Gå til innhold

Uregelmessighet i cpu sloten

Stian-gje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Intel selv sin guide sier at under byggingen skal Land Grid Arrayet (Det vil si pinnene) skal inspiseres for uregelmessigheter, om du ikke ser noe som er rart i mønstret, det vil da si at alle pinnene er rette så skal du bare montere CPUen.

Men er det noen som gir antydning til at de er bøyde så skal du glemme det hovedkortet.

Det som kan skje er at pinnen blir enda mer bøyd og du får ikke kontakt med CPUen, da vil du ikke få til noen som helst boot.

Lenke til kommentar
Intel selv sin guide sier at under byggingen skal Land Grid Arrayet (Det vil si pinnene) skal inspiseres for uregelmessigheter, om du ikke ser noe som er rart i mønstret, det vil da si at alle pinnene er rette så skal du bare montere CPUen.

Men er det noen som gir antydning til at de er bøyde så skal du glemme det hovedkortet.

Det som kan skje er at pinnen blir enda mer bøyd og du får ikke kontakt med CPUen, da vil du ikke få til noen som helst boot.

Pcn starter, cd'romen virker men jeg får ikke noe bilde på sjermen? kan det være dette? Hvis det ikke hadde vært noen boot så ville den vell ikke startet og cd'romen virket? Alle lys og vifter går som bare det

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at det er fullt mulig at den blir varm. Det er jo ikke snakk om den ikke er tilkoblet, men at en eller to pinner mangler eller er kortsluttet.

Du burde aldri tatt det kortet i bruk, skulle vært sendt rett i retur.

det går nok ikke i retur uansett. Disse svette komplett folka sa at i 99,9 % av tilfellene er det egen skyld for at cpu socketen er skadet. Så tviler på at det blir noe refound på den. Hvor mye tror du det vil koste å reparere det hvis det er overhode mulig? Sånne ting skjer alltid meg, værste av alt er at jeg vet at jeg ikke har skadet den selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...