Gå til innhold

Hovedkort røket igjen...?

zurre

Anbefalte innlegg

Jeg har en selvbygget media center-PC som jeg byttet hovedkort på for 2 mnd siden, og nå er den på nytt død. Når jeg slår den på kommer det et kort lysglimt i diodene i fronten, deretter ingenting. PC'en er nokså knotete å feilsøke på pga. at den er fullstendig passivt kjølt i et trangt kabinett, dessuten har jeg ikke mulighet til å sjekke med andre strømforsyninger eller slikt (har ingen liggende som passer). Lurer derfor på om dette KAN være noe annet enn hovedkortet? Det kommer ingenting opp på skjermen.

Og hva kan grunnen være til at dette plutselig tar kvelden? Jeg har en litt spesiell ekstern strømforsyning på bare 120 W. Har lite strømkrevende komponenter (gammel singlecore AMD-cpu bl.a.), har overspenningsvern og PC'en har virket helt stabil siden jeg byttet hovedkort. Kan det være strømforsyningen som gjør at 2 hovedkort dør i løpet av 2 mnd? Kortet jeg har nå er forøvrig Gigabyte GA-MA78G-S2H.

Finnes det noen gode metoder for å kvalitetssikre en strømforsyning? Burde jeg hatt en med større effekt? Det har ikke være stabilitetproblemer ved bruk, belaster den sjelden noe særlig, men har kjørt performancetester og slikt uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...