Gå til innhold

styring av utelys?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ville tatt kontakt med noen leverandører for å forhøre seg om den takler situasjoner med midnattsol.

 

Ringte jo Hager å spurte..det var jo det de sa at den ikke egner seg hvis anlegget befinner seg altfor langt nord, for det eksisterer ikke data på visse lengde og breddegrader!

Lenke til kommentar

Bare et tips, det er flere leverandører av astro ur, siemens f.eks.

Vi benytter oss av et egenkomponert astrour som tar hesyn til årstider og midnattssol, det er jo derfor koordinater for hvor uret befinner seg skal plottes inn.

Men skulle det by på problemer så er det vel bare å finne fram fotocella, den tar i hvertfall hensyn til slikt.

Lenke til kommentar

Det finnes lover og regler for hvor mye man kan koble selv.

Tenk bare på om at hvis Forsikringsselskapene får en LYS ide om å ansette en Elektroinstallatør. Da kan man risikere at ved en eventuell brann så vil den fakyndige finne ut at mye av installasjonen har hobbyelektikkeren gjort selv og dermed så ønsker forsikringsselskapet bare å betale ut 30% av erstatningssummen.

 

Folk kan jo prise seg lykkelig for at de ikke har fått den lyse ideen nå til dags dato.Det finnes ALT for mange hobbyelektrikkere her til lands.

Endret av QuadP73600Lumen
Lenke til kommentar
Det finnes lover og regler for hvor mye man kan koble selv.

Tenk bare på om at hvis Forsikringsselskapene får en LYS ide om å ansette en Elektroinstallatør. Da kan man risikere at ved en eventuell brann så vil den fakyndige finne ut at mye av installasjonen har hobbyelektikkeren gjort selv og dermed så ønsker forsikringsselskapet bare å betale ut 30% av erstatningssummen.

 

Folk kan jo prise seg lykkelig for at de ikke har fått den lyse ideen nå til dags dato.Det finnes ALT for mange hobbyelektrikkere her til lands.

 

Ok.....du bør lese tidligere innlegg hvor jeg har spesifisert at jeg ikke skal koble dette opp selv...er i fasen hvor jeg skal ta mer utdanning og søker kun kunnskap.

Ingenting av dette skal jeg koble opp altså.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...