Cowboystrekk Skrevet 29. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2009 Jeg har allerede foreslått flere gode treningsprogrammer i åpningsposten, hvorfor ikk bare velge et av de etter målsetning? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Jeg har aldrig trent styrke før og begynte med Stronglifts 5x5 for 4-5uker siden, har merket vesentlig forskjell i muskelmasse og styrke. Men hvor lenge vill det vare? Er ikke på utsikt etter å se ut som en bodybuilder, men vill at det tydelig skal vises på kroppen at jeg er veltrent, er stronglifts fortsatt noe for meg da? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Nei, står vel faktisk forklart i veiledninga at få reps = styrke, mens du må opp i 8-10 reps for å ha god framgang utseende messig. Forøvrig er ikkje Stronglifts noe for nybegynnere uansett da det medfører stor sjanse for skader med såpass tunge vekter dersom du ikkje kan teknikkane. Optimal framgang med eit maks-styrke opplegg forutsetter at du går OPP i vekt. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 26. april 2009 Del Skrevet 26. april 2009 Stronglifts 5x5 beginner program. Man begynner med stanga der og øker med 2.5kg per treningsøkt, så teknikker burde sitte når man er oppe i de tungevektene. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. april 2009 Forfatter Del Skrevet 26. april 2009 Stronglifts 5x5 kan godt brukes av nybegynnere forutsatt at du faktisk starter med vektene du skal, eks kun stanga i benk og bøy samt at du avbryter om du begynner å løfte teknisk dårlig, forsøker igjen 3 dager og så deloader ned 10%. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Stronglift har knebøy integrert i programmet hver eneste økt. Ingen annen øvelse enn knebøy har så positiv virkning på hormonnivåer, man føler seg skikkelig bra etter en økt knebøy. jeg får ihvertfall ikke like bra effekt med bare markløft. men knebøy er ekstremt bra for å føle seg bra etter en økt. så bra å kjøre knebøy ofte. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 1. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2009 Jepp, knallbra øvelse, kjører den flere ganger i uka jeg og. Tar litt tid for endel å få inn god teknikk og bra dybde da, men de fleste kan greie det med litt trening! Lenke til kommentar
Grand Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Synd at denne tråden ikke er mere lest av folk. Står vanvittig mye bra her til nybegynnere ... Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 23. mai 2009 Del Skrevet 23. mai 2009 Mye bra, men savner rykk og støt blant baseøvelsene. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2009 Hei, kanskje du kunne skrevet litt om de og evt lagt ved noen videoer med teknikk? Jeg kan svært lite om de øvelsene selv, men tar gjerne mot bidrag fra andre Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 syns det så ut som en fin guide, trener ikke så mye men har selv et program laget av fysoterapaut Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 24. mai 2009 Del Skrevet 24. mai 2009 Hei, kanskje du kunne skrevet litt om de og evt lagt ved noen videoer med teknikk? Jeg kan svært lite om de øvelsene selv, men tar gjerne mot bidrag fra andre Skal ikke påberope meg å være noen stor ekspert på rykk/støt heller (jeg begynte såvidt å legge de til nå i år), men felles for begge er at du får brukt veldig mange muskelgrupper i samme øvelse. Jeg fikk meg noen aha-opplevelser når det kom til støttemuskulaturen for å si det sånn. I alle fall, de offisielle øvelsene: Støt: Fra markløft direkte til front-knebøy og så støt over hodet. Rykk: Fra markløft direkte til knebøy med stangen over hodet. (meget grovt forklart.) http://www.olympic.org/uk/sports/flash/sum...p/WL/WL_EN.html Og for generell styrketrening: (norsk navn?) Fin instruksjon. Ikke offisiell øvelse men våger å si at alle burde trene denne uavhengig av idrett. *** Nå er dette kompliserte øvelser, spesielt rykk, så jeg vil anbefale å få opplæring hvis man har mulighet for det. Ellers gå sakte frem; form er allt når det kommer til å unngå skader. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 25. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2009 Da har jeg lagt til info om støt, rykk og frivending Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Lagt til noen flere sider under ressurser Lenke til kommentar
jonastb Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 (endret) Hei jeg har et lite problem, jeg har ikke vektstang så jeg kan ikke gjøre markløft, stangroing eller benkpress, har du noen andre øvelser ( uten vektstang ) som kan erstatte disse? : ) Endret 19. august 2009 av jonastb Lenke til kommentar
H3N Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 Har ikke trent på mange måndter, men begynte på mandag igjen, hadde tenkt å trene igjen i dag, men føler meg fortsatt rimelig støl, burde jeg la vær å trene da, eller er det bare å kjøre på? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 jonastb: Har du manualer? Hvor tunge isåfall? H3N: Om du er veldig støl kan du jo ta det litt roligere neste økt, ikke noe farlig å kjøre på, men det kan være ubehagelig å trene hardt pga stivheten. Husk på å varme opp godt, dynamisk oppvarming anbefales! Lenke til kommentar
H3N Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 H3N: Om du er veldig støl kan du jo ta det litt roligere neste økt, ikke noe farlig å kjøre på, men det kan være ubehagelig å trene hardt pga stivheten. Husk på å varme opp godt, dynamisk oppvarming anbefales! Altså, varme opp alle muskler jeg skal trene? Hittil har jeg bare pleid å sykle på en sånn trim sykkel i cirka 10 minutter. Lenke til kommentar
jonastb Skrevet 19. august 2009 Del Skrevet 19. august 2009 jonastb: Har du manualer? Hvor tunge isåfall? H3N: Om du er veldig støl kan du jo ta det litt roligere neste økt, ikke noe farlig å kjøre på, men det kan være ubehagelig å trene hardt pga stivheten. Husk på å varme opp godt, dynamisk oppvarming anbefales! Ja jeg har manualer men de er bare på 2 kilo. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 19. august 2009 Forfatter Del Skrevet 19. august 2009 Isåfall ville jeg kjøpt et sett med manualer. Øvelser med egen kropp kan være nordic hamstrings og bird-dog som erstantning for mark, chins istedet for stangroing og armhevinger istedet for benk. Søk på youtube for tips til utførelse på øvelsene Ville dog anbefalt deg å investere i noe utstyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå