Gå til innhold

Problemer med padding mellom bilder

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er relativt ny i gamet og holder på med en enkel hjemmeside til en ungdomsklubb som heter "Haffen". Jeg har en header øverst og en vannrett navigasjon under det igjen.

URL: www.haffen.no

Den ser ut slik jeg vil ha den i Opera, men når jeg åpner siden i IE (versjon 6), oppstår problemet. Det kommer en automatisk uønsket padding mellom de to bildene. Jeg har prøvd endel justeringer med padding lik 0 etc. men den vil ikke forsvinne. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette problemet, og få siden til å vises på samme måte som i Opera?

Ekstra spørsmål: Er det mulig å få vekk den grå "3d"-rammen rundt iframes som oppstår i IE?

Takker for svar :)

PS: Den skarpe orange fargen er ikke noe å bry seg om, la den til for at problemet skulle være lettere å få øye på :p

Endret av oyvindardal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mellomrom mellom bildene? Menyen/navigasjonen er jo kun et bilde? Om du bruker <li> eller tables, er det muligens noe margin/padding der, og ikke rundt bildene.

iframes er rimelig utdatert, men en border="0" funker sikkert.

Skjønner at iframes er utdatert. Hva er den beste måten å vise innhold på en side på? Altså hvordan vise de ulike sidene som en har lenker til i navigasjonen? Jeg har hatt sansen for iframes for da får man på en måte en bra helhetsfølelese, for sidene vises på en måte uten at en trenger å åpne hele leservinduet på nytt om du skjønner hva jeg mener. Hvordan vise ulike sider på best/mest brukervennlig måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...