Lenke til kommentar

Muligens jeg har hatt litt uflaks, siden jeg må sende min W2600HP-BF inn til reperasjon for andre gang. Jeg tror det er inverteren som går hele tiden (det kan jo være pga. at jeg skrur den av og på hele tiden og ikke bare lar den stå i standby... men den har bare den ene strømbryteren, så).

Ellers en veldig god (og lyssterk) skjerm, når den funker. Eneste jeg savner er HDMI inngang(er) og HDCP støtte. Får nøye meg med 20WGX2'en for nå... ;)

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...