Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

De nye "plast" skiltene 2009

Anbefalte innlegg

Jeg er utrolig glad for at jg ble klar over de nye skiltene slik at jeg rakk å få nye før nyttår

De nye skiltene følger ikke EU standaren med tanke på størrelse, etter som jeg forstod på vw-audi forumet er det ikke bare tykkelsen som gjør at de ikke passer i gamle skiltholdere. De har heller ikke uthevede bokstaver

De sies også at de ikke viser på fotoboksbilder, de blir vistnokk bare helt røde, men jeg kjenner ikke kilden til dette rykte, så det må tas med en klype salt.

Det eneste positive er at de nye har blitt mye billigere, jeg betalte 1000kr for to par skilt, 500 pr par, i desember

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De sies også at de ikke viser på fotoboksbilder, de blir vistnokk bare helt røde, men jeg kjenner ikke kilden til dette rykte, så det må tas med en klype salt.

Mye salt, for da ville de a) enten ikke blitt godkjent, eller b) blitt endret på ganske raskt.

Derfor de "digitale" blei skiftet ut så fort :(

Nei, det stemmer nok ikke, blei sikkert sjekket grundig mtp.

så kort tid det er siden siste tabbe..

Lenke til kommentar
Plastikkskiltene er tjukkere enn metallskiltene med og uten nasjonalitetsmerking, og passer ikke i gamle skiltrammer.

Det blir jo for domt å måtte kjøpe nye skilrammer pga man blir tvunget til å kjøpe de nye plastskiltene :dontgetit:

legg ut et bilde ja!

Hvem tvinger deg? Behold de gamle skiltene...

De som fulgte med bilen har noen store skruehål med rust, ser ikke fint ut.

Lenke til kommentar
Siden sverige har plastikkskilt også, så regner jeg med att skiltholdere fra DEKALTRIM passer :)

EDIT: Jepp, det har de! 169,- med egen tekst :)

Dette sendes fra Sverige, men de sender så du slipper toll, og har rask levering, etter egen erfaring..

noen som kan bekrefte at disse passer de nye skiltene?

har snakket med forskjellige verksted rundtforbi men ingen av dem har dem og ingen vet når dem for.

Lenke til kommentar

Har venta på skilter siden 06/01/09 nå.. Limer inn litt jeg skrev i en kommentar til en artikkel om dette.

Jeg kjøpte en bil av Kverneland Bil i Bergen. 06/01/09 på formiddagen ble bilen omregistrert på meg og nye skilter bestilt. Jeg hentet bilen 09/01/09, men enda var ikke skiltene kommet. Kverneland skaffet prøveskilt en uke frem i tid. Jeg kjørte bilen hjem til Sandnes og forventet skiltene i posten etter et par dager, men neida. Ingen skilter. Har fått fornyet prøveskilter gratis hos trafikkstasjonen i Stavanger, men er irriterende at det skal ta så lang tid. Kverneland Bil i Bergen ringte meg for å sjekke om de var kommet nå, noe de selvfølgelig ikke er. Deretter tok de en ringerunde til forrige eier(for å sjekke om skiltene var blitt sendt til han) og til trafikkstasjonen i Bergen for å sjekke om de ligger der. De fikk klar beskjed om å enten finne skiltene, eller få trykket opp nye til meg. God service får man si. Uansett, håpløst opplegg. Statens Vegvesen burde heller få gjenåpnet avtalen med de gamle bedriftene frem til alt fungerte for den nye bedriften som lager de. Å måtte gå og vente i over 2 uker på et par små skilt blir for dumt.

Ble litt offtopic og litt ontopic her, men må bare få det ut.. :)

Vet ikke hvor mange andre her det er som går og venter på skilter, men ifølge forhandleren jeg handlet bil hos mangler de skilter til bilene de selger enda.

Lenke til kommentar

Samme sier jeg, ser ikke vitsen med å spare noen kroner for så å sende en haug med folk som kanskje ikke fungerer i ordinært arbeid hjem. Skiltene ble jo produsert av vernede bedrifter, og de som stort sett har basert seg på skiltproduksjon har kanskje vanskelig for å finne andre arbeidsoppgaver. De som lagde skiltene før gjorde en god jobb, leverte hurtig og var til å stole på. Får ikke dette intrykket av det nye firmaet som lager det. De klarer jo ikke en gang levere skiltene til rett adresse. Over 1000 skilter sendt til trafikkstasjonen i Bergen ble sendt i retur fordi de hadde forsøkt å levere til en postboksadresse istedenfor besøksadressen. Temmelig blåst spør du meg.

*EDIT*

En annen idiotisk ting er at de nye skiltene ikke passer i eksisterende skiltrammer. Greit nok for de som skrur de fast sikkert, hvis de tåler det. Leste en artikkel om en forhandler som opplevde at de sprakk opp selv om de ble borret på forhånd.

Hvis det er andre som venter på skiltene sine, er det sikkert smart å ta kontakt med forhandler eller annet og sjekke om de har fått inn de nye skiltrammene. De er jo alt for tykke til å passe i de gamle...

Endret av vgard
Lenke til kommentar
Latterlig å gi et utenlandsk firma kontrakten på å lage norske skilt. Hva var galt med de gamle lokale firmaene?

"Ola Pottit" skal spare penger, og det blir derfor altfor dyrt å la gamle pensjonister som ønsker å yte litt for samfunnet...latterlig syns nå jeg... :nei:

Lenke til kommentar

Gi produksjonen til de som hadde den sier jeg bare!

Folk som kanskje ikke passet inn andre steder som gjorde

en bra jobb i skiltbransjen bør vel kunne få forsette med det?

Vernet bedrift sa du? Vernet som i beskyttet og sponset av staten?

Nei, spar de små grunkene det koster å holde

uføretrygda, utviklinghemmede og eldre i jobb så lenge de vil,

de gjør tross alt en god jobb syns jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...