Pysj Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Puresilicon viser muskler på CES-messen. Les mer Lenke til kommentar
musis Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 nice, nice, sånn vil jeg ha, Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Peent Men tror leifen har vært på besøk. og byr på skriveytelse på 240 MB/s og skriveytelse på 215 MB/s. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 ohhhh:D:D Tror dog ikke att prisen blir like pen! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er. AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det meldes at godsakene skal komme på markedet i løpet av første kvartal i år. Litt flisespikking: Dette gjelder alle unntatt den største modellen. 1 TB-modellen er ventet lansert i 3. kvartal. Uansett så virker 32GB-modellen mest spennende for meg. Forhåpentligvis glimrende ytelse til en glimrende pris. Lenke til kommentar
Imsochobo Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 prisene har forbedra seg, når 80 GB kommer i ssd til under 1000 kr så vurderer jeg det faktisk, frista nesten nå med 30 gb, men siden jeg bruker 60 gb til windows nå så jaja bruker for øyeblikket en 80 gb gammal samsung og det funker fint =) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er. AtW Innen vi dødlige får råd til en SSD på 2TB, så har de nok krympet ned et par hakk, og forhåpentligvis vil trekke mindre effekt. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Vel og bra med store disker, men jeg foretrekker helst at de fokuserer mer på å få prisen ned og ytelsen opp på de mindre typene =<60Gb. Jeg trenger SSD til OS-disk og kan leve i årevis enda med platebaserte til lagring av musikk og film. Det bør vere levelig pris på en SSD i 'min' størrelse når W7 kommer.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er. AtW Innen vi dødlige får råd til en SSD på 2TB, så har de nok krympet ned et par hakk, og forhåpentligvis vil trekke mindre effekt. Joda, men innen den tid så er vanlige harddisker vesentlig større også, og bruker kanskje 10-12 watt selv om de har 4 ganger så høy kapasitet som i dag. AtW Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvor godt egnet er egentlig ntfs til å kjøre ssd? I unix-land har man jo fått btrfs og ext4 som er optimaliserte for flashdisker i nyere tid, men ntfs stammer vel fra Windows NT anno noe rundt Y2K? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er. AtW Innen vi dødlige får råd til en SSD på 2TB, så har de nok krympet ned et par hakk, og forhåpentligvis vil trekke mindre effekt. Joda, men innen den tid så er vanlige harddisker vesentlig større også, og bruker kanskje 10-12 watt selv om de har 4 ganger så høy kapasitet som i dag. AtW Kanskje, kankje ikke. Tendensene for harddisker den siste tiden har ikke akkurat vært lovende, men det er uansett fremdeles snakk om flere år før SSD går forbi disker i kapasitet i forhold til pris. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Men energiforbruket er vel ikke lineært med kapasiteten? Såvidt jeg vet bruker ikke de minnecellene som ikke er aktive noe strøm. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Jeg vil ha en søt liten SSD på 32 eller 64GB som jeg kan ha Windows på jeg. Med heftig ytelse og lav pris. Ikke spesielt interessert i 1TB flashdisk. Også vil jeg ha flere 1,8" disker på markedet! Har en liten LG pc, og den bruker 1,8" ide-disk som jeg gjerne skulle byttet ut med noe raskere Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Men energiforbruket er vel ikke lineært med kapasiteten? Såvidt jeg vet bruker ikke de minnecellene som ikke er aktive noe strøm. Jeg vet ikke, er det isåfall ytelsen som bestemmer forbruket da? avhengig av størrelse? AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Det har nok noe med hvor mange brikker som kontrolleren kobler i parallell; flere brikker -> bedre ytelse og kapasitet. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hehe, noen som tørr tippe prisen for 1 Tb'en? Selv tror jeg på en pris på 10 lapper. Tho er jeg enig med Simen1, en eller 2 (raid) 32 Gb disker holder for min del Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Den kan jo virke som effekten SSDene trekker ikke er så lav allikevel når det er snakk om "normale HD-størrelser". 5 watt er bare halvparten av en vanlig disk, hva skjer når man når 2 TB feks? Ellers så er jo ikke 1 TB noen stor nyhet i seg selv om ikke prisen er grei, noe den neppe er. AtW Innen vi dødlige får råd til en SSD på 2TB, så har de nok krympet ned et par hakk, og forhåpentligvis vil trekke mindre effekt. Joda, men innen den tid så er vanlige harddisker vesentlig større også, og bruker kanskje 10-12 watt selv om de har 4 ganger så høy kapasitet som i dag. AtW Kanskje, kankje ikke. Tendensene for harddisker den siste tiden har ikke akkurat vært lovende, men det er uansett fremdeles snakk om flere år før SSD går forbi disker i kapasitet i forhold til pris. Hva mener du? Tendensene har jo vært knallbra for magnetbaserte harddisker i det siste, med perpendikulær lagring (som har ført til større disker med færre antall plater), stadig tettere pakket data på mindre flate. Eller har man møtt på en eller annen slags vegg jeg ikke vet om? Jeg vil si at magnetisk lagring helt klart har en fremtid, men kanskje lengre unna enhetene som man faktisk sitter ved. Nettlagring f.eks. For min egen del, så planlegger jeg filserver som skal stå for seg selv et eller annet sted. Da SSD blir billig nok, raskt nok og stort nok vil det kun være det i min PC, og kun stort nok til det jeg trenger ytelse til der og da. Permanent lagring på en PC tror jeg ikke vil eksistere om noen år. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Hvert steg med økning i kapasitet på harddisker har de siste årene gått tregere enn for noen år tilbake. perpendikulær lagring hjelper på selvsagt, men tempoet er ikke så raskt som forventet. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Blir nok en SSD på meg i år en gang ja. SSD på 1TB begynner å bli bra. Så var det prisen da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå